۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

انویدیا فردا تراشه‌های جدیدش را معرفی می‌کند

ICTPRESS - شرکت انویدیا قصد دارد یک روز قبل از آغاز به‌کار نمایشگاه CES۲۰۲۴ امسال، جی پی یوهای جدید سری GeForxe RTX ۴۰-series Super را معرفی کند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از تک هندوستان، نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES۲۰۲۴) یک پلتفرم ایده‌آل برای شرکت‌های بزرگ فناوری و تولیدکننده گجت‌های مختلف است که محصولات، نوآوری ها و برنامه های خود برای سال آینده را نمایش می دهند.

در CES امسال نیز پیش بینی می شود انویدیا دستاوردهای هوش مصنوعی خود را همراه GeForxe RTX ۴۰-series Super GPU معرفی کند که بسیاری از دست اندرکاران صنعت بازی های رایانشی از مدت ها قبل منتظر آن هستند.

انویدیا تیزر کارت های گرافیکی جدید به نام سریGeForce RTX-۴۰ را منتشر کرده که قرار است در این رویداد فناوری معرفی شوند. این شرکت تراشه سازی در ۸ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی سری هایSuper GPU را معرفی خواهد کرد؛ البته هر کارت گرافیکی در تاریخ متفاوتی معرفی خواهد شد.

طبق گزارش ها سری Super GPU احتمالا شامل GeForceRTX ۴۰۸۰، GeForceRTX۴۰۷۰ Ti Super و GeForce RTX۴۰۷۰ Super خواهد بود. علاوه بر آن ممکن است در CES شرکای انویدیا محصولاتی را معرفی کنند که کارت های گرافیکی جدید این تراشه ساز در آنها به کار رفته باشد.

CES ۲۰۲۴ میلادی به طور رسمی از ۹ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی آغاز می شود اما انویدیا در یک رویداد خاص، فردا ۸ ژانویه محصولاتش را معرفی می کند.

پیش بینی می شود سری جدید GPUها براساس پردازشگرهای گرافیکیAD۱۰۳و AD۱۰۴ همراه ساختار Ada Lovelace باشند؛ این نسخه های تراشه احتمالا ویژگی های بیشتری دارند و سرعت عملکردشان بالاتر است. انویدیا ویژگی های رسمی و عملکردGPU ها را هنوز مشخص نکرده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

67785