۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

گشایش نماد قند تربت جام در بازار پایه

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی با اعلام این خبر افزود: در پی درج شرکت قند تربت جام در بازار پایه و در راستای اجرای ماده 3"دستورالعمل  اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه"، نماد معاملاتی این شرکت 26میلیارد ریالی دوشنبه 31تیر در بازار عادی گشایش می یابد.
وی ادامه داد: تایید معاملات و قیمت گذاری سهام در روز گشایش نماد ، مشروط به معامله حداقل 260هزار سهم معادل یک درصد از کل سهام شرکت است و در روز عرضه اوليه به روش گشايش نماد، نماد شركت بدون محدوديت دامنه نوسان گشايش مي يابد .
به گفته هامونی، قيمت پاياني معاملات بر اساس ميانگين موزون قيمت هاي معامله شده در همان روز و پس از گشايش نماد دامنه نوسان قيمت به ميزان 5 درصد قيمت پاياني روز معاملاتي قبل تعيين مي شود.
وي تصريح كرد: استفاده از كد معاملات به صورت گروهي (ددد) در معاملات بازار پايه ممنوع بوده و معامله گران برخط نيز مجاز به ثبت سفارش نيستند.
مدیر عامل فرابورس خاطر نشان کرد : با توجه به محدوديت هاي موجود در اساسنامه صندوق هاي سرمايه گذاري مشترك،اين صندوق ها مجاز به ثبت سفارش در نمادهاي اين بازار نيستند و طبق اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای 6ماهه حسابرسی شده این شرکت برای دوره منتهی به 30آذر 91،زیان انباشته آن به مبلغ 27.9میلیارد ریال است.
همچنین در معاملات امروز بازار های فرابورس ،42.5 میلیون سهم و اوراق به ارزش  354.4 میلیارد ریال معامله شد و شاخص فرابورس (آیفکس) با  2.91 واحد رشد به 585.8 واحد رسید.
این در حالی است که مبادله 13.6میلیون سهم بانک خاورمیانه در بازار پایه به ارزش 16.4میلیارد ریال  بیشترین حجم معاملات را در میان شرکت های فرابورسی داشت.
در عین حال شرکتهای روان فناور و روی زنگان بیشترین افزایش قیمت و بیمه سامان و تدبیرگران فارس و خوزستان بیشترین کاهش را کسب کردند.
بر پایه این گزارش ،در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را گواهی سپرده انصار 83هزارو 950برگه، اجاره مپنا 65هزارو 960برگه و اجاره ماهان 9هزارو 630برگه داشتند .
افزون بر این قیمت هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با افزایش روبرو بود؛ به طوری که امتیاز تسهیلات مسکن مرداد 90، با رشد 4درصدی به نرخ 396هزارو 403 ریال رسید.
................................
عرضه بلوکی 2 نیروگاه دیگر در فرابورس
رییس اداره عملیات بازار فرابورس  با اعلام عرضه بلوکی دو نیروگاه دز و شهید عباسپور گفت :  سازمان خصوصی سازی به دنبال عرضه بلوکی برق خلیج فارس ، 49 درصد از سهام این دو شرکت نیروگاهی را هم دوشنبه 7مرداد در بازار سوم عرضه می کند.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، بهنام محسنی با اعلام این خبر افزود:  سازمان خصوصی سازی  49درصد از سهام معادل 490 سهم دو شرکت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه دز و  شهید عباس پور ، دوشنبه 7مرداد به صورت نقد یا نقد و اقساط در بازار سوم عرضه می کند و در صورت فروش این دو  بلوک از مالکیت مدیریت منابع آب ایران خارج می شوند.
وی ادامه داد: شرکت تولید و بهره برداری سد نیروگاه دز با قیمت پایه هر سهم 32 میلیون و 163هزارو 5 ریال و با شرایط 40درصد نقد و مابقی اقساط2ساله با نرخ 15درصد در بازار سوم به فروش می رود .مبلغ سپرده در این رقابت  472.7 میلیون ریال است.
محسنی همچنین در خصوص شرکت تولید و بهره برداری سد نیروگاه شهید عباس پور تصریح کرد:  بلوک49درصدی  این شرکت به قیمت پایه هر سهم 84 میلیون و 304هزار ریال و با شرایط 30درصد نقد مابقی اقساط 3ساله با نرخ سود 15درصد عرضه می شود و مبلغ 1.2میلیارد ریال سپرده در این رقابت تعیین شده است.
به گفته وی سرمایه این شرکت ها هر کدام یک میلیون ریال است و در زمینه تولید نیروی برق فعالیت می کنند.
محسنی با یادآوری عرضه بلوکی برق خلیج فارس گفت : 100درصد از سهام تولید نیروی برق خلیج فارس 6 مرداد به قیمت پایه هر سهم 21هزارو 34ریال از سوی سازمان خصوصی سازی در بازار سوم به مزایده می رود. 

نظرات : 0

ثبت نظر

37837