۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

تسلا بزرگترین ایستگاه شارژ الکتریکی خودرو در جهان را می‌سازد

ICTPRESS -  شرکت خودروسازی تسلا که پیشگام در توسعه خودروهای الکتریکی است، ساخت بزرگترین ایستگاه سوپرشارژ در جهان را برنامه‌ریزی کرده است و آماده می‌شود تا تجربه شارژ را برای دارندگان خودروهای الکتریکی متحول کند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از آی‌ای، کاربری به نام MarcoRP در توییتر سابق و ایکس کنونی که آن نیز متعلق به ایلان ماسک است، اخبار مربوط به برنامه‌های تسلا را به اشتراک گذاشت.

براساس یک برنامه توسعه در کالیفرنیا، تسلا در حال آماده شدن برای ساخت یک ایستگاه سوپرشارژ کاملا جدید در لاست هیلز (Lost Hills)، در فاصله حدود ۲.۵ ساعتی از لس‌آنجلس است.

 

بزرگترین سوپرشارژر جهان

این پروژه بلندپروازانه در شهرستان کرن (Kern)، کالیفرنیا واقع می‌شود. این جایگاه به عنوان برترین شبکه شارژ برای دارندگان تسلا، سفرهای طولانی مدت را با برنامه ریزی برای ۱۶۴ جایگاه شارژ تسهیل می‌کند.

این جایگاه‌ها به طور ویژه برای صاحبان سایبرتراک‌های آینده تسلا مناسب است. تسلا از یک ریزشبکه متشکل از باتری‌ها و پنل‌های خورشیدی استفاده می‌کند تا ایستگاه سوپرشارژر را سازگارتر با محیط زیست و قابل اطمینان‌تر کند. آنها از نور خورشید برای تولید برق و ذخیره انرژی اضافی در باتری‌ها استفاده می‌کنند. این به آنها کمک می‌کند تا انرژی را به‌طور کارآمدتر مصرف کنند، میزان برق مورد نیاز خود را به یکباره کاهش دهند و شارژ را ارزان‌تر کنند. این یک راه هوشمند برای کمک به محیط زیست و اطمینان از ثابت ماندن منبع تغذیه است.

در حالی که جدول زمانی دقیق برای تکمیل ایستگاه مشخص نیست، مکان ایستگاه بین شمال و جنوب کالیفرنیا یک مکان استراتژیک است و تضمین می‌کند که به عنوان یک حلقه حیاتی برای رانندگان در این مسیر پر ترافیک عمل می‌کند.

 

بزرگترین ایستگاه تسلا جایگاهش را از دست داده است

جالب اینجاست که ایستگاه جدید در فاصله‌ای نه چندان دور از یک ایستگاه سوپرشارژ موجود تسلا در کتلمن سیتی است که زمانی بزرگترین در جهان به حساب می‌آمد.

بزرگترین ایستگاه شارژ الکتریکی جهان در سال گذشته در آلمان افتتاح شد که ۲۵۹ محل شارژ برای خودروهای الکتریکی دارد. در آن از یک سیستم پنل خورشیدی عظیم استفاده شده است که مانند سقفی بر روی نقاط شارژ عمل می‌کند و از خورشید برق تولید می‌کند. براساس گزارش‌ها، کل فرآیند راه‌اندازی آن پنج میلیون یورو هزینه داشته است.

تسلا همانطور که وب سایتش ادعا می‌کند بیش از ۵۰ هزار ایستگاه سوپرشارژ دارد که آن را به بزرگترین شبکه شارژ سریع در سراسر جهان تبدیل می کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

51074