۱۴۰۳ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

مدیرعامل فرپام در حاشیه نمایشگاه تلکام: رویکردمان حمایت از تولیدات داخلی است

به گزارش ICTPRESS، مهدی ناظمیان، مدیرعامل فرپام با اشاره به حوزه‌های فعالیتی این شرکت، گفت: در ابتدا به عنوان نماینده شرکت‌های دلتا سوئیس و AEG آلمان، واردکننده بودیم، اما به مرور زمان وارد مباحث تولیدی نظیر تولید باتری‌های مخابراتی و انرژی‌های 
نو شدیم.
این شرکت در بخش مرکز داده و شبکه، تامین‌کننده، طراح، مشاور و ارائه‌دهنده خدمات راهکارهای جامع فناوری اطلاعات است.
وی ادامه می‌دهد: حوزه تامین انرژی (POWER) قابل تقسیم شدن به بخش‌های گوناگونی چون راهکارهای جامع است که تولید باتری و رگتیفایر (تامین‌کننده برق اضطراری ایستگاه های مخابراتی) در این بخش جای می‌گیرد و ما نیز تاکنون پروژه‌های مختلفی در این زمینه اجرا کردیم. به عنوان مثال، سال 1393 در حوزه انرژی‌های نو، بزرگ‌ترین پیمانکار وزارت نیرو بودیم و در حوزه انرژی خورشیدی نیز قرار است یک نیروگاه 10 مگاواتی را با سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد در دامغان راه‌اندازی کنیم.
وی گفت : مدل این پروژه که تقریبا نمونه آن در ایران وجود ندارد، فروش انرژی به دولت است و فرپام در حال نهایی‌سازی قرارداد با وزارت نیرو است.
ناظمیان، زمان‌بندی اجرای این پروژه را شش‌ماه عنوان کرده و گفت : برای جذب سرمایه و اجرای پروژه، لازم است هم برنامه سرمایه‌گذار و هم قرارداد با وزارت نیرو نهایی شود.مدیرعامل فرپام، فعالیت‌های انجام شده توسط این شرکت را چنین برمی‌شمرد: در حال حاضر دو مگاوات نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف ایران نصب کردیم و فعالیت‌هایی نیز در سطح نیروگاه‌های خانگی انجام دادیم. همزمان شروع به تولید اینورترهای خورشیدی نیز کردیم و تامین‌کننده UPS بسیاری از سازمان‌های بزرگ و بانک‌ها هستیم.
وی گفت : استراتژی فرپام، تامین تجهیزات سخت‌افزاری برای پروژه‌های بزرگ و کوچک مخابراتی است.
ناظمیان، رویکرد فرپام در نمایشگاه تلکام را حمایت از تولیدات داخلی دانسته و گفت : محصولات داخلی در مقایسه با محصولات خارجی، به لحاظ کیفی کم و کاستی ندارند، و چنانچه رویکرد مناسبی نسبت به خرید محصولات بومی در ایران باشد، پتانسیل کافی برای تامین نیاز بازار وجود دارد. در این زمینه، سازمان‌هایی نظیر راه‌آهن، صدا و سیما و شبکه مخابراتی ایران حامی تولیدات داخلی بودند.

نظرات : 0

ثبت نظر

51181