۱۴۰۳ یکشنبه ۲۳ اردیبهشت

وزیر ارتباطات در جشن بزرگ عطر یاس: زنان سرچشمه خیر در جامعه هستند

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بزرگداشت روز زن با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به اهمیت زن در دین مبین اسلام پرداخت و گفت: روز میلاد حضرت زهرا(س) به نام روز زن است، امیدوارم تمام بانوان ایرانی، مظهر کوثر که صفت آن حضرت و به معنای خیر زیاد است، باشند و همه ما در دنیا و هم آخرت مورد شفاعت ایشان قرار گیریم.
وی افزود: هر چند در کشورهای غربی خیلی در مورد زن صحبت می شود اما بهای کمتری داده می شود.
واعظی با اشاره به وجود نگاه تنگ نظرانه و تبعیض آمیز نسبت به زنان در جامعه تصریح کرد: در مقدمه قانون اساسی در ماده 22 و 21جایگاه زنان بسیار با ارزش دانسته شده است، اما مشکل در مرحله اجرا است، و امیدواریم روی برسد که مطابق روایات و احادیث اسلام، زنان به جایگاه والای خود برسند.
وی تحقق اهداف سند چشم انداز1404 و دستیابی به جایگاه اول کشور را منوط به تجر به نیروی انسانی اعم از زن مرد برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر در دولت منور حقوق شهروندی را به اجرا برسد، به نوعی حقوق و جایگاه بانوان در اجتماع نسبت به نظام و عمل متقابل آنها مشخص می شود.
وزیر ارتباطات در ادامه تعداد بانوان شاغل در مجموعه وزارت و شرکت ها و سازمان های تابعه را 3700 نفر برشمرد و گفت: خوشبختانه خانم های تحصیل کرده خوبی در بخش ICT داریم که در مجموعه ما هم حضور دارند.
وی در عین حال زنان را مسئولیت پذیرتر از مردان دانست و گفت: همواره بانوان به طور جدی مسئولیتی را که عهده دارند، انجام می دهند و امیدوارم همکاران زن شاغل و متاهل بین این دو مسئولیت یک توازن برقرار کرده و خود را برای کارهای بزرگ آماده کنند.
واعظی همچنین از انتخاب بانوان در جایگاه های پژوهشی وزارت خبر داد و گفت: از تمام مدیران خواسته ام، بر اساس اصل عدم تبعیض و شایسته سالاری، در صورت وجود شرایط برابر، همکاران خانم ترجیح داده شوند تا از فشار تبعیض های گذشته کم شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

56158