۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت

معامله 27میلیون اوراق در فرابورس

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران ، در میان بازار های فرابورس 27 میلیون سهم و اوراق خریدو فروش شد و بیشترین حجم معاملات متعلق به بانک دی بود به طوری که سهامداران  3.1 میلیون سهم را به ارزش 3.5 میلیارد ریال جابه جا کردند و در پایان معاملات با افت 0.4درصدی قیمت هر سهم 1128ریال ثبت شد. از سوی دیگر بانک حکمت ایرانیان با حجم معامله 2.8میلیون سهم و به ارزش 2.7 میلیارد ریال در رتبه دوم از این لحاظ قرار گرفت .درهمین حال در میان سایر شرکت ها دو شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد و بیمه ما کمترین حجم معاملات را داشتند و به ترتیب 1000و 1400سهم این دو شرکت در بازار پایه مبادله شد.
در عین حال در میان شرکت های فرابورسی مرجان کار و صنعت روی زنگان بیشترین افزایش قیمت و مهندسی صنعتی روان فناور، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان ، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق و آس.پ بیشترین کاهش قیمت را در سیستم معاملات ثبت کردند.
همچنین در پی عرضه های بلوکی سازمان خصوصی سازی، دو بلوک 16.14درصدی صنايع پتروشيمي زنجان و 100درصدی فرش ایران که هر کدام به ترتیب متعلق به شركت ملي صنايع پتروشيمي و وزارت صنعت، معدن و تجارت است در بازار سوم عرضه شد که خریداری نداشتند.
از طرفی در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را سه نماد مشارکت شیراز، 508 هزارو 69 برگه ، اجاره مپنا 21هزارو 790 برگه و اجاره امید  18هزارو 920برگه کسب کردند.
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی اوراق اجاره ماهان، به منظور پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق در تاریخ 21خرداد، متوقف شد.   
این در حالی است که نماد معاملاتی شرکت های صنعتی مینو و پتروشیمی مارون ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، معامله شد.از سوی دیگر با توجه به برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و فوق العاده شرکت بورس اوراق بهادار تهران در 21خرداد، تمام درخواستهای معاملات توافقی با تعداد کمتر از 100هزار سهم در صورت دریافت درخواست و رعایت قوانین و دستورالعملهای مربوطه، بررسی و در سامانه معاملات ثبت و در پایان معاملات امروز نماد آن متوقف می شود.
افزون بر این هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با افت قیمت روبرو بود و بیشترین کاهش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن اردیبهشت 92 اختصاص داشت و با افت 4درصدی هر برگه به نرخ 479هزارو841 ریال رسید.
................................
ارزش معاملات فرابورس به  228میلیارد ریال رسید
بازار فرابورس شاهد خرید و فروش 64.3 میلیون سهم و اوراق به ارزش 228میلیارد ریال از سوی سرمایه گذاران بود.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران ، در میان بازار های فرابورس 64.3 میلیون سهم و اوراق در 9185دفعه توسط خریداران مبادله شد. بیشترین حجم معاملات به بانک حکمت و لیزینگ ایرانیان اختصاص داشت و 3.8 میلیون سهم این دو شرکت به ترتیب به ارزش 3.7 میلیارد ریال و 4.3میلیارد ریال از سوی خریداران جابه جا شد . در عین حال در میان سایر شرکت های فرابورسی کمترین حجم معاملات به بیمه نوین تعلق گرفت.
شاخص فرابورس(آیفکس) هم با 0.56درصد رشد به رقم 523.86 واحد رسید و در این میان 6 شرکت مرجان کار ، پخش البرز، کویر تایر،صنعت روی زنگان، سبحان دارو و پتروشیمی زاگرس بین 4 تا 4.8 درصد افزایش قیمت داشتند. در همین حال بیشترین کاهش قیمت را بانک سرمایه و بیمه میهن در سیستم معاملات ثبت کردند.
از طرفی در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را سه نماد گواهی سپرده انصار، 12 هزارو 660 برگه ، اجاره امید 6هزارو 650 برگه و مشارکت نارنجستان 6هزارو 150برگه کسب کردند.
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت لیزینگ ایرانیان و پتروشیمی زاگرس ، برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در 22خرداد و همچنین اوراق مشارکت شهرداری شیراز و سنگ آهن گهر زمین به دلیل پرداخت سود علی الحساب سه ماهه در22خرداد متوقف شد. از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان ، پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 5درصد، معامله شد.این در حالی است که نماد معاملاتی شرکت های صنایع پتروشیمی دهدشت، مارون، صنعتی مینو و بیمه سامان با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد، معامله شد.
افزون بر این هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن همچنان با افت قیمت روبرو بود و بیشترین کاهش قیمت به امتیاز تسهیلات مسکن دی 89 اختصاص داشت و با افت 3.2درصدی هر برگه به نرخ 463هزارو956 ریال رسید.

نظرات : 0

ثبت نظر

37453