۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت

حضورخودروی خورشیدی هاوین 2 در مسابقات استرالیا

به گزارش ICTPRESS ، دکتر مرتضی موسی خانی با اشاره به آخرین وضعیت طراحی و ساخت خودرو خورشیدی هاوین 2 افزود: بخش طراحی مکانیکی این خودرو را به اتمام رساندیم، قالب‌های مورد نیاز برای ساخت این خودرو ساخته شده است و در مرحله ساخت بدنه هستیم.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ با بیان اینکه بخشی از قطعات مورد نیاز این خودرو توسط تیم هاوین طراحی و ساخته شده است، اظهار داشت: برخی دیگر از قطعات آن نیز از خارج خریداری شد.
وی با اشاره به ویژگی‌های هاوین 2، یادآور شد: هاوین 2 چهار چرخ و تک سرنشین است و طراحی چهار چرخ شدن این خودرو، آیرودینامیکی کردن آن، سلول‌های خورشیدی، موتور، مبدل و نرم‌افزارهای آن از سوی این تیم تهیه شده است.
موسی خانی با بیان اینکه راندمان هاوین 2 از هاوین 1 بیشتر است، اضافه کرد: بخش مکانیکی، پنل تبدیل انرژی و سل‌های خورشیدی خودروی خورشیدی هاوین 2 از هاوین 1 پیشرفته‌تر شده است.
رئیس کمیته ملی رباتیک از شرکت هاوین 2 در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی استرالیا خبر داد و خاطر نشان کرد: در صورتی که بتوانیم به موقع قطعات مورد نیاز را تامین کنیم این خودرو در مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی استرالیا حاضر خواهد شد.
وی با بیان اینکه این مسابقات در مهرماه برگزار می‌شود، اضافه کرد: در صورتی که نتوانستیم در مسابقات استرالیا حاضر شویم در مسابقات خودروهای خورشیدی آقریقا شرکت خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه آزاد قزوین با تاکید بر ضرورت توجه به استفاده از منابع تجدیدپذیر برای تولید انرژی خاطر نشان کرد: توسعه فناوری خودروهای خورشیدی و ساخت سلول‌های خورشیدی آینده جهان را شکل خواهد داد و  در دستور کار بسیاری از شرکت‌های بزرگ  قرار گرفته است؛ گرچه هنوز این فناوری در دنیا اقتصادی نیست ولی اگر از این تحقیقات و دانش فنی آن فاصله بگیریم شکاف علمی عمیقی ایجاد خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

71003