۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت

کمک های بلاعوض تجاری سازی محصولات دانش بنیان را تخریب می کند

به گزارش ICTPRESS ، سورنا ستاری در نشست تخصصی اساتید برجسته اقتصاد و توسعه فناوری با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سالن کنفرانس ساختمان معاونت علمی افزود : به اعتقاد من در بحث تجاری سازی نیازی نیست از بودجه دولت استفاده کنیم و بانک ها می توانند به خوبی از این بخش حمایت کنند.
وی ادامه داد : در همین راستا ، ما اعتقادی به کمک بلاعوض نداریم و اگر بخواهیم حتی 50 میلیون تومان هم کمک کنیم، آن را از طریق بانک ها با بهره کم تامین خواهیم کرد.
وی علت این نوع رفتار را مرتبط با بحث تجاری سازی عنوان کرد و گفت : زمانی که می گوییم یک محصول را تجاری می شود ، این را می دانیم که این محصول بازار دارد.
در مقابل باید کارگزاری ها و منابع سرمایه را آنقدر قوی کنیم که بتوانند وام های کلانی را در این حوزه سرمایه گذاری کنند.
ستاری وظیفه دیگر معاونت را موضوع سرمایه گذاری در مرزهای دانش عنوان کرد و گفت : این وظیفه با 13 ستاد معاونت علمی و فناوری پیگیری می شود.
وی افزود : موضوع مرزهای دانش به این معنا است که ما به یک منطقه آزاد فکری در کشور نیاز داریم و این که اگر کسی در این حوزه ها کار می کند باید به کجا وصل شود.
وی گفت: بودجه دولت امسال 110 هزار میلیارد تومان بود که 100 هزار میلیارد تومان آن صرف مصارف جاری می شود.
ستاری تاکید کرد: مرزهای دانش بخشی است که باید توسط دولت ها حمایت شود و این موضوع اکنون از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است .
به گفته معاون علمی رییس جمهوری، در راستای ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی که بند دوم آن موضوع شرکت های دانش بنیان است ، وظیفه سنگینی بر عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گذاشته شده است و بر همین اساس این معاونت از ایده های تمامی اساتید در کنار ایده هایی که خود معاونت در حال اجرا دارد استقبال می کند.
ستاری گفت : در بحث بنیادملی نخبگان بانک اطلاعاتی خوبی از 13 هزار نخبه ثبت نام شده وجود دارد ، اما باید برنامه ریزی درستی برای توانمند سازی نخبگان انجام شود، نه اینکه فقط اعتبار یا پولی در اختیار آنها گذاشته شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

40874