۱۴۰۳ شنبه ۲۹ اردیبهشت

داد و ستد 767 میلیارد ریالی در بازار فرابورس

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS ، معاملات 4 آبان‌ماه 1394 بازار فرابورس با خرید و فروش 75 میلیون و 830  هزار ورقه بهادار در 12 هزار و 505  نوبت به ارزش 767 میلیارد و 60 میلیون ریال به اتمام رسید.
گروه پتروشيمي سرمایه‌گذاری ايرانيان با داد و ستد 26 میلیون و 870 هزار سهم به ارزش 37 میلیارد و 670 میلیون ریال  بیشترین حجم و ارزش معاملات را در روز جاری به نام خود ثبت کرد.
بنابراین گزارش، سهام شمال شرق شاهرود و پس از آن زغال سنگ پروده طبس و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت‌های صنعتی مینو، تدبیرگران فارس و خوزستان و توسعه و عمران کرمان با بیشترین افت قیمت رو به رو شد.
آیفکس هم با تغییر نه جندان محسوس نسبت به روز قبل در رقم 700  واحد باقی ماند ضمن آنکه قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز افت کرد و هر برگه آن در محدوده 653 تا 695  هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.
طبق این گزارش، پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس شامل نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي، ذوب آهن اصفهان ، بانک دی، پتروشيمي سرمایه‌گذاری ايرانيان و قند شیروان بود.
علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ETF به صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن با خرید و فروش 312 هزار و 770 سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به معامله 400 هزار ورقه اجاره سه ماهه رایتل بود.

....................
خرید و فروش 58 میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس
بازار فرابورس در روز گذشته شاهد معامله 58 میلیون ورقه بهادار نوبت به ارزش 548 میلیارد و 410 میلیون ریال بود.
معاملات 3 آبان‌ماه 1394 فرابورس ایران با خرید و فروش 58 میلیون ورقه بهادار در 9 هزار و 777 نوبت به ارزش 548  میلیارد و 410 میلیون ریال به پایان رسید و آیفکس در پایان معاملات امروز با کاهش یک واحدی نمایانگر عدد 700 شد.
معامله‌گران فرابورسی بیشترین حجم معاملات خود را در روز گذشته به داد و ستد 10 میلیون و 610 هزار سهم بانک دی اختصاص دادند و بیشترین ارزش معاملات به میزان 24 میلیارد و 570 میلیون ریال به نام سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ثبت شد.
همچنین، بیشترین افزایش قیمت دیروز مربوط به سهام کی بی سی و پس از آن بیمه آرمان و قند شیروان بود و نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ذوب آهن اصفهان، بانک دی، قند شیروان، پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت لاوان به عنوان پربیننده‌ترین نمادهای فرابورسی معرفی شدند.
از سوی دیگر، توسعه و عمران کرمان، مینو شرق و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان با بیشترین افت قیمت رو به رو شدند و اوراق تسهیلات مسکن در بازه 678  تا 700 هزار ریال دست به دست شد.
در بازار ابزاهای نوین مالی، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 305 هزار و 750 سهم بیشترین حجم معاملات ETF را از آن خود کرد و اوراق مشارکت شهرداری قم  با داد و ستد 150 هزار و 66 ورقه بهادار، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.
بنابراین، دیروز نمادهای معاملاتی شرکت نفت ایرانول، شرکت نفت پاسارگاد، بانک گردشگری، شرکت فولاد هرمزگان جنوب و شرکت قاسم ایران با توجه به تعدیل با اهمیت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1394 متوقف شدند.
همچنین، نماد معاملاتی شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن با توجه به تعدیل با اهمیت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1394 متوقف شد و معاملات دیروز در این نماد مورد تأیید قرار نگرفت.

نظرات : 0

ثبت نظر

55819