۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

ارزش معاملات فرابورس به رقم 11.6هزار میلیارد ریال رسید

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران ،  درحالی سرمایه گذاران در بازارهای فرابورس 2میلیارد و 805 میلیون سهم و اوراق را در 7 هزار و 619 نوبت معامله کردند که حجم عمده این معاملات به عرضه بلوکی سهام شرکت پتروشیمی تبریز اختصاص داشت.
از سوی دیگر  در میان سایر بازارهای فرابورس، شرکت سرمایه گذاری پارس آرین در بازارپایه با معامله 15.1میلیون سهم و به ارزش 24.1میلیارد ریال بیشترین حجم مبادلات را داشت و کمترین حجم معاملات به خریدو فروش  100سهم بیمه میهن تعلق گرفت و هر سهم آن با رشد 0.4 درصد به نرخ 1145ریال رسید. 
افزون بر این بانک سرمایه بیشترین رشد قیمت را داشت و شرکت های مرجان کار ،مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن و سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان بیشترین کاهش قیمت را کسب کردند.
همچنین امروز در بازار سوم سازمان خصوصي سازي به وكالت از شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران، 2ميليارد و 772 ميليون و 981هزار و 200 سهم معادل 55.66 درصد از سهام شركت پتروشيمي تبريز را به نرخ پايه هر سهم 4076 ريال به صورت بلوکی عرضه کرد که پس از رقابت میان خریداران  و رسیدن به نرخ پایه هر سهم4101 ریال به فروش رفت.شرایط این عرضه نقد واقساط و به صورت 15درصد نقد ما بقي اقساط 6 ساله تعیین شده بود.
براساس این گزارش ،شركت پتروشيمي تبريز 4.9 هزار ميليارد ريال سرمايه دارد و در زمينه واردات و صادرات تبديل كليه مواد شيميايي و فرآورده هاي فرعي فعاليت دارد.
همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را سه نماد اجاره امید، 36هزارو 10برگه ، گواهی سپرده 27هزارو 430برگه و مشارکت نفت فصلی 9هزارو 430برگه کسب کردند.
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبا نور و پالایش نفت شیراز ، به ترتیب برای برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و فوق العاده در20خرداد و به دلیل تعدیل سود سال 91متوقف شد. از سوی دیگر با توجه به گشایش نماد معاملاتی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اردیبهشت ماه سال92  فردا 19خرداد، کارگزاران نسبت به تعیین کارگزار ناظر برای مشتریان خود در سامانه معاملاتی اقدام کنند.
درعین حال نماد معاملاتی شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد و همچنین نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی تیر به منظور تامین مالی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق، معامله شد.
در همین حال نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت عمران و نوسازی مجد مشهد ، پس از پرداخت سود علی الحساب سه ماهه، معامله شد.
در پایان معاملات امروز هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن بین 1.9تا 1.5درصد نوسان داشت ؛ به طوری که در میان ماههای مختلف بیشترین افزایش قیمت را رشد 1.9درصدی هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن آبان 91 داشت و به نرخ 498هزارو 19 ریال رسید و از طرفی امتیاز تسهیلات مسکن مهر 89 با افت 1.5درصدی و بیشترین کاهش قیمت نرخ 510هزار ریال را در سیستم معاملات ثبت کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

52362