۱۴۰۳ شنبه ۰۸ اردیبهشت

دومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران برگزار می شود

به گزارشICTPRESS ، اصغر زندی فرد اظهار داشت : توسعه فعالیت های زیست فناوری و پیشرفت در جنبه های مختلف آن به منظور کسب سهم مناسب از بازار زیست فناوری دنیا و تامین نیازهای جامعه در بخش های مختلف مستلزم تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه است.
وی افزود: هدایت استعدادها در زمینه زیست فناوری و آگاهی بخشی به دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور ضروری بوده که در این راستا جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران به صورت هر دو سال یک بار برگزار می شود و هدف اصلی از برگزاری آن ، ایجاد فضای رقابت سالم و انگیزه در دانش آموزان برای فعالیت در این حوزه و کمک به شکوفایی استعدادهای نسل جوان است.
دبیر اجرایی دومین جشنواره دانش آموزی زیست فناوری ایران، گفت : ثبت نام دانش آموزان از طریق سایت جشنواره انجام شده و در ثبت نام اولیه بیش از 800 نفر شرکت كردند که از این تعداد بیش از 500 نفر موفق به ارسال آثار خود در قالب های مقاله ، عکس ، کاریکاتور ، روزنامه دیواری و غیره در موعد مقرر شده اند.
زندی فرد ادامه داد : کلیه آثار دریافتی از دانش آموزان توسط تیم داوری جشنواره متشکل از اساتید دانشگاه ، دبیران آموزش و پرورش و کارشناسان ذیربط مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت آثار بیش از صد نفر در مقاطع راهنمایی ، متوسطه ، پیش دانشگاهی و دبستانی برگزیده شد.
این جشنواره علاوه بر مراسم اهدای جوایز به برترین های دانش آموزی زیست فناوری شامل بخش های نمایشگاهی ، سخنرانی های علمی ، برگزاری کارگاه های آموزشی ، بحث و گفتمان های علمی ، سینمای زیست فناوری و بازدیدهای علمی نیز است.

نظرات : 0

ثبت نظر

74926