۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

نظام صنفی رایانه ای هشت ساله شد

به گزارش ICTPRESS ، استقبال اعضای سازمان از جشن امسال برخلاف سال‌های قبل آن‌طور که باید چشمگیر نبود که هم رییس کنونی و هم رییس پیشین سازمان از کم لطفی اعضا گلایه کردند. جالب اینجاست که رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز به دلیل داشتن جلسه، در این مراسم حضور نیافت.
کاظم آیت‌اللهی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این مراسم درباره صدور مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ نوزدهم به نام شرکت سهامی‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: مجوز نمایشگاه باید به نام سامان صادر می‌شد ولی متاسفانه انگار چون روزهای آخر دولت است، حرف کسی خریدار ندارد.
وی افزود: قطعا سازمان بیکار نمی‌نشیند. همین امروز در شورای مرکزی راجع به الکامپ به جمع‌بندی رسیدیم که مواضع خود را به زودی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام خواهیم کرد.
آیت‌اللهی گفت: مطمئن باشید که اگر اصول درستی در برگزاری نمایشگاه حاکم نباشد، مورد استقبال اهالی صنف قرار نمی‌گیرد. مسئولان شرکت نمایشگاه‌ها می‌ترسند از شفافیت، می‌ترسند از ریشه کن کردن فساد. اگر نمی‌ترسیدند، این‌گونه عمل نمی‌کردند.
وی افزود: صنف فناوری اطلاعات مظلوم است و هنوز نتوانسته‌ایم قدرت خود را آن طور که باید نشان دهیم. در حالی که تمامی‌ فرآیندهای اجتماعی و کسب و کار با فناوری اطلاعات در ارتباط است.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه اهمیت فناوری اطلاعات در کشور جا نیفتاده است، گفت: افق بلندی برای صنعت فناوری اطلاعات کشور ترسیم شده است و ظرفیت رسیدن به آن را نیز داریم. اما در عمل نه تنها همراهی نمی‌شویم، بلکه مسیر را هم ناهموار می‌کنند. وی افزود: امیدوارم با آغاز به کار دولت روحانی، فضای حاکم تغییر کند.
وی با بیان اینکه نخستین بار سازمان نظام صنفی رایانه در انتخاب وزیر ICT می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد، گفت: برآیندسنجی سازمان برای انتخاب شخص مناسب برای کرسی وزارتخانه در حال اجراست و به زودی نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.
امیرحسین سعیدی نایینی، رییس دور اول سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز با تاکید بر لزوم حمایت از هیات رییسه این دوره نصر کشور تاکید کرد و گفت: صنف فناوری اطلاعات هم مانند ملت، به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دلبسته است که امیدوارم این امید ناامید نشود.
وی گفت: رییس‌جمهور منتخب حرف دل ما را می‌زند، اما باید دید وقتی کابینه‌اش تشکیل می‌شود، چقدر روی حرف‌هایش می‌ماند. در دوره‌های قبل هم شعارهای بسیاری داده شد؛ اما آنچه به شعارها عینیت می‌بخشد، استفاده از توان جامعه انفورماتیک است.
وی با گله از اینکه تعداد اعضا هر سال در مراسم سالگرد سازمان کمتر می‌شود، گفت: مراسم یک سالگی سازمان با شکوه و عظمت بسیاری در مرکز همایش‌ها برگزار شد، اما اکنون با اینکه تعداد اعضا بیشتر شده، تعداد کمی ‌از دوستان در مراسم حضور می‌یابند.
وی همچنین در مورد نمایشگاه الکامپ گفت: کار مردم را باید به مردم سپرد اما در صنف فناوری اطلاعات این موضوع نادیده گرفته می‌شود و چندین سال است که به زور و غیرقانونی فرصتی که در اختیار بخش خصوصی بود را گرفته‌اند.
وی افزود: بخش خصوصی به بهترین شکل نمایشگاه الکامپ را برگزار کرد. مسئولان نمایشگاه نیز این را می‌دانند؛ اما می‌گویند بخش خصوصی ضعیف است. امام (ره) تاکید داشته کار را به بخش خصوصی بدهید نه اینکه نحوه انجام کار را ارزیابی کنید.
سعیدی با بیان اینکه ظلم را همه می‌بینند، اما کسی چیزی نمی‌گوید، گفت: شرکت سهامی‌ نمایشگاه‌ها با این وضوح خلاف قانون عمل می‌کند و هیچ کس به آن اعتراضی ندارد؛ اما صنف نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد.
سعیدی نایینی خواستار تحریم نمایشگاه‌هایی شد که اساس آنهاست.
وی گفت: برخی می‌خواهند با اختلاف افکنی در صنف به خواسته‌های خود برسند و صنف باید با اتحاد جلوی آنها را بگیرد. هرچند باند فساد در نمایشگاه وسیع است، ولی اگر اتحاد و انسجام ما را ببینند، شرایط تغییر خواهد کرد.
پرویز رحمتی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دوره قبل، سهیل مظلوم نایب رییس پیشین سازمان و حمیدرضا قمی ‌دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از دیگر سخنرانان این جلسه بودند که هریک برای چند دقیقه پشت تریبون رفتند.
پرویز رحمتی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دوره قبل، ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان گفت: از همه دوستان در سازمان و اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران برادرانه می‌خواهم که جدی‌تر مسایل را دنبال کنند و با صرف نظر از مسایل کوچک و کم‌اهمیت به دنبال اهداف و چشم‌انداز فناوری اطلاعات باشند.
حمید رضا قمی ‌دبیر نصر کشور هم اظهار امیدواری کرد که در دولت جدید به تشکل‌ها اهمیت بیشتری داده شود.
در عین حال سهیل مظلوم نیز با اشاره به شعر "کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من" صنف فناوری اطلاعات را به اتحاد فراخواند و گفت: اگر قرار است کاری انجام دهیم باید ابتدا به خودمان نگاه کنیم. اگر رابطه تعاملی با بدنه صنف ایجاد شود، کسی نمی‌تواند جلوی رشد صنف را بگیرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

41701