۱۴۰۳ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 11 مهر

خبر:  رباتی که با کنترل نگاه انسان، نقاشی می‌کند
مهندسان دانشگاه امپریال کالج لندن در حال ساخت ابزاری هستند که اندام رباتیک را تنها از طریق نگاه کنترل می‌کند.
محققان یک بازوی رباتیک را طراحی کرده‌اند که بوسیله یک قلم مو، نقاشی رنگ روغن چند رنگ را تنها به دستور چشم انسان به پایان می‌رساند. این سیستم برای جستجوی مهندسان برای ابزار بصری کنترل اندام رباتیک توسعه داده شده است.
داشتن یک یا دو بازوی اضافی مانند شیوا، خدای هندوها که چهار بازو دارد، به نظر مناسب می‌رسد و این چیزی است که انسان به مدت طولانی در مورد آن رویاپردازی کرده است. از نقطه نظر رباتیک، وجود یک بازوی مکانیکی که وظایف عملکردی را اجرا می‌کند، امری ممکن است، اما چالش واقعی در این امر نهفته است که چگونه ممکن است این اندام به طوری کنترل شود که احساس طبیعی از سودمندی آن به انسان دست دهد.
محققان امپریال کالج لندن روی این مشکل جدی کار می‌کنند. آنها نرم‌افزار رایانه‌ای به نام فناوری Gaze Space را توسعه دادند که حرکات چشم فرد را دنبال کرده و آن‌ها را به دستورات رباتیک تبدیل می‌کند.
در یک نمایش، یکی از دانشجویان سیستم را بطور کامل مورد آزمایش قرار داد. کنترل این بازو به صورت بصری بوده و به سادگی می‌تواند ابتدا با نگاه به نقطه شروع و سپس به نقطه پایان، خطوطی را رسم کند. کاربر برای تغییر رنگ‌ها، سه بار چشمک می‌زند تا نوک قلم مو را که روی سه گزینه رنگ مختلف قرار داده، به رنگ آغشته کند. در نهایت، سه بار چشمک زدن، قلم مو را به بوم برمی‌گرداند.
کنترل این چنینی ربات‌ها علاوه بر ارائه چند دست اضافی برای کمک در خانه، می‌تواند فواید دیگری نیز داشته و برای مثال به معلولان و مبتلایان به اختلال حرکتی کمک کند.
خبر:  نظریه جدید در مورد ماهیت الکتریکی ماده تاریک
دانشمندان آزمایشگاه ملی لارنس‌لیورمور کالیفرنیا معتقدند که ماده تاریک ممکن است ترکیبی از ذرات با بار الکتریکی باشد که به کمک یک نیروی ناشناخته، پیوندی غیرقابل تشخیص داشته باشند.
دانشمندان معتقدند که ماهیت ذرات الکتریکی ماده تاریک تنها به کمک برخورددهنده بزرگ هادرونی یا تجهیزات آزمایشگاه زیرزمینی سرن قابل شناسایی است.
ماده تاریک بخش اعظم ساختار جهان ما را می‌سازد، به طوری‌که طبق برآوردهای انجام شده حدود 80 درصد از جرم کیهان از ماده تاریک تشکیل شده است.
متاسفانه به خاطر ماهیت غیرقابل شناسایی بودن این ماده، اطلاعات دانشمندان در مورد این پدیده پیچیده و جالب‌توجه بسیار اندک است.
متخصصان فیزیک نجومی معتقدند که حضور ماده تاریک طبق اثر گرانشی آن‌ها در خوشه‌های کهکشانی کاملا مشهود است، اما شناسایی آن به علت وجود ذرات فراری که با مواد رایج در جهان واکنشی نشان نمی‌دهند، بسیار دشوار و ناممکن است.
پروفسور پل ورناس با همکاری گروهی از دانشمندان به کمک فناوری شبیه‌سازی رایانه‌ای موفق شدند تا مدل موسوم به ماده‌تاریک‌ نهان را برنامه‌ریزی و شبیه‌سازی کنند.
به کمک این مدل می‌توان رفتار پنهان‌کار ماده تاریک، ذرات سازنده و نیروی پنهان آن را تا حدی توضیح داد.
مدل ماده تاریک‌ نهان نشان‌دهنده ثبات ماده تاریک است، اما در این مدل به حجم عظیم مواد باردار الکتریکی که دارای هسته‌ ناپایدار هستند نیز اشاره شده است.
