۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

اخاذان اینترنتی، برنده واقعی در قیمت گذاری

در چنین شرایطی مجرمان سایبری همیشه در صحنه نیز به دنبال بهره برداری از این رویداد هستند. به همین دلیل یکی از پیشنهادات ویژه در فضای مجازی، خرید بدافزار از نوع اخاذان اینترنتی است.
به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، به گفته محققان امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی این تروجان های اخاذ اگرچه از نظر رفتاری بسیار شبیه به خانواده ویروس های پلیس هستند اما قیمت آنها در بازارهای امریکایی به مراتب ارزان تر است. همانطور که در دنیای واقعی رقابت به ارائه قیمت های بهتر و ارزان تر منجر می شود، در دنیای ویروس ها هم قیمت پایین تر اخاذان نسبت به سایر بدافزارها سبب شده است تا خواهان بیشتری داشته باشند و همچنین انواع مختلفی از آنها تهیه و تولید شود.
محققان امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی در جدیدترین نوع تروجان اخاذی که به تازگی کشف کرده اند و با نگاه دقیق تر به رفتار این نوع از اخاذان اینترنتی، در نهایت به این نتیجه رسیده اند که اکثر این بدافزارها با زبان برنامه نویسی دلفی نوشته شده و با سواستفاده ار آیکون برنامه Adobe flash سعی در فریب قربانیان دارند. همچنین اکثر این تروجان ها در صفحه نمایش سیستم قربانی یک پیام معمولی را به نمایش می گذارند اما در جدیدترین نوع از این بدافزارها که توسط محققان امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی کشف شده است، علاوه بر نمایش یک پیام معمولی که مبلغی را برای بازیابی سیستم طلب کرده است، یک ویدئو نیز برای قربانی به نمایش گذاشته می شود که به نظر می رسد از وب کم کاربر در حال پخش است.
محققان امنیتی آزمایشگاه پاندا سکیوریتی در نهایت به این نتیجه رسیده اند که با توجه به قیمت پایین بدافزارهای اخاذ در بازار، این احتمال وجود دارد که هر روز بر تعداد این بدافزارها افزوده شود. در این شرایط بهترین روش برای مقابله با این نوع از اخاذان اینترنتی، هوشیاری کاربران و استفاده از یک آنتی ویروس همیشه بروز است.

نظرات : 0

ثبت نظر

24062