۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

مواجهه دکتر عارف با ماهواره و فیلترینگ

وی تاکید داشت که هیچ گاه از مسیرهایی که برای دور زدن فیلترینگ تعریف شده استفاده نکرده و در چارچوب موازین موجود به سایت‎های خبری مراجعه می‎کند".‎‎
به گزارش ICTPRESS ، سایت انتخاب در یادداشتی به قلم "مسعود فاتح" مدیر مسئول سایت خبری سیتنا، آورده است: چندی پیش توفیق حاصل شد به دیدار دکتر عارف رفتیم. در این دیدار پیرامون وقایع روز و تحقق حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر به بحث و تبادل نظر پرداختیم. اگرچه بنده به لحاظ اخلاقی اجازه رسانه ای کردن مباحث مطروحه در این جلسه را ندارم ولی حیف دانستم برخی نکات را برای اطلاع مردم عزیز از شیوه و مرام دکتر عارف به رشته تحریر درنیاورم.
در ابتدا در خصوص اقدام اخلاقی و متواضعانه وی در انصراف از رقابت در انتخابات صحبت کردیم. دکتر عارف، متواضعانه، انصراف خود از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری را اقدامی کوچک در قبال شور مردمی فهیم می داند که با حضور پرشور خود در انتخابات، برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند. وی خود را شرمنده‎ ابراز محبت‎های مردم در این مدت می‎داند و بر پیگیری مطالبات این مردم عزیز توسط دولت یازدهم تاکید دارد.
از آنجا که دکتر عارف در جایگاه استاد دانشگاه تهران طی سال‎های اخیر بیشتر وقتش را در کنار دانشجویان گذرانده است به مطالبات روز جوانان آگاه است و دغدغه‎ی این قشر را به درستی لمس کرده است، امیدوار است بتواند برای جوانان کشور عزیزمان گام موثری بردارد.
علی رغم مشغله‎های کاری، اشراف دکتر عارف بر فضای مجازی جالب توجه است.
وی بر نقش موثر فضای مجازی در شکل دهی افکار عمومی برای گرم تر شدن تنور انتخابات و حضور پرشور مردم در انتخابات تاکید دارد و امیدوار است شرایط مساعدتری برای فعالیت رسانه‎ها در فضای مجازی و البته در چارچوب قانون فراهم شود.
آنچه برای همگان مشهود است قانون مداری دکتر عارف است که وی در مناظره‎های انتخاباتی نیز بارها بر آن تاکید کرده است. در این ملاقات در خصوص مباحث مرتبط با فیلترینگ و ماهواره با وی به گفت‎وگو پرداختیم.
نکته آنکه وی در جایگاه علمی و اجرایی فعلی طبیعتا می‎تواند اجازه استفاده از ماهواره را دریافت کند، ولی او می‎گفت خود را ملزم به پایبندی به قانون می‎داند - اگرچه نقدهایی هم به آن دارد - ولی هرگز در منزل ماهواره نداشته است.
وی می‎گفت علی رغم همه‎ مشغله‎ها و جلسات کاری در طول روز زمانی را برای استفاده از اینترنت در نظر می‎گیرد و در این فرصت به سایت‎های خبری نیز مراجعه می‎کند، ولی وی تاکید داشت که هیچ گاه از مسیرهایی که برای دور زدن فیلترینگ تعریف شده استفاده نکرده و در چارچوب موازین موجود به سایت‎های خبری مراجعه می‎کند.‎‎
عارف با تاکید بر اقدام برنامه‎ریزی شده برای احیای تشکل‎های مردمی، بر همکاری با دولت یازدهم تاکید داشت؛ اگرچه به گفته‎ی وی این همکاری تنها در قالب پذیرش مسئولیت در دولت محقق نخواهد شد و توان وی مصروف کمک به دولت در هر جایگاهی خواهد شد.
عارف در بخشی دیگر از سخنانش وعده داد که به زودی خاطراتش را می‎نویسد تا در قالب ستونی در یکی از روزنامه منتشر شود و در این دست نوشته‎ها از یک سو به برخی سوالات و ابهامات پاسخ خواهد داد و از سوی دیگر تجربیاتش در دولت اصلاحات و برخی مقاطع حساس را برای ثبت در تاریخ به رشته تحریر در خواهد آورد.
خلاصه آنکه، دیگر بار، دکتر عارف را مدیری صادق، اخلاق مدار و در عین حال بادرایت یافتم که آماده است همه توان و تجربیاتش را در طول همه این سال‎ها متواضعانه صرف خدمت به مردم کند تا مشکلات مردم مرتفع شود، اخلاق و عقلانیت حکم فرما شود و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاهی رفیع و متعالی رهنمون شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

89348