ذرات باردار ماده تاریک تحت تاثیر دمای بسیار بالای پلاسما در لحظه انفجار بزرگ وادار به واکنش با مواد معمولی شدند.
پروفسور ورناس در مورد مفهوم تعامل ذرات ماده تاریک گفت: شناسایی فعل ‌و انفعالات مواد در لحظات اولیه تولد جهان کاملا حیاتی است، چون که فراوانی مواد معمولی و ماده تاریک کاملا یکسان است.
وی در ادامه افزود: با کاهش تدریجی دمای کیهان پس از انفجار بزرگ، ماده تاریک با شروع فعالیت پنهان تشکیل پیوند جدید بین ذرات ساخته شد. طبق محاسبات دانشمندان این پیوند‌ها به خوشه‌های الکتریکی خنثی با وزن چند‌ صد برابری پروتون تبدیل شدند.
دانشمندان معتقدند که تجهیزات سرن به قدر کافی برای برگشت زمان و تولید دوباره شرایط تشکیل ماده تاریک قدرت دارند.
آن‌ها در مورد علت پنهان‌کاری ماده تاریک اظهار کردند: امروزه برای همه محققان ثابت شده که ماده تاریک کاملا نسبت به امواج الکترومغناطیس بی‌اثر است، پس بهترین نظریه در مورد ماهیت ماده تاریک، نظریه ذرات باردار الکتریکی است که طی یک پیوند ناشناس قادر به شناسایی نیستند.
خبر:  بهبود عملکرد باتری با قارچ‌های دکمه‌ای
محققان دانشگاه ریورساید کالیفرنیا در تلاشی برای پیدا کردن جایگزین‌های پایدار برای مواد باتری، یک باتری ساختند که با پوست قارچ دکمه‌ای ترکیب می‌شود.
انتظار می‌رود که در دهه‌های آینده تعداد وسایل نقلیه الکتریکی و دستگاه‌های تلفن همراه افزایش یابد که این امر می‌تواند فشار قابل توجهی بر محیط زیست و منابع وارد کند.
دستاورد جدید محققان نه تنها توانایی بالقوه کاهش هزینه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی تولید باتری را دارد، بلکه همچنین ممکن است در باتری‌هایی که طی زمان ظرفیت آنها افزایش می‌یابد، نتیجه‌بخش باشد.
باتری‌ها از سه عنصر اصلی تشکیل شدند: یک قطب منفی (کاتد)، یک قطب مثبت (آند) و یک جامد یا مایع که آنها را از هم جدا می‌کند (الکترولیت). معمولا از گرافیت مصنوعی به عنوان آند در باتری‌های لیتیومی استفاده می‌شود، اما این مواد به استفاده از مواد شیمیایی مانند اسید هیدروفلوریک و سولفوریک برای تصفیه و آماده‌سازی نیاز دارند. این فرایندها نه تنها گران بوده، بلکه همچنین زباله‌های خطرناکی تولید می‌کنند که برای محیط زیست مضر است.
دانشمندان ریورساید مشتاق به کشف نیروی بالقوه قارچ دکمه‌ای هستند که به دو دلیل جایگزین طبیعی‌تری برای گرافیت است. اول اینکه طبق تحقیقات پیشین، قارچ‌ها بسیار متخلخل هستند و این امر وقتی که در باتری به کار گرفته می‌شود، یک صفت مطلوب است چون که به حفره‌های کوچک، فضای بیشتری را برای ذخیره سازی و انتقال انرژی داده و باعث بهبود عملکرد می‌شود.
دوما، این قارچ‌ها حاوی مقادیر بالایی از نمک پتاسیم هستند که باعث فعال شدن بیشتر این منافذ در طول زمان شده و در نتیجه، سطح مواد الکترولیت فعال را افزایش می‌دهد و بر افزایش ظرفیت باتری اثر می‌گذارد.
این گروه دریافتند که گرفتن پوست کلاهک قارچ‌های دکمه‌ای و حرارت دادن آن تا 500 درجه سانتیگراد، آن را به یک ساختار نانوروبان‌مانند کربنی طبیعی تبدیل می‌کند. گرم کردن بیشتر مواد تا 1100 سانتیگراد، باعث تبدیل شدن آن‌ها به یک نانوروبان کربنی شبکه‌مانند بهم پیوسته متخلخل می‌شود که به خوبی می‌تواند خود را در ساختار باتری جای داده و مساحت نسبتا بزرگی را برای ذخیره انرژی ارائه دهد.
