۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

بيست و چهارمين اجلاس کمیته مشترک همکاری های ایران و ترکیه برگزار مي شود

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محتشمی، مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه کمیسیون های مشترک ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در پایان اجلاس کمیته مشترک همکاری های ایران و ترکیه، سند همکاری میان روسای کمیسیون دو کشور به امضاء خواهد رسید.
وی افزود: این اجلاس به دنبال سفر نخست وزیر ترکیه به کشورمان و به منظور پیگیری توافقات این سفر برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این اجلاس، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور سفر دکتر روحانی، رئیس جمهور، به کشور ترکیه است.
دکتر محتشمی با اشاره به پیروزی چشمگیر حزب عدالت و توسعه در انتخابات محلی ترکیه و اراده سیاسی دو کشور نسبت به توسعه روابط دوجانبه تصریح کرد: این کمیسیون می تواند زمینه ساز ارتقاء روابط در کلیه سطوح از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد.
وی با بیان این مطلب که هدف گذاری مقام های عالی دو کشور، ارتقاء حجم روابط تا سال 2015 به 30 میلیارد دلار است، ادامه داد: امیدواریم زمینه کافی به منظور اتخاذ تصمیم های لازم فراهم شود.
رئیس دبیرخانه کمیسیون های مشترک وزارت ارتباطات در خصوص موضوعات مورد بحث دراین اجلاس گفت: همکاری های نفت و انرژی و تبادل همکاری در زمینه های پالایشگاهی و همچنین سرمایه گذاری های مشترک و همکاری های بازرگانی و تجاری و گمرکی از جمله محورهای مورد بحث در این اجلاس است.
وی ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که به آن ها پرداخته خواهد شد می توان به حمل و نقل و ترانزیت به عنوان یکی از موضوعات اساسی میان دو کشور و ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین مرزهای دو کشور، اشاره کرد.
وی تاکید کرد: در حاشیه این سفر، رئیس ترک کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه، با دکتر جهانگیری، معاون اول و دکتر ظریف، وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

83922