۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

طی 4 سال 4000 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش تلفن ثابت

به گزارش ICTPRESS ، شرکت مخابرات ایران هم اذعان دارد که تلفن ثابت مهمترین و قدیمی ترین ابزار ارتباطی مردم بویژه در مناطق محروم و آسیب پذیر است ، لـــذا همواره طی سال های بعد از خصوصی سازی بر توسعه آن همت گمارده و طی 4 سال بالغ بر 4000 میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری کرده است و روند توسعه آن همچنان ادامه دارد. ضمناً توجه به نکات زیر نیز ضروری است :
1-روند سرمایه گذاری در بخش تلفن ثابت از ابتدای سال 2000 میلادی با رشد تلفن همراه در جهان منفی بوده است.
2-میانگین ضریب نفوذ جهانی تلفن ثابت 17 است ، لیکن در کشور ما این ضریب بالای 36 درصد یعنی بیش از دو برابر میانگین جهانی است.
3-طی چهار ســـــــال بعد از خصوصی سازی بالغ بر 3 میلیون خط تلفن ثابت در مناطق شهری و روستایی راه اندازی شده است.
4-طی همین مدّت ، سالانه مبالغ قابل توجهی از درآمد اپراتورهای تلفن همراه ( 3 درصد ) به عنوان USO به دولت پرداخت و دولت موظف بوده در بخش ارتباط رسانی به مناطق محروم سرمایه گذاری کند. شایان ذکر است در سال 92 و با روی کار آمدن دولت جدید بخشی از این اعتبارات به شرکت مخابرات ایران بــرای سرمایه گذاری در توسعه تلفن ثابت در مناطق روستایی پرداخت شده است.
5-با توجه به دسترسی و گستردگی فزاینده امکانات ارتباطی سیار و ثابت ، استفاده از تلفن های همگانی روند کاهشی چشمگیری داشته لیکن هم اکنون بیش از 180 هزار دستگاه تلفن همگانی در کشور فعال است.
6-توسعه اینترنت پر سرعت ، واگذاری به روز تلفن ثابت ، ارائه خدمات ارزش افزوده ، ساماندهی امور مشترکین، ارائه خدمات جدید ، ایجاد یکپارچگی در ارائه خدمات ، ارتقاء کیفیت خدمات و ... از جمله برنامه های فعلی و آتی شرکت مخابرات ایران است که با جدیت در حال پیگیری است.
با عنایت به مراتب فوق ، انتظار دارد ، کارشناسان محترم مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با تعامل بیشتر و دریافت اطلاعات دقیق تر نسبت به تهیه گزارش اقدام كنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

44172