محققان می‌گویند این نتایج نشان می‌دهد که اگر این رویکرد بهینه سازی شود، آندهای کربنی که از قارچ مشتق شدند، می‌توانند جایگزین آند‌های گرافیتی رایج شود.
این یافته‌ها در مجله Nature Scientific Reports منتشر شده است.
خبر:  باتری سبز ارزان برای ذخیره انرژی تجدیدپذیر
تیمی از دانشمندان و مهندسان دانشگاه هاروارد یک باتری مقرون‌بصرفه و ایمن را نمایش دادند که می‌تواند انرژی را از منابع متناوب مانند پنل‌های خورشیدی روی بام جمع‌آوری و ذخیره کند.
این باتری قابل شارژ مجدد می‌تواند برق را از منابع متناوب انرژی مانند خورشید و باد بطور ایمن و مقرون‌بصرفه برای هر دو مصرف خانگی و تجاری ذخیره کند.
در عملکرد باتری، الکترون‌ها انتخاب شده و توسط اجزایی از جنس عناصر ارزان و وافر مانند کربن، اکسیژن، نیتروژن، هیدروژن، آهن و پتاسیم که در آب محلول هستند، آزاد می‌شوند. این ترکیبات غیر سمی، غیراشتعال‌زا و در دسترس هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای ایمن و ارزان نسبت به سیستم‌های باتری دیگر تبدیل کرده است.
عدم انطباق بین در دسترس بودن باد یا نور خورشید متناوب و تنوع تقاضا یکی از سدهای بزرگ در دریافت کسر بزرگی از برق مورد نیاز از منابع تجدیدپذیر است. این مشکل می‌تواند با ابزارهای مقرون‌بصرفه ذخیره مقادیر زیادی انرژی الکتریکی برای انتقال در دوره‌های طولانی که باد یا خورشید در دسترس نیستند، قابل حل باشد.
شیمی باتری جدید توسط محققان هاروارد انجام شد. یافته‌های این تحقیق می‌تواند نخستین مواد شیمیایی غیرقابل اشتعال، غیر سمی، غیرفرسایشی، کم هزینه و عملکرد بالا را برای باتری‌های قابل شارژ مجدد ارائه کند.
طراحی باتری قابل شارژ مجدد، مزایای بالقوه‌ای در هزینه و طول زمان حفظ اوج تخلیه نیرو نسبت به باتری‌های لیتیومی دارد.
این تحقیق در مجله ساینس منتشر شده است.
خبر:  درمان جدید چاقی با کشف ارتباط مغز با بافت چربی
محققان در تلاش برای کشف ارتباطات ایجاد شده بین مغز و بافت چربی برای تنظیم اشتها و انرژی، موفق به شناسایی مجموعه عصب‌هایی شدند که با بافت چربی برای تحریک این فرآیند مرتبط می‌شود و می‌تواند به درمان‌های جدید ضد چاقی منجر شود.
در حالیکه گفته می‌شود مغز مسؤول تجزیه ذخیره‌های چربی و آزاد کردن انرژی در زمان مورد نیاز است، دانشمندان هنوز قادر به درک چگونگی وقوع این فرآیند نیستند. هورمون لپتین که از سلول‌های چربی تشکیل می‌شود، برای تنظیم اشتها، سوخت‌وساز و انرژی به مغز می‌رود، اما هنوز مشخص نیست که چه چیزهایی را از راه‌های دیگر بازمی گرداند.
هورمون لپتین حدود 20 سال قبل به عنوان تنظیم کننده سوخت‌وساز بدن شناخته شد. سطوح پایین این هورمون، مسئول افزایش اشتها و سوخت‌وساز آهسته بدن بوده، در حالی که متقابلا، سطوح بالای لپتین مسئول کم کردن اشتها و تسهیل تجزیه بهتر چربی است.
گروهی از محققان به رهبری آنا دومینگوس از موسسه Gulbenkian de Ciência در پرتغال با استفاده از ترکیبی از روشها توانستند نشان دهند که لپتین در هنگام ارسال سیگنال به چربی با پیدا کردن رشته‌های عصبی که به بافت سفید چربی می‌رسند و بی درنگ می‌شکنند، چگونه عمل می‌کند.
دومینگوس اظهار کرد: ما این رشته‌های عصبی را از چربی موش‌ها جدا و با استفاده از نشانگر‌های مولکولی‌، این سلول‌های عصبی را به عنوان نورون‌های سمپاتیک معرفی کردیم. سپس با استفاده از یک تکنیک تصویربرداری فوق حساس در داخل بافت سالم چربی سفید موش زنده مشاهده کردیم که سلول‌های چربی می‌توانند به وسیله این پایانه عصبی سمپاتیک محصور شوند.
