۱۴۰۳ جمعه ۱۴ اردیبهشت

ثبت رسمی علامت تجاری شرکت Apple در ایران

به گزارش ICTPRESS، سایت لپ‌تاپ مدیا نوشت: در آگهی ثبت رسمی این شرکت آمده است که به موجب اظهارنامه ثبت علامت به شماره ۱۳۹۲۵۰۱۴۰۰۰۱۰۰۵۶۱۳ مورخ ۱۱/۰۳/۱۳۹۲ علامت تجاری با مشخصات زیر تقاضای ثبت شده است:
شرکت اپل اینک APPLE INC، به نشانی: وان اینفینیت لوپ کوپرتیو کالیفرنیا ۹۵۰۱۴ ایالات متحده آمریکا۱ INFINITE LOOP CUPERTINO, CA ۹۵۰۱۴ UNITED STATES OF AMERICA
اجزاء علامت: تغییر علامت ۶۶۰۵۵ به تصویر یک عدد سیب که قسمتی از آن خورده شده است.
طبق نمونه کالاها/ خدمات/ طبقه/ طبقات تغییر علامت ثبت شده به شماره ۶۶۰۵۵: طبقه ۹: کامپیوترها، لوازم جنبی کامپیوتر، واسطه های خام کامپیوتری مانند دیسکهای مغناطیسی و نوارها، دستگاهها و لوازم ارتباطی الکتریکی، تجهیزات و دستگاههای مخابراتی، نرم افزارهای کامپیوتر بعلاوه برنامه های کامپیوتری ضبط شده روی چیپس ها (chips) و دیسکها و نوارها ـ طبقه ۱۶: رگلام و سربرگ برای خدمات مشاوره ای ـ طبقه ۲۸: سرگرمی و اسباب بازیها، انواع لوازم مخصوص ورزش و ژیمناستیک که در طبقات دیگر ذکر نشده است و همچنین انواع لوازم تزئیناتی برای درخت کریسمس ـ طبقه ۳۵: واردات کامپیوتر و خدمات فروش کامپیوتر مراتب در دفتر ثبت و ظهر گواهی ثبت علامت قید و براي اطلاع عموم آگهی می شود.
بنابراين گزارش، اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند.
ایرانیان زیادی به محصولات اپل علاقه دارند اما همیشه مشکلاتی برای خرید و استفاده از سرویس های این شرکت وجود داشته است. کاربران از راه های غیرقانونی یا با استفاده از واسطه ها و مشکلات فراوان از این محصولات و سرویس ها استفاده کرده اند.
حال در پی توافق ایران با گروه ۵+۱ در ژنو که بعضی تحریم ها از جمله تحریم های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات لغو شده است، شرکت های زیادی تمایل به حضور در ایران نشان داده اند.
از جمله این شرکت ها، Apple است که در تاریخ ۱ اسفند سال ۱۳۹۲ درخواست ثبت علامت تجاری خود را در ایران كرده است.
متن و مشخصات ثبت علامت تجاری که از سند رسمی دریافت شده از سایت روزنامه رسمی برداشت شده به شرح زیر است:

 

 

 


همچنین در اسناد دیگری درخواست ثبت نام های “Apple”، “Garageband” و “Airplay” و “Iad” شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

73341