۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

ارتقاء تلفنبانک پارسيان با هدف توسعه هرچه بيشتر بانکداري الکترونيک

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومي بانك پارسيان، در اين نسخه از تلفنبانک که نسبت به نسخه قبلي بسيار جامع ترو از امنيت بالاتري برخوردار است، اولين تغييري که به چشم مي خورد امکان ورود به سامانه از روش هاي مختلفي مانند: ورود با شماره سپرده، شماره کاربري، شماره کارت و ميهمان است که سه روش آخر جديد هستند.
شايان توجه است؛ ورود به عنوان کاربر ميهمان، مشتري را قادر مي سازد به راحتي و به سرعت شماره شباي حساب خود و يا نرخ ارز روز جاري را دريافت کند. همچنين از آنجا که اکثريت مشتريان همواره کارت نقدي خود را به همراه دارند، قابليت ورود با شماره کارت نقدي و ساير کارت‌هاي شتابي، استفاده از اين سامانه را براي آنان در هر زمان و مکان مقرر مي‌سازد.
نحوه ورود شماره سپرده بايد به صورت چاپ شماره سپرده در دفترچه/ دسته چک (xxx-xxxxxxx-x) و استفاده از علامت "*" به جاي "-" ، مانند (xxx*xxxxxxx*x )باشد.
در تلفنبانک جديد براي امنيت بيشتر اطلاعات مشتريان، در اولين ورود از آنها خواسته مي شود رمز ورود (ويا کد کاربري) خود را تغيير دهند. با استفاده از گزينه تنظيمات نيز هر زمان که مشتري بخواهد مي تواند نسبت به تغيير کد کاربري، رمز اول و دوم (انتقال وجه) خود اقدام کند. در ادامه امکانات تلفنبانک جديد آورده شده‌است.
ورود با شماره کارت
در سامانه تلفنبانک پيشين، چنانچه مشتري با شماره کارت خود وارد مي شد فقط امکان مسدودي کارت وجود داشت، اما در تلفنبانک جديد علاوه بر مسدودي کارت، مشتري مي تواند موجودي کارت خود را نيز دريافت کند و از سرويس هاي پرداخت که قابليت پرداخت قبض و خريد شارژ تلفن همراه را داراست، بهره مند شود.
مديريت سپرده
در سامانه جديد، امکان عمليات بانکي به دو امکان مديريت سپرده و انتقال وجه تفکيک شده است تا دسترسي مشتري به امکانات مورد نظرش تسهيل شود. در مديريت سپرده، مشتري مي تواند موجودي حساب خود و سه گردش آخر حساب خود را دريافت کند و در صورت تمايل صورتحساب سپرده خود را بر اساس تاريخ و يا تنظيمات پيش فرض (قابل تغيير با استفاده از گزينه تنظيمات) از طريق فکس دريافت دارد.
انتقال وجه
تفاوتي که در اين منو مشاهده مي شود ترکيب گزينه هاي انتقال وجه به حساب خود و انتقال وجه به حساب ديگران تحت عنوان يک گزينه به نام انتقال وجه عادي است و همچنين افزوده شدن امکان تنظيم و لغو انتقال وجه مستمر ، ثبت و پيگيري انتقال وجه بين بانکي(پايا) است.
ساير سرويس هاي پرداخت
اين سرويس امکان جديدي است که پرداخت قبض شرکت هاي طرف قرارداد( مانند تلفن، همراه اول و ...) و خريد شارژ تلفن همراه را امکان پذير مي سازد.
مديريت چک
اين امکان در واقع همان امکان خدمات چک است با اين تفاوت که اگر مشتري با شماره سپرده غير جاري وارد شود، فقط مي تواند گزارش چک هاي واگذار شده به حساب را دريافت كند. اما براي حساب جاري امکان ثبت مبلغ چک (براي ياد آوري مبلغ صحيح به کاربر هنگام پرداخت وجه آن) و گزارش برگه هاي دسته چک و پيگيري وضعيت چک علاوه بر گزارش چک هاي واگذار شده به حساب وجود دارد.
مديريت تسهيلات
اين سرويس از امکانات جديدي است که مشتري را قادر مي سازد گزارش اقساط پرداختي تسهيلات خود را دريافت نموده و همچنين نسبت به پرداخت اقساط از سپرده منتخب خود، اقدام كند.
تغيير تنظيمات
اين امکان قبلاً نيز در تلفنبانک وجود داشت اما در سرويس جديد، بسيار کامل تراست به گونه اي که علاوه بر امکان تغيير رمز ورود و رمز انتقال وجه و کد کاربري ، مشتري را قادر مي سازد که تنظيمات پيش فرض صورتحساب، سپرده پيش فرض پرداخت تسهيلات، نحوه اعلام موجودي را تغيير دهد و همچنين سقف و کف انتقال وجه را به او اعلام کند.
خدمات عمومي
با استفاده از اين امکان، دريافت راهنما از طريق دور نگار، دريافت شماره شبا، دريافت نرخ ارز و اعلام سقف و کف انتقال وجه براي مشتري فراهم شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

75365