اما برای تعیین میزان دقیق نقش این چربی‌ها در چاقی ،محققان بررسی‌های بیشتری روی موش‌ها انجام دادند. این موجودات به طور ژنتیکی مهندسی شده‌ بودند، بنابراین سلول های عصبی می‌توانستند از طریق اپتوژنتیک فعال و غیرفعال شوند و طی آن سلول‌های مغز در مواجهه با نور، رفتار متفاوت نشان می‌دادند.
اپتوژنتیک روش نوظهوری است که از آن به عنوان ابزاری برای درمان نابینایی و تغییر آستانه درد و ... استفاده می‌شود.
گروه دومینگوس دریافتند که با فعال کردن سلول های عصبی به صورت محلی باعث انتشار یک انتقال‌دهنده عصبی به نام نوراپی‌نفرین می‌شود که به نوبه خود سلول‌های چربی را در سیگنال‌هایی که موجب تجزیه چربی می‌شوند، غوطه‌ور کرد.
به گفته محققان، بدون این نورون‌ها، لپتین به تنهایی قادر به تحریک تجزیه چربی نبود. بنابراین یافته‌ها نشان می‌دهد که این نورون‌های دلسوز یک هدف بالقوه بجز لپتین را که مغز بسیاری از افراد چاق در برابر آن مقاومت می‌کند، برای درمان چاقی ارائه دهند.
این نتایج امید تازه‌ای را برای درمان حالت مقاومت مرکزی به لپتین که در آن مغز افراد چاق نسبت به لپتین غیر حساس می‌شوند، پدید می‌آورد.
نتایج پژوهش این گروه در مجله Cell منتشر شده است.
..........................
خبر:  ویروس‌ها قدیمی‌ترین مخلوقات زمین هستند!
دانشمندان معقتقدند که ویروس‌ها برخلاف باور موجود در طبقه جانداران زنده قرار می‌گیرند و قدیمی‌ترین میکروارگانیسم‌های روی زمین هستند.
پروفسور گوستاوو کائتانو آنولز از دانشگاه ایلینویز آمریکا با همکاری دکتر چارلز ووئز، از موسسه زیست‌شناسی ژنومی موفق به ارائه این نظریه جنجال‌برانگیز شدند.
این دو محقق معتقدند که از این به بعد باید تجمع ویروس‌ها در بدن با نام "ابر گروه ویروس‌ها" نامگذاری شود که زیر مجموعه رده قلمرو ویروسی است.
آنها معتقدند که ویروس‌ها ،جاندارانی زنده و در عین حال ساده هستند که از نظر ظاهر و نوع حیات با انسان‌ها تفاوت دارند، اما قادرند به آسانی به بدن ما وارد یا از آن خارج شوند.
اگرچه ویروس‌ها جانداران مستقلی نیستند، اما می‌توانند نیازهای اولیه خود را از بدن جانداران میزبان در طول کمترین زمان بدست آورند.
دانشمندان تاکنون به کمک میکروسکوپ‌های حرفه‌ای موفق به کشف سه هزار و 460 گونه ویروس از مجموع پنج هزار و 80 ارگانیسم سه‌بعدی شدند.
بسیاری از ویروس‌های شناخته شده قادرند به آسانی در سایر ارگانیسم‌های دیگر تکثیر شوند و به دنبال آن، عفونت ایجاد کنند. ویروس‌ها حتی قادرند باکتری‌ها و تجهیزات موجود در آنها را غارت کرده و به نفع خود از آنها استفاده کنند.
محققان معتقدند ویروس‌ها اکنون جاندارانی زنده محسوب می‌شوند، چون که قادر به بازتولید ژنتیک خود بوده و از نظر اندازه و قابلیت شناسایی مثل باکتری‌ها دارای ماهیت هستند.
بیشتر محققان پس از شنیدن این نظریه برای مطالعه روی مراحل تکامل و شناخت انواع چرخه‌های حیات ویروس‌ها علاقه‌مند شده‌اند.
این یافته‌ها در مجله Science Advances منتشر شده است.
..........................
خبر:  آدم‌های بخشنده معمولا آخرند، اما...
محققان می‌گویند افراد بخشنده در کوتاه‌مدت از بخشنده بودن زیاد، آسیب می‌بینند اما در طولانی‌مدت مزد خود را دریافت می‌کنند.
