۱۴۰۳ یکشنبه ۱۳ خرداد

مدیرعامل مخابرات استان تهران در ایران تلکام 2015 : شش ماهه شبکه ملی اطلاعات را در تهران پیاده سازی و اجرا میکنیم

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ICTPRESS از محل برگزاری نمایشگاه ایران تلکام 2015 ، وی با اشاره به این که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از دغدغه های مسئولین است گفت: استان تهران پتانسیل لازم را برای اجرای این طرح دارد و آماده است تا با هر برنامه ای که شورای محترم فضای مجازی مشخص می کند با جدیت این پروژه را به سرانجام برساند.
در ادامه علیرضا صیدی گفت: در این راه موانعی وجود دارد که امید است با همکاری سایر دستگاهها شرایط لازم برای شروع پروژه فراهم شود.
منابع مالی و هم چنین عدم همکاری شهرداری در صدور مجوز از جمله مهمترین موانع پیش روی راهاندازی این شبکه است. 
وی در ادامه افزود: سال گذشته مشکل اصلی نبودن تجهیزات لازم و سخت افزار بود. با تلاشهای مستمر تمام تجهیزات خریداری شد ولی به دلیل عدم همکاری شهرداری در صدور مجوزهای لازم اجرای پروژههای در دست اقدام مخابرات با مشکل مواجه شد.
یکی از این پروژه ها، پروژه به روز تلفن ثابت است که وجود زیان ده بودن آن، تمام تجهیزات لازم خریداری شده ولی متأسفانه شهرداری تمام مبالغ مربوط به مجوزهای خود را چندین برابر کرده است. با این وجود ما حاضر هستیم که تمام این مبالغ را پرداخت کنیم ولی دوستان ما در شهرداری همکاری نمی کنند.
وی همچنین گفت: تجهیزات خریداری شده دارای عمر مفیدی هستند که ممکن است تا یک سال آینده از رده خارج شوند و اگر آن پروژه در این زمان انجام نشود ما از دو طرف ضرر خواهیم کرد.
علیرضا صیدی در خصوص سرویس ADSL اظهار کرد: برای ادائه سرویس ADSL تمام کارها انجام شده و فقط منتظر مجوز شهرداری هستیم ولی هیچ واکنشی از جانب آنها مشاهده نمیشود. 
شهر از لحاظ افقی و عمودی در حال گسترش است و نیاز است که با همکاری های نزدیک بین دستگاه های مربوطه زیرساختهای لازم خدماتی نیز فراهم شود.
در زمینه بدهی مشترکان به مخابرات گفت: تعداد مشترکانی که به مخابرات بدهی دارند بسیار زیاد است. از همین رو در نمایشگاه امسال طرحی در نظر گرفتیم که مشترکان بتوانند با استفاده از آن از تخفیف 10 تا 50 درصدی زمان نمایشگاه برای تسویه بدهی خود استفاده کنند.
در زمینه رونمایی از طرحهای جدید مخابرات صیدی گفت: امسال شاهد رونمایی از طرح آوای انتظار برای تلفن ثابت بودیم. تمام آواهایی که برای تلفن همراه وجود دارد، برای تلفن ثابت هم در نظر گرفته شده است و حتی امکان گروه بندی آواها برای مشترکان تلفن ثابت وجود دارد.
در حال حاضر تمرکز بر روی 2020 و خدمات امور مشترکین است که به خود مناطق واگذار شده است و مخابرات بر روی آنها نظارت دارد. 

نظرات : 0

ثبت نظر

40874