۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

مترجم پارس به کنسرسیوم مراکز ترجمه ماشینی اتحادیه اروپا پیوست

به گزارش ICTPRESS ، فرزین مدیر اجرایی سامانه مترجم پارس در یک گفتگوی خبری اعلام کرد که با راه اندازی این سرویس ، کاربران ایرانی می­توانند ترجمه متن از 26 زبان به فارسی را روی صفحه رایانه خود، سریع و مستقیم دریافت کنند.
در حال حاضر این سرویس به صورت آزمایشی و رایگان در نشانیiTranslate4.eu ارائه می شود. در آینده نزدیک سرویس ترجمه ویژه نمایش روی تلفن­ همراه و تلویزیون هوشمند نیز ارائه خواهد شد.
فرزین در ادامه افزود: مترجم پارس یک سامانه ترجمه متن انگلیسی به جمله های فارسی است که تمام مراحل پژوهشی، طراحی، ساخت و راه اندازی  آن توسط  نیروهای متخصص داخل کشور انجام شده است.
اولین محصول مترجم پارس نگارش 1 در قالب بسته نرم افزاری روی لوح فشرده در مهرماه 1376 در اختیار دانش پژوهان قرار گرفت و جدیدترین محصول مترجم پارس نگارش 3 با پوشش ترجمه تخصصی در 38 رشته علمی و کاربردی به بازار عرضه شد.
خدمات ترجمه برخط (سرویس انلاین) مترجم پارس بیش از یکدهه است که در پایگاه اینترنتی به نشانی ParsTranslator.net  فعال است.
فرزین افزود: حضور فعال پارس در کنار سایر اعضای کنسرسیوم مراکز ترجمه ماشینی اتحادیه اروپا،  امکان استفاده از آخرین دست آوردهای علمی پژوهشی فن ترجمه جهان را میسر ساخته است و تلاش می کنیم  که ضمن هم افزایی و تعامل با مراکز ترجمه بین­الملل، استقلال سامانه مترجم پارس را در جهت حفظ و پاسداشت خط و زبان پارسی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در عرصه نوین جهانی نگاهبان باشیم.
در آینده نزدیک سرویس ویژه دورکاری جهت همکاری دانش پژوهان فارسی زبان در طرح بین المللی توسعه و بهبود دادگان الکترونیک 26 زبان به فارسی راه اندازی می شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

36039