۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

سلطه سامسونگ بر بازار جهانی تلویزیون برای هجدهمین سال پیاپی

ICTPRESS - شرکت سامسونگ با ادامه روند پیشتازی خود در بازار جهانی تلویزیون برای هجدهمین سال پیاپی، یک بار دیگر برتری خود را در این حوزه به اثبات رساند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی سامسونگ در ایران، بر اساس گزارش موسسه تحقیقات بازار Omdia، سامسونگ در سال 2023 توانست 30.1 درصد از سهم بازار جهانی تلویزیون را به دست آورد و با تثبیت صدرنشینی خود از سال 2006 تاکنون، جایگاه خود را به عنوان رهبر این صنعت مستحکم کند. دستیابی به این موفقیت، عمدتا به لطف تمرکز راهبردی روی تلویزیون‌های رده‌ بالا و صفحه‌نمایش‌های بزرگ حاصل شده است، که مدل‌های پیشرفته QLED و OLED این شرکت پیشرو آن هستند.

از زمان عرضه در سال 2017، فروش مجموعه تلویزیون‌های QLED سامسونگ با احتساب آخرین مدل‌های Neo QLED، از 40 میلیون دستگاه فراتر رفته است. فقط در سال 2023، مجموعه QLED این شرکت به فروش 8.31 میلیون دستگاه رسیده است.

سامسونگ در زمینه فروش تلویزیون‌های پریمیوم، به‌ویژه مدل‌های بالای 75 اینچ و تلویزیون‌های با قیمت بیش از 2500 دلار، برتری قابل توجهی داشته است. این شرکت با کسب سهم بازار خیره‌کننده 60.5 درصدی در زمینه فروش تلویزیون‌های بالای 2500 دلار، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته است. همچنین در فروش تلویزیون‌های بزرگ‌تر از 75 اینچ، با حفظ سهم 33.9 درصدی از بازار، پیشتازی خود را تثبیت کرده است. علاوه بر این  سامسونگ به لطف فروش چشمگیر مدل‌های 98 اینچی خود، در بخش تلویزیون‌های بالای 90 اینچ با 30.4 درصد سهم بازار در صدر قرار دارد.

در ادامه موفقیت سامسونگ در بازار تلویزیون‌های بسیار بزرگ و رده‌ بالا، شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجه این شرکت در بخش فناوری OLED هستیم. مجموعه تلویزیون‌های OLED سامسونگ در سال 2023، معادل 1.01 میلیون دستگاه فروش داشته و 22.7 درصد سهم بازار را از آن خود کرده است. البته با گسترش مجموعه OLED در سال 2024، پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری میلادی، سهم بازار شرکت در این بخش افزایش یابد.

در نمایشگاه CES 2024، شرکت سامسونگ با رونمایی از پردازنده پیشگامانه NQ8 AI Gen3 خود، نویدبخش آغاز عصر صفحه‌ نمایشهای مجهز به هوش مصنوعی بود. پیشرفتهای اخیر در زمینه تولید تراشه‌ها و قابلیت‌های پیشرفته آنها، قرار است تلویزیون‌های هوشمند را بازتعریف کند و با یکپارچه‌سازی آن با هوش مصنوعی پیشرفته‌ مبتنی بر سیستم عامل تایزن؛ نمایشگرهای مجهز به هوش مصنوعی را به هسته نوآوری در خانه‌های هوشمند تبدیل کند.

سال 2024، سالی است که در آن نوآوری‌های چشمگیری برای سامسونگ رقم می‌خورد. سامسونگ، با تکیه بر پیشرفت‌های برجسته در زمینه پردازنده‌ها و قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی، در مسیر متحول کردن تجربه سرگرمی خانگی و ایجاد معیارهای جدید در صنعت تلویزیون‌ است.

نظرات : 0

ثبت نظر

80447