محققان در تحقیقات اخیر توضیح می‌دهند که برای دسته مشخصی از افراد، پیشرو بودن در زندگی بسیار ساده‌تر است. به عقیده آن‌ها سه دسته افراد وجود دارند: گیرنده‌ها، متوسط‌ها و بخشنده‌ها.
افراد گیرنده همه حواسشان متوجه خودشان است در حالی که دهندگان یا بخشندگان همیشه به دنبال راهی برای کمک به دیگران هستند. متوسط‌ها نیز خودشان را با دیگران همسو می‌کنند. آن‌ها مشتاق کمک به دیگران هستند، اما ممکن است انتظار داشته باشند که در عوض کارشان، از جانب سایرین کمک دریافت کنند.
تحقیقات محققان روی فروشنده‌ها و گروهی از دانشجویان دانشکده پزشکی که به عنوان افرادی با شخصیت بخشنده دسته‌بندی شده بودند نشان داد که این دسته از افراد معمولا بدترین عمل‌کنندگان در زمینه کاری خود هستند. زیرا معمولا نسبت به سایرین دیرتر به نتیجه می‌رسند. با این حال از یک سوی دیگر می‌توان این دسته از افراد را در شمار افرادی با عملکرد عالی دسته‌بندی کرد.
این پژوهش نشان داد که افراد یاریگر در نهایت شانس بهتری برای برنده بودن در طولانی‌مدت دارند هر چند که دیرتر از سایرین کار خود را به اتمام می‌رسانند.
بیش از اندازه بخشنده بودن در کوتاه‌مدت خوب نیست خصوصا زمانی که ما را از اهداف و نیازهایمان باز می‌دارد. اما حقیقت این است که این گونه کمک‌ها و از خود گذشتگی‌ها در نهایت جبران می‌شود زیرا مردم تمایل دارند بعدا به این افراد کمک کنند.
ضمن این که افراد با کمک کردن به دیگران برای حل مشکلاتشان در حقیقت چیزهای جدید می‌آموزند و برای خود یک سرمایه اجتماعی نگه می‌دارند که ممکن است در همان لحظه به کارشان نیاید اما بعدا بسیار کمک‌کننده است.
خبر:  پیدا کردن جای خالی پارک خودرو به کمک اینترنت
شرکت بوش از سیستم نشان‌دهنده محل پارک خودرو در معابر شهری رونمایی کرد.
مسئولان شرکت بوش در مورد مشخصات این سیستم اظهارکردند: حسگرهای نصب شده در فضا‌های پارک موجود در معابر شهری در طول یک بازه زمانی مشخص چند بار از وضعیت پارک خودرو در محل مورد نظر اطلاعات تهیه می‌کنند و در صورتی که فضای پارک اشغال شده و یا خالی باشد، اطلاعات به صورت بی‌سیم به سرور مرکزی ارسال می‌شود.
هریک از حسگرهای این سامانه تقریبا اندازه یک دیسک نوری قطر و حدود سه سانتیمتر نیز ارتفاع دارند و انرژی آنها از طریق باتری تامین می‌شود.
مسئولان شرکت بوش در مورد عملکرد هوشمندانه این سیستم افزودند: سیستم دسترسی هوشمند به فضای پارک طوری طراحی شده که رانندگان می‌توانند برای دریافت اطلاعات از اینترنت یا برنامه‌های کاربردی تلفن‌همراه استفاده کنند.
حسگرهای تشخیص محل پارک به حدی کم‌مصرف هستند که با یک ‌بار تعویض باتری تا هفت سال کار خواهند کرد، همچنین اپراتور پارکینگ می‌تواند برای تشخیص میزان شارژ باقی‌مانده باتری‌ها در هرزمانی از سیستم استفاده کند.
این سیستم همچنین قادر است تا اطلاعات اضافی مثل اندازه فضای پارک یا امکانات برای معلولان را نیز در اختیار رانندگان قرار دهد.
خبر:   آچار 1.7 نانومتری برای سرهم کردن سلول‌ها
شیمیدانان دانشگاه ورمونت آچاری در مقیاس نانو طراحی کردند که برای سرهم کردن سلول‌ها به کار می‌رود.
این آچار 1.7 نانو متر طول دارد و در عین تشابه، در جهت متضاد مانند دست چپ و راست عمل می‌کند.
محققان به رهبری سورین اشنیبلی، این آچار سلولی در مقیاس نانو را طراحی کرد‌ه‌اند که قادر است اجسام میکروسکوپی را کنترل کند.
