۱۴۰۳ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، جشنواره ای مدرن با تکیه بر زیبا شناسی است

به گزارش ICTPRESS به نقل از ستاد خبری جشنواره، مهرداد اسکویی در آستانه برگزاری کارگاه های آموزشی فیلم سازی با تلفن همراه، جشنواره را این طور ارزیابی می کند:
من فکر می کنم که در بخش داوری سال گذشته سرمایه گذاری  که به لحاظ زمانی در فیلم ها  کردیم و در عین حال  وقتی که گذاشتیم برای کلاس های جشنواره باعث شد که در وهله اول همه، خصوصا دانشجویان را با ویژگی های خودشان و تلفن همراه آشنا کنیم و بدانیم فیلم سازی با موبایل چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توان خود ویژه و یا درون یک شخص و یا آنچه که به آن فکر می کند را تبدیل به داستان کرد، سپس چگونه  با تلفن همراه طراحی اش کرد و در نتیجه به شکل یک فیلم یا مجموعه ای عکس عرضه اش کرد. این تلاشی بود که در بخش فیلم و عکس سال گذشته انجام شد.
وي به حرف هایش علاوه کرد: در کل کارگاه های آموزشی کمک بزرگی بود به طوری که خروجی اش تفاوت نگاهی بود که به وجود آمد و من فکر می کنم این سرمایه زمانی، آموزشی و برنامه ریزی های پیوسته ای که از سال گذشته تا امسال انجام شده با نتیجه ی کمی و کیفی در این دوره جشنواره  در آثار ارسالی نشان داده می شود.
کارگردان مستند"از پس برقع" در مورد استانداردهای آثار گفت: در بخش فیلم برای ما کیفیت تصویر گرفته شده خیلی مهم نیست؛ نه این که در کل مهم نباشد می گویم تاثیرگذار نیست. به دلیل این که ممکن است کسی گوشی ساده تری داسته باشد و کیفیت تصویر ضبط شده اش نسبت به گوشی های مدرن استاندارد نباشد، اما آنچه که فیلم ساز می خواهد بگوید و ساختاری که در نظر می گیرد با تکیه بر زیبا شناسی برای ما مهم است.
جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با موضوع فیلم و عکس های موبایلی، دومین دوره خود را از اسفندماه 1392 آغاز کرده و در شهریورماه 1393 با نمایش آثار منتخب موبایلی برگزار می شود. شرکت در جشنواره از طریق سایت www.tfpf.mobi امکان پذیر است.

نظرات : 0

ثبت نظر

52223