۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

نشست هم‌اندیشی دومین همایش مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات

به گزارش ICTPRESS ، دراين نشست که علاوه بر مديران سازمان و شرکت‌هاي خصوصي IT،  جمعي از مديران دولتي حوزه فاوا از وزارت ارتباطات، سازمان بازرسي کل کشور، معاونت نيروي انساني رئيس جمهور و سازمان هواشناسي حضور يافتند، محورهاي برگزاري اين همايش مورد تحليل و بررسي قرار گرفت.
رئيس سازمان نظام صنفي رايانه‌‌اي استان تهران، با اشاره به اهداف برگزاري اولين دوره همايش مديريت و راهبري فناوري اطلاعات گفت:« این همایش سال‌ گذشته با اهدافي از جمله معرفی چارچوب‏ها و استانداردهای حوزه راهبری و مدیریت خدمات فناوري اطلاعات، ارتقای دانش عمومی در زمینه راه‏کارهای کاربردی همسویی کسب‌و‌کارو فناوری اطلاعات و همچنين تبیین چالش‌ها، الزامات و عوامل کليدي موفقيت سازمان‌ها در استقرار چارچوب‌هاي مدیریت خدمات IT برگزار شد.»
آزاده داننده با اشاره به اهميت همسوسازي فناوري اطلاعات با اهداف و استراتژي‌هاي يک سازمان گفت:« اين موضوع يکي از محورهاي اصلي همايش مديريت و راهبري فناوري اطلاعات است. بسياري از مشکلات کارفرمایان و همکاران ما ناشی از آشنا نبودن با مدل‌هایی است که قرار است در این همایش بررسي شوند.»
داننده با تاکيد براينکه اين همايش قصد ندارد موضوع هدايت IT در سطح ملي و حاکميت را مدنظر قرار دهد، ادامه داد:« به نظرمي‌رسد برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند جايگاه فناوري اطلاعات را براي بهبود مديريت سازمان‌ها و شرکت‌ها توسعه بخشد. بنابراين به هيچ عنوان، موضوع حاکميت ملي فاوا در اين همايش مطرح نيست.»
در ادامه صحبت‌هاي رئيس سازمان نصر استان تهران، ليلا لاريجاني و الهه نجفی به عنوان رئيس و عضو کميسيون استاندارد و تدوين مقررات اين سازمان، به تشريح برخي محورها، مخاطبان و لزوم فرهنگ سازي درخصوص مديريت و راهبري فناوري اطلاعات پرداختند.
در بخش ديگري از اين نشست،‌ هريک ازمديران فناوري اطلاعات سازمان‌هاي دولتي و شرکت‌هاي خصوصي نظرات خود را درباره الزامات و اهداف برگزاري اين همايش عنوان کردند.
بحث شفاف‌سازي روابط ميان کارفرمايان و مديران فاوا و بررسي راه‌هاي تعالي سازمان‌ها از کانال راهبري و مديريت فناوري اطلاعات، موضوعي بود که از سوي محمد يوسفيان، دبير سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان به عنوان يکي از محورهاي اين همايش پيشنهاد شد.
موضوع بررسي آسيب‌شناسي عملکردIT درسازمان‌هاي دولتي، يکي ازمهم‌ترين محورهايي بود که در بحث و تبادل‌نظر اين نشست مورد بررسي قرار گرفت.
تفاوت ماهيت مديريت فاوا دردولت و بخش خصوصي و لزوم بکارگيري راهبري و مديريت فاوا در تحقق دولت الکترونيکي، از ديگر مباحثي بود که مديران دولتي و خصوصي هريک از ديدگاه خود به گفتگو پرداختند.
در پايان اين نشست، رئيس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران، با اشاره به لزوم  تشکيل کميته علمي دومين همايش مديريت و راهبري فناوري اطلاعات، تاکيد کرد از مجموع نظرات مديران دولتي و خصوصي و کارشناسان صاحب‌نظر فاوا براي تعيين محورهاي اين همايش بهره‌گيري خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

18297