آنها با استفاده از زغال سنگ، نواری مولکولی به شکل C طراحی کردند که مانند لگو به هم متصل شده است.
این نوار از اشکال هندسی است که نسبت به سایر ترکیبات شیمیایی سنتز شده است و قابلیت پیچ و تاب و چرخش به اشکال مختلف را دارد و این موضوع به آن معنی است که دانشمندان می‌توانند از راه دور و دقیقا همانند ابزار مکانیکی (همانطور که یک آچار، مهره را باز می‌کند ) از این ساختارهای C شکل استفاده کنند.
محققان از این یافته‌ها برای ساخت نسل بعدی پلیمر و موادی که برای تولید دارو موثر هستند، استفاده خواهند کرد.
این کشف در مجله Angewandte Chemie منتشر شده است.
خبر:  زندگی ساکنان مریخ در خانه‌های یخی
انتخاب مصالح مناسب برای ساخت و ساز بر سیاره مریخ باعث شد تا ناسا مسابقه ای را برگزار کرده و در نهایت طرح ساخت "خانه یخی به وسیله چاپ سه بعدی" راه حل این معما شود.
چندی پیش ناسا مسابقه ای با نام  ۳D-printed Habitat Challenge Design را برگزار کرد و در نهایت از بین ۱۶۵ طرحی که به مسابقه طراحی خانه های مریخی به وسیله چاپ سه بعدی ارسال شده بودند، طرح "خانه یخی" چاپ شده با کمک روش چاپ سه بعدی برنده این رقابت شده و توانست بر رقبای خود پیروز شود.
یکی از مهم ترین مشکلات زندگی در مریخ را می توان در انتخاب مصالح مورد نیاز ساخت و ساز خانه های قابل سکونت دانست. مسلما انتقال مصالح و مواد مورد نیاز برای ساخت خانه های قابل سکونت از زمین به این سیاره نه تنها زمان‌بر بوده بلکه افزایش بار موشک ها را نیز به دنبال خواهد داشت.
به همین دلیل، ساخت خانه ای با استفاده از مواد و امکاناتی که روی سیاره مریخ وجود دارند بسیار حائز اهمیت بوده و طراحانی که در مسابقه طرح ساخت خانه های قابل سکونت در سیاره سرخ شرکت می کردند باید از موادی استفاده می کردند که روی این سیاره وجود داشت.
ناسا در خبری اعلام کرد : "طرح های بسیار خلاقانه و جالبی برای ساخت خانه های آینده ساکنان مریخ دریافت کردند اما تنها یک طرح توانست نظر کارشناسان را به خود جلب کند. یک طراح خلاق برای ساخت خانه های قابل سکونت در مریخ، ماده ای را پیشنهاد داده بود که بسیار از آن شنیده شده و در مورد وجود آن در مریخ به بحث و گفتگو پرداخته شده بود، آن ماده "یخ" بود."
این طرح Ice House نام داشته که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید و ساخته می شود. این طراح توانست جایزه اول مسابقه ناسا را از آن خود کند. ناسا هدف برگزاری از مسابقه ۳D Printed Habitat را طراحی یک خانه قابل سکونت با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و امکانات موجود بر سیاره مریخ عنوان کرده بود.
کارشناسان ناسا در تحقیقات خود به نشانه هایی از آب در بخش های مختلفی از مریخ دست پیدا کردند که می توان از این ماده حیات بخش برای بقای انسان، رشد گیاهان و همینطور ساخت خانه های قابل سکونت با استفاده از چاپ سه بعدی روی سیاره سرخ بهره برد.
استفاده از سازه های یخی عظیم و شفاف در خانه های مخروطی شکل همانند تصاویر زیر نه تنها امکان ورود نور طبیعی به فضای داخلی منازل را فراهم می کند بلکه همانند یک محافظ در برابر تشعشعات مریخی عمل می کند. زیرا تشعشعات مریخی بسیار قوی تر از تشعشعات زمینی هستند.
داخل خانه یخی از سطوح مختلفی تشکیل شده و باغچه متفاوتی نیز میزان اکسیژن و مکمل هایی غذایی ساکنان را تامین می کند. این خانه ها در نقاطی از مریخ ساخته خواهند شد که دارای منابع غنی از یخ هستند. علاوه بر آن، آب و هوای این منطقه که قرار است خانه های یخی در آن ساخته شود باید از پایین تر نقطه انجماد در طول سال برخوردار باشد.