۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

اوراق مشارکت توسعه نفت و گاز پرشیا در فرابورس پذیره نویسی می شود

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، علیرضا توکلی با اعلام این خبر افزود: شرکت تامین سرمایه امین 2 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا را از روز شنبه 23 فروردین در بازار سوم به مدت 5 روز پذیره نویسی می کند.
وی موضوع پذیره نویسی اوراق را در خصوص تامین مالی پروژه میدان نفتی یاران شمالی عنوان کرد و گفت : خريد اوراق با داشتن كد معاملاتي فعال انجام مي شود و تمام سرمايه گذاران با مراجعه به شبكه كارگزاري فرابورس مي توانند اوراق را به قيمت اسمي هر ورقه يك ميليون ريال خريداري كنند . همچنین كارمزدها و هزينه هاي پذيره نويسي توسط ناشر اوراق پرداخت مي شود .
توکلی ضمن تاکید به ممنوعیت استفاده از کد خرید گروهی"ددد"خاطر نشان کرد: حداقل خرید اوراق از سوی سرمایه گذاران 10ورقه و حداکثر سفارش خرید 10هزار ورقه تعیین شده است.
همچنین معاملات دست دوم اوراق، پس از پايان عرضه اولیه در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس آغاز مي شود.
وي در پایان با اشاره به با نام و قابل معامله بودن این اوراق در فرابورس تصريح كرد: شركت تامين سرمايه امین ، تعهد پذيره نويسي و بازارگرداني اوراق را برعهده داشته كه با نرخ سود 20 درصد سالانه به مدت4 سال هر سه ماه يك بار توسط شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه پرداخت مي شود .همچنين ضمانت اوراق برعهده موسسه اعتباری کوثر و عامل فروش كارگزاري امین آوید است.
..................................
کشتیرانی دریای خزر 535 تومان قیمت خورد
در نخستین عرضه اولیه فرابورس در سال 93، هر سهم کشتیرانی دریای خزر 535 تومان قیمت خورد.
به‌گزارش روابط‌عمومی فرابورس ایران، سهامدار عمده شرکت کشتیرانی دریای خزر امروز در حالی 54 میلیون سهم از سهام این شرکت را برای اولین بار در بازار دوم فرابورس به عموم عرضه کرد که هر سهم آن 535 تومان کشف قیمت شد.
در عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت 540 میلیارد ریالی کشتیرانی دریای خزر، 25 میلیون سهم برای فرآیند کشف قیمت در نظر گرفته شده و 29 میلیون سهم نیز به معامله‌گران آنلاین تخصیص یافته است. محدودیت خرید هر کارگزاری به همراه تمامی شعب 240 هزار سهم است ضمن آنکه سقف خرید برای صندوق‌های ‌سرمایه‌گذاری واجد شرایط نیز 30 هزار سهم تعیین شده است.
کشتیرانی دریای خزر یکی از شرکت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و پیش‌بینی سود سال 93 این شرکت 493 ریال اعلام شده، در حالی که در سال 92 سود 451 ریالی به ازای هر سهم داشت.
87.4 درصد از سهام شرکت کشتیرانی دریای خزر متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، 10 درصد متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری کشتیرانی، 2.46 درصد مربوط به شرکت کشتیرانی والفجر و 0.14 درصد متعلق به شرکت خدمات دریایی و مهندسی قشم است و بقیه را سهامداران خرد تشکیل می‌دهند ضمن آنکه 10 درصد سهام عرضه شده در عرضه اولیه سهام این شرکت مربوط به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.
شایان ذکر است برقراري خطوط كشتيراني ايراني به كليه بنادر داخلي و خارجي حاشيه درياي خزر، توسعه و بهينه‌سازي حمل و نقل دريايي، تثبيت حضور ناوگان ملي جمهوري اسلامي ايران در منطقه با توجه به افزايش حجم مبادلات تجاري، بازرگاني و اقتصادي در حوزه دريایي خزر از اهداف تاسيس شركت كشتيراني درياي خزر محسوب می‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

32978