۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

نگاهی به جدیدترین نوآوری در تلویزیون‌های OLED EVO ال‌جی

ICTPRESS - تلویزیون‌های OLED ال‌جی در سال 2024، حس فراگیر و تجربه کاربری را با بهبود ۴ برابری عملکرد پردازشگر هوش مصنوعی که کیفیت صدا، تصویر و  قابلیت شخصی‌سازی را ارتقاء‌ داده، ارائه می‌کنند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی ال‌جی در ایران، این شرکت با معرفی جدیدترین سری تلویزیون‌های OLED سال 2024 خود سرگرمی خانگی را به سطوح جدیدی ارتقا می‌دهد. این محصولات جدید از سری OLED که به جدیدترین پردازشگر هوش مصنوعی ال‌جی با کارایی هوش مصنوعی چهار برابری مجهز شده‌اند، تجربه تماشای بی‌نظیری را با رنگ‌های زنده‌تر و کیفیت تصویری بهتر از قبل ارائه می‌دهند.

چشم‌انداز «متصل به تو، در دسترس همه» که از رویکردی مشتری‌محور سرچشمه گرفته است، هدف ال‌جی برای ایجاد تجربه‌های کاربری شخصی‌سازی شده برای همه سبک‌های زندگی با ارائه محصولاتی با دسترسی‌پذیری آسان را برای همه به تصویر می‌کشد. برای این منظور پلتفرم تلویزیون‌ هوشمند webOS ال‌جی خدمات و راهکارهای شخصی‌سازی شده‌ای را متناسب با یک اکوسیستم توسعه یافته با قابلیت اتصال گسترده فراهم کرده است و آن را آغازی برای مواجهه کاربران با این شرکت به عنوان یک شرکت پلتفرم رسانه و سرگرمی با تجربه‌ای منحصر به فرد و عالی از کاربری تلویزیون برای همه قرار داده است.

شرکت ال‌جی در سال 2024 سری کاملاً جدید و گسترش یافته‌ای از تلویزیون‌های OLED را که به یک پردازشگر مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته توسعه یافته توسط ال‌جی که منحصراً برای تلویزیون‌های OLED طراحی شده است مجهز هستند، معرفی می‌کند. تلویزیون‌های LG SIGNATURE OLED M4 و LG OLED G4 به پردازشگر هوش مصنوعی جدید α (Alpha) 11 مجهز شده‌اند که به شکل موثری کیفیت صدا و تصویر را ارتقاء می‌دهد. این فن‌آوری منجر به بهبود 70 درصدی در عملکرد گرافیکی و افزایش 30 درصدی در سرعت پردازش نسبت به مدل نسل قبل خود می‌شود.

جدیدترین تلویزیون‌های OLED ال‌جی با ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی به‌روزرسانی شده، از تجزیه و تحلیل دقیق تصویر در سطح پیکسل استفاده می‌کنند تا اجسام و پس‌زمینه‌هایی را که تار به نظر می‌رسند به طور موثری واضح‌تر کنند. ارائه یک تجربه تماشای شفاف‌تر و زنده‌تر به واسطه هوش مصنوعی انجام می‌شود. به علاوه، پردازشگر هوشمند هوش مصنوعی با آنالیز رنگ‌های پر کاربرد، رنگ‌هایی که فیلم‌سازان یا تهیه‌کنندگان محتوا عمداً برای انتقال المان‌های ایجاد کننده حس و حال‌و‌هوایی خاص به کار گرفته‌اند را به دقت اصلاح می‌کند. ویژگی Dynamic Tone Mapping Pro تصاویر را به بلوک‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و کنتراست و درخشندگی را به خوبی با آنالیز متغیرهای روشنایی در محل ورود نور به صفحه نمایش تنظیم می‌کند و تصاویری ایجاد می‌کند که سه بعدی به نظر می‌رسند.

 

 

همه این ویژگی‌ها در LG SIGNATURE OLED M4، تلویزیون وایرلس ال‌جی جمع می‌شوند. این محصول که اکنون درابعاد جدید با نمایشگر 65 اینچی ارائه شده‌ است، گزینه‌های متنوعی برای صفحه نمایش را فراهم می‌کند. تجربه تماشا بدون وجود آشفتگی‌های بصری در مدل همه کاره 65 اینچی تا مدل غول‌پیکر 97 اینچی فراهم شده است. راهکار وایرلس نوآورانه Zero Connect Box، همه کابل‌های اتصال را حذف می‌کند. تلویزیون LG OLED G4 اولین تلویزیون وایرلس در جهان با قابلیت انتقال داده صوتی و تصویری تا کیفیت 4K 144Hz است و عملکرد عالی OLED را با جزئیات دقیق و حس ارتقاء یافته‌ای از غرق شدن در محتوای در حال پخش ارائه می‌دهد.

برای ایجاد محیطی بی‌نقص برای تجربه تماشا علاوه بر وجود کیفیت تصویر عالی، ویژگی‌های AI Sound Pro با صدای فراگیر مجازی 11.1.2 که با استفاده از بلندگوهای داخلی پخش می‌شوند، صدایی غنی‌تر و کامل‌تر را فراهم می‌کنند.

فن‌آوری هوش مصنوعی قادر است در هر قطعه صوتی کلمات را به نحو موثری جدا کند تا دیالوگ‌ها واضح‌تر شنیده شوند و این ویژگی صدا را به نحوی ارتقاء می‌دهد که گویی به طور یکپارچه و طبیعی از مرکز صفحه نمایش پخش می‌شود.

جدیدترین مدل‌های OLED evo ال‌جی به وضوح تصویر فوق‌العاده خود و دارا بودن گواهی ClearMR از Video Electronics Standards Association's (VESA)  مشهور هستند.

