۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

تایپ با عضلات چهره انسان تحقق یکی از آرزوهای استفن هاوکینگ فیزیکدان برجسته جهان

به گزارش ICTPRESS، نام این نرم افزار Assistive Context-Aware Toolkit یا به اختصار ACAT هست، درست مشابه همون چیزیه که اینتل سالهاست در سیستمی که استفن هاوکینگ استفاده میکنه بکار گرفته.
همچنان قراره که کد این برنامه باز باشه تا به مهندسان، توسعه دهندگان و محققان اجازه بده که با استفاده از اون تکنولوژی بسازن که باعث بهبود زندگی بیمارانی بشه که از امراض مغزی و سیستم عصبی رنج می برند.
در حال حاضر ACAT از روش تشخیص چهره برای کنترل کاربر استفاده میکنه، ولی به گفته اینتل، توسعه دهندگان میتونند که با توجه به نیار خود اون رو تغییر بدهند و از روشهای دیگه استفاده کنند.
ولی همین حالا هم میشه براحتی از اون استفاده کرد. مثلا با نصب بر روی ویندوز به آسانی با تکان دادن عضلات صورت میتوان کلمه تایپ کرد. همچنین میتونه که فایل باز کنه، در اینترنت چرخی بزنه و به کاربران بطور خارق العاده ای امکان کنترل نشانگر ماوس رو بده.
اینتل حتی یک فایل راهنما هم در کنار این برنامه قرار داده تا کاربران بتونند براحتی با اون کار کنند. در صورت وجود مشکل امکان برقراری ارتباط با مدیران پروژه امکانپذیر هست.
به هر حال ارائه این برنامه برای استفاده عموم یکی از آرزوهای پروفسور استفن هاوکینگ رو برآورده میکنه که روزی برسه که ویلچر و ACAT در اختیار هر فردی که نیازمند اون هست قرار بگیره.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

61085