۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

شوراي عالي فضاي مجازي نخستين مجوز را صادر كرد: آغاز بكار نخستين اپراتور سلامت مجازي كشور

به گزارش ICTPRESS ، نخستين مجوز اپراتور خدمات سلامت مجازی کشور صبح امروز دوشنبه 30 تير ماه 92 ، از سوی مرکز ملی فضای مجازی و در آستانه ولادت امام حسن مجتبی (ع) به شرکت برکت تل اعطا شد.
در این مراسم که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، معاون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی و مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام حضور داشتند، مقرر شد بر اساس گواهینامه و مجوز اعطا شده به اپراتور برکت تل این بخش خصوصی ظرف مدت چهار ماه آینده با استفاده از بستر های ارتباطی اپراتور تالیا خدمات سه گانه سلامت الکترونیک، سلامت موبایل و دوراپزشکی را در برخی مناطق محروم به صورت پایلود اجرایی کند.
براین اساس اپراتور برکت تل باید بر اساس این مجوز یک هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری کند و از ابر فضای مجازی کشور برای ارائه خدمات در حوزه سلامت بهره ببرد.
دراین مراسم دکتر امیدوار رضایی، معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از رئیس مجلس شورای اسلامی 0ح0ضور یافت و با تشریح اصولی که در قانون اساسی در حوزه سلامت و بهداشت عنوان شده است، گفت: در اصول مختلف قانون اساسی سلامت و بهداشت صراحتا حق همگانی دانسته شده و بر این اساس دولت مکلف است این حق را برآورده کند.
در این راستا استفاده حداکثری از منابع در دستور کار قرار گرفته که از حیث چالش ها و کمبودهای قانونگذاری مجلس می تواند این طرح را پشتیبانی کند.
وی یکی از ابزارهایی که می تواند به شعار خدمت رسانی به مردم کمک کند را استفاده از فضای مجازی عنوان کرد و گفت: بر اساس فرمایشات رهبری سلامت محور پیشرفت، تحرک و عروج انسان است که با توجه به اصول حاکم بر سیاست های کلی اصل 44 برای رسیدن به یکپارچگی سلامت با استفاده از فضای مجازی بیشتر احساس می شود.
به گفته وی نظام ارجاع و پزشک خانواده نظام، سطر بندی سلامت و تکالیف دولت در قانون برنامه پنجم توسعه بدون استفاده از فضای مجازی میسر نیست.
رضایی اضافه کرد: بر اساس بند الف ماده 35 قانون برنامه پنجم دولت مکلف شده برای تک تک ایرانیان پرونده سلامت الکترونیک و سامانه سلامت الکترونیک راه اندازی کند که در این راستا یکی از ابزارهای اجرای این طرح استفاده از تجهیزات فضای مجازی خواهد بود.
وی توانمندسازی، خوداتکایی و خودآزادی 77 میلیون ایرانی را به صورت یکسان از جمله الزامات اجرای طرح خدمات سلامت فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در حفظ و ارتقاء سلامت مردم و جایگزینی سلامت محوری به جای درمان محوری باید از فضای مجازی کمک گرفت.
این نماینده مجلس به تهدیدات طرح سلامت الکترونیک اشاره کرد و گفت: محافظت از اطلاعات شخصی افراد و کاهش هزینه ها در این طرح باید مدنظر قرار گیرد؛ نباید خدمات سلامت الکترونیک خدمات لیست تلقی شود و باید این طرح به صورت جامع در کل کشور فاز بندی و اجرا شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

36883