با جدیدترین مدل‌های مجهز به مزایای گیمینگ متعدد شامل نرخ تازه‌سازی تحسین‌ برانگیز 4K 144Hz2 و ویژگی‌های جامع  HDMI 2.1، شهرت تلویزیون‌های OLED  ال‌جی به عنوان بهترین تلویزیون‌های گیمینگ حفظ و تقویت شده‌ است. این تلویزیون‌های پیشرفته به Game Optimizer نیز مجهز شده‌اند و به کاربران اجازه ‌می‌دهند برای ژانرهای مختلف گیمینگ به سادگی از تنظیمات از قبل تعیین شده نمایشگر برای تغییر سریع ژانر استفاده کنند و برای رفع فریزشدگی و بریدگی‌های تصویر که حس غرق شدن در بازی را خراب می‌کنند از NVIDIA G-SYNC® Compatible و AMD FreeSync استفاده شده‌است تا پویاترین و واقعی‌ترین تجربه گیمینگ را برای کاربران رقم بزنند.

ال‌جی تجربه سرگرمی‌های خانگی را با شخصی‌سازی‌های همه‌کاره و ارتقاء سهولت کاربری پیشرفت می‌دهد. با استفاده از جدیدترین نسخه webOS کاربران می‌توانند تا 10 پروفایل شخصی جداگانه بسازند و تجربه‌های کاربری خود را شخصی‌سازی کنند. جدیدترین تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی می‌توانند صدای کاربر را بر مبنای پروفایل‌های ایجاد شده تشخیص دهند و با تفسیر الگوها از تاریخچه جامع استفاده از تلویزیون، توصیه‌های شخصی‌سازی شده مختص همان کاربر را به وی ارائه دهند.

با پروفایل‌های فردی کاربران می‌توانند صفحه اصلی (Home screen) جدیدترین نسخه پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند webOS را نیز به آسانی با تنظیمات مورد علاقه خود شخصی‌سازی کنند. این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد به راحتی به سریال‌ها و محتواهای مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند و از Picture Wizard شخصی‌سازی شده برای خودشان بهره‌مند شوند. Picture Wizard خدماتی است که به کاربران اجازه می‌دهد کیفیت تصویر را مطابق با میل خود تنظیم کنند. رابط کاربری کاربرپسند صفحه اصلی پیش‌نمایشی از پر‌بازدیدترین محتواهای اخیر هر یک از کاربران برایشان فراهم می‌کند تا به راحتی به اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌های اخیراً استفاده شده دسترسی یافته و سریع و بی‌دردسر ویدئوهای مورد نظر خود را پخش کنند.

ال‌جی با برنامه webOS Re:New3 جدیدترین به‌روزرسانی موجود را برای تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی که قبلاً خریداری شده‌اند ارائه می‌کند تا برای 5 سال آینده تجربه کاربری به‌روزی را برای مشتریان قدیمی خود فراهم کند. این به‌روزرسانی روی مدل‌های 2022 OLED TV و 2022QNED Mini LED 8K ال‌جی قابل اجراست و در آینده به تعداد بیشتری از تلویزیون‌های ال‌جی در سراسر جهان گسترش می‌یابد تا به لطف به‌روزرسانی مستمر 5 ساله پلتفرم webOS، دارندگان تلویزیون‌های ال‌جی از تجربه کاربری متفاوت و متمایزی بهره‌مند شوند.

ال‌جی به ارائه بهترین تجربه کاربری برای همه با بهبود دسترسی‌پذیری محصولات خود و تسهیل تجربه‌های کاربری یکپارچه در میان دستگاه‌های متعدد پایبند است. تلویزیون‌های هوشمند 2024 ال‌جی با برخورداری از جدیدترین نسخه webOS می‌توانند با پشتیبانی از Matter، استاندارد جهانی برای قابلیت برقراری ارتباط لوازم خانگی هوشمند، با سایر لوازم خانگی هوشمند تعامل داشته باشند. جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی برای بهبود سازگاری با دستگاه‌های تلفن همراه از Apple AirPlay و Google Chromecas داخلی نیز پشتیبانی می‌کنند تا کاربران بتوانند به آسانی محتواهای مختلف را از دستگاه مورد نظرشان روی نمایشگرهای بسیار بزرگ خود نمایش دهند و دریچه منحصر به فردی از تماشای خانگی را روی خود بگشایند.

تلویزیون‌های OLED وQNED۴ ال‌جی برای هر چه غنی‌تر و فراگیرتر کردن تجربه سرگرمی‌های خانگی از طریق WOWCAST  داخلی، به سادگی به ساندبارهای ال‌جی متصل می‌شوند و از طریق اتصال وایرلس صدایی با کیفیت استریو فراهم می‌کنند. WOW Orchestra نیز در ترکیب و هماهنگی با بلندگوهای داخلی تلویزیون یک سیستم صوتی واحد را شکل داده و صدایی فراگیر و سه-بعدی ایجاد می‌کند.

برای غنی‌تر کردن تجربه کاربری برای هر یک از افراد با توانمندی‌ها متفاوت، تلویزیون‌های ال‌جی در قسمت Quick Card خود مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های دسترسی‌پذیری را ارائه می‌کنند. این به این معناست که اکنون همه افراد می‌توانند به راحتی ویژگی‌های دسترسی‌پذیری شامل خدمات مفید طراحی شده برای انواع معلولیت‌های جسمی را روی نمایشگر خانگی خود بیابند. به علاوه راهنماهای کنترل از راه دور و خدمات چت‌بات به کاربران کمک می‌کنند فقط با استفاده از دستورات صوتی به خدمات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

50164