۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

معامله 883.4 میلیارد ریال اوراق در فرابورس

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در حالی که در معاملات بازار های فرابورس ، 123 میلیون سهم و اوراق به ارزش 883.4 میلیارد ریال از سوی سهامداران دست به دست شد ؛ بیشترین ارزش معاملات به داد و ستد 155.4میلیارد ریالی اوراق اجاره امید در بازار ابزار های نوین مالی تعلق گرفت و شاخص فرابورس (آیفکس) با  5.8 واحد افت به 582.91 واحد رسید.
این در حالی است که پذیره نویسی 75.5 میلیون حق تقدم استفاده نشده سرمایه گذاری پارس آریان بیشترین حجم معاملات را همراه داشت و آن را همچون روز گذشته صدر نشین کرد . از سوی دیگر به دنبال بازگشایی نماد بانک دی و داد و ستد 10.3میلیون سهم آن در 1144 دفعه توسط سرمایه گذاران جایگاه بعدی  را به خود اختصاص داد ؛ اگرچه در پایان معاملات با 4درصد رشد هر سهم به نرخ 1352ریال رسید.
در عین حال دو شرکت کود شیمیایی اوره لردگان و بیمه سامان کمترین حجم معاملات را نسبت به سایر شرکت های فرابورسی کسب کردند.
در همین حال مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن و سرمایه گذاری مسکن شمال شرق بیشترین رشد قیمت و بیمه میهن ، قند چهار محال،  بیمه سامان ، روان فناور و سبحان دارو بیشترین کاهش قیمت نصیبشان شد.
بر پایه این گزارش ،در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را پس از اجاره امید، نمادهای اوراق مشارکت نفت فصلی و اجاره مپنا داشتند و به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
طبق پیام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت بیمه میهن ، برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در 25تیر و همچنین نماد معاملاتی ذوب آهن اصفهان به دلیل تعدیل با اهمیت عملکرد واقعی  سال مالی 91، متوقف شد. از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت های سیمان مجد خواف ، مهندسی ساختمان تأسیسات راه آهن ، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود و بانک دی ، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، معامله شدند.
افزون بر این قیمت هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن نسبت به روز گذشته افزایش داشت؛ به طوری که امتیاز تسهیلات مسکن آذر 89، با رشد 5درصدی به نرخ 379هزارو 934ریال رسید.

نظرات : 0

ثبت نظر

75474