۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

از طریق درگاه پرداخت اینترنتی شرکت پرداخت نوین در آغاز سال 93 فراهم شد: فروش اینترنتی بلیت موزه های سازمان میراث فرهنگی

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی پرداخت نوین، از نخستین ساعات آغاز سال جدید "1393" ، هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به پرتال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آدرس  www.ichto.ir  نسبت به خرید آنلاین بلیت موزه های این سازمان اقدام کنند.
بنابراین گزارش، با اجرای این  طرح از صف های طولانی تهیه بلیت که در مقابل مبادی ورودی موزه ها ایجاد می شد، کاسته می شود و علاقمندان بازدید از موزه ها می توانند با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی شرکت پرداخت نوین از طریق آدرس اینترنتی ذکر شده، بلیت موزه مورد نظر خود را خریداری کنند.
در مرحله اول این طرح امکان فروش اینترنتی بلیت تمام موزه های کاخ سعدآباد که بالغ بر 16 موزه است فراهم شده و در مراحل بعدی، فروش اینترنتی و آنلاین بلیت سایر موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز  امکان پذیر می شود.
درگاه پرداخت اینترنتی شرکت پرداخت نوین یکی از راهکارهای پرداخت الکترونیک است که با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مجوز شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک)، خدمات پرداخت اینترنتی را دراختیار متقاضیان قرار می دهد.
این در حالی است که معاون محترم رئيس جمهور و رئيس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نیز از راه اندازي فاز اول پروژه بلیت الكترونيكي در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد خبر داد.
اين فاز كه شامل فروش اينترنتي بلیت و پرداخت بهاي آن به صورت مكانيزه است قابل بهره برداري بوده و بازديدكنندگان محترم مي توانند با مراجعه به وب سايت ichto.ir  نسبت به خريد بلیت ورودي و بلیت كاخ موزها اقدام و به صورت الكترونيكي بهاي آن را پرداخت کنند.
دكتر سلطاني فر همچنين خاطر نشان كرد: فازهاي بعدي پروژه كه شامل رزرو اينترنتي بلیت ، سيستم آنلاين رهگيري بازديدكننده، موزه مجازي و راهنماي مجازي است طي ماه هاي آينده به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.
وی افزود: این طرح که در مرحله اول به صورت پایلوت در کاخ موزه سعد آباد در نوروز برای رفاه بازدید کنندگان اجرا می شود پس از تکمیل در دو مرحله ابتدا برای تمامی موزه های شهر و استان تهران و سپس برای کلیه موزه های تحت پوشش سازمان در سراسر کشور اجرا خواهد شد تا مسافرین و بازدید کنندگان از موزه ها بتوانند برای سفر خود برنامه ریزی کنند. گسترش طرح به گونه ای که بتوان زمان بازدید را رزرو كرد این امکان را فراهم خواهد کرد که بازدید کنندگان بیشترین استفاده را از زمان خود ببرند و بتوانند با برنامه ریزی دقیق برای سفر خود برنامه مشخص داشته باشند و ازدحام باعث خستگی مسافران نشود.
علاوه بر فروش اینترنتی و رزرو زمان بازدید یکی دیگر از امکاناتی که در سال جدید برای آن برنامه ریزی خواهد شد فروش بلیت الکترونیک است که مطمئنا می تواند بیشترین آسایش را برای بازدید کنندگان از موزه به همراه داشته باشد که پس از تکمیل طرح مطالعات آن در سال آینده اجرا خواهد شد هرچند در حال حاضر در کاخ موزه گلستان این طرح مرحله مطالعات خود را طی می کند.
در همین رابطه ، رییس مرکز فن آوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نیز از همکاری شرکت پرداخت نوین بانک اقتصاد نوین با این سازمان برای راه اندازی فروش اینترنتی بلیت مجموعه فرهنگی سعد آباد خبر داد.
علیرضا ترحمی هرندی رییس مرکز فن آوری اطلاعات سازمان درباره فروش اینترنتی گفت: امروزه برنامه ریزی برای هر کاری یکی از پیش نیازهای اصلی است لذت بردن مسافران از بازدید موزه ها در صورتی امکان پذیر است که بتوانند مقدمات سفر و بازدید خود از موزه ها را قبل از حرکت از منزل تهیه کنند تا باتوجه به ازدحام جمعیت در تعطیلات در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنند یکی از راههای تهیه بلیت در دنیای پیچیده امروزی خرید بلیت اینترنتی است که خوشبختانه با همکاری بانک اقتصاد نوین و شرکت پرداخت الکترونیک نوین این امر میسر شد و سازمان میراث فرهنگی برنامه دارد پس از گذشت دوره آزمایشی طرح که تنها برای کاخ موزه سعد آباد در حال حاضر از طریق درگاهichto.ir میسر است در آینده این امکان را برای سایر موزه های تهران و در مرحله بعد برای سراسر کشور فراهم کند.
مراحل خرید اینترنتی برای بازدید کنندگان به این صورت است که ابتدا بازدید کنندگان به درگاه سازمان مراجعه کرده و از طریق بخش خرید اینترنتی و یا خدمات الکترونیک درگاه کاخ موزه سعد آباد را انتخاب می کنند و سپس با مشخص کردن تعداد بازدید کننده کاخ موزه ای را که می خواهند می توانند انتخاب کنند و سپس مبلغ بلیت خود را پرداخت می کنند و شماره رسید بلیت خود را یادداشت کرده و هنگام ورود به مجموعه فرهنگی سعد آباد تنها شماره بلیت خود را اراده می کنند و می توانند از موزه مورد نظر خود بازدید کنند.
ترحمی در ارتباط با همکاری بانک اقتصاد نوین با سازمان اضافه کرد: شرکت پرداخت الکترونیک نوین  بانک اقتصاد نوین مسئولیت پرداخت و بخش پرداخت هزینه بلیت را انجام می دهد اما بازدید کنندگان از کارت بانکی خود که متعلق به هر بانکی می تواند باشد امکان خرید را دارند.
وی در رابطه با نقش فن آوری اطلاعات در بازدید از کاخ موزه ها بیان کرد: در سال آتی یکی از برنامه های مرکز فن آوری به کارگیری بلیت الکترونیک است که بازدید کنندگان می توانند از این طریق از زمان بازدید خود بهترین استفاده را کنند و با افزودن بخش رزرو زمان بازدید برنامه ریزی برای بازدید کنندگان بسیار راحت خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

68815