۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

بلوک مدیریتی پالایش نفت لاوان واگذار می‌شود

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط‌عمومی فرابورس ایران، بهنام محسنی با اعلام این خبر پیرامون جزئیات آن توضیح داد: سازمان خصوصی‌سازی درنظر دارد بلوک 50 درصد به علاوه یک سهمی پالایش نفت لاوان شامل 571 میلیون و 710 هزار و 801 سهم را به‌صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی از طریق عرضه در بازار فرابورس ایران به فروش برساند.
وی درخصوص چگونگی تعیین قیمت پایه هر سهم اعلام کرد: این قیمت بر اساس قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه که معادل بسته شدن روز قبل از عرضه است به اضافه 50 درصد، به شرط آن که از 57 هزار و 443 ریال کمتر نباشد تعیین خواهد شد.
به گفته محسنی شرایط پرداخت ثمن این معامله یکجا و نقد یا نقد و اقساط به صورت 30 درصد نقد و مابقی اقساط پنج ساله با نرخ 15 درصد است که حداکثر 20 روز کاری سازمان خصوصی‌سازی از تاریخ انجام معامله باید پرداخت شود.
گفتنی است تعداد کل سهام ثبت شده شرکت پالایش نفت لاوان یک میلیارد و 143 میلیون و 421 هزار و 600 سهم اعلام شده که 40 درصد آن متعلق به سهام عدالت، 50 درصد رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی، 1.46 درصد شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و مابقی در اختیار سهامداران خرد است.

نظرات : 0

ثبت نظر

52953