۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

دیواندری: آکادمی ملی انفورماتیک طلایه‌دار انتقال دانش به نسل بعد خواهد بود

ICTPRESS - رئیس اسبق پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی آغاز به کار آکادمی ملی انفورماتیک (آکادینو) را عاملی برای اعتلای بیشتر نظام پولی و بانکی کشور دانست و گفت: این آکادمی می‌تواند طلایه‌دار انتقال دانش و توانمندسازی نسل‌های جدید برای قبول مسئولیت در حوزه فناوری اطلاعات باشد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، علی دیواندری مدیرعامل اسبق بانک‌های ملت و پارسیان در مراسم رونمایی از آکادمی ملی انفورماتیک صبح امروز (چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه) و در مراسم رونمایی و آغاز به کار «آکادمی ملی انفورماتیک (آکادینو)» که با حضور محمد شیریجیان معاون اقتصادی بانک مرکزی، علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره گروه ملی انفورماتیک، مدیران فناوری اطلاعات بانک‌ها و فعالان صنعت پرداخت و استارت‌آپی کشور برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

وی اظهار داشت: جای افتخار دارد که نظام بانکی در شرایط سختی که محدودیت‌های زیادی وجود دارد به موفقیت‌های بزرگی در زمینه‌ فناوری اطلاعات رسیده‌ است.

رئیس اسبق پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه شاهد ظهور نسل جدیدی هستیم که دارای شکاف اطلاعاتی و تخصصی با نسل پیش از خود است، افزود: نسل جدید باید آمادگی پذیرش مسئولیت‌های بزرگ را داشته باشد و توانمندی‌سازی این افراد می‌تواند شرایط را نسبت به گذشته بهتر و نسل حاضر را برای قبول مسئولیت آماده کند.

دیواندری تأکید کرد: اگر ما آکادمی ملی انفورماتیک را طلایه‌دار انتقال دانش از نسل حاضر به نسل‌های بعدی بدانیم، به نقش‌ و اهمیت بالای آن پی خواهیم برد.

وی این آکادمی را مرکزی برای تمرکز، استعدادیابی و سرمایه‌گذاری دراستعدادهای برتر در حوزه فناوری اطلاعات توصیف کرد.

 

 

در ادامه این مراسم، همچنین غلامرضا گودرزی معاون آموزشی دانشگاه امام صادق(ع) در سخنانی گفت: ما بعد از پست گرفتن، خود را بی‌نیاز از آموزش می‌بینیم در حالی که همیشه نیاز به یادگیری وجود دارد.

وی افزود: ما باید به سمت محتوای کاربردی و متمایز در سطح بین‌المللی و منطبق با نیازهای آینده کشور برویم. اگر نگاه آینده‌نگرانه در بین مدیران آکادمی ملی انفورماتیک تزریق شود، این آکادمی موفق خواهد بود.

لازم به ذکر است، آکادمی ملی انفورماتیک به عنوان اولین بازوی علمی، پژوهشی و نوآوری در صنعت بانکی با هدف تامین و تربیت نیروی متخصص در حوزه فناوری های نوین بانکی امروز رونمایی شد.

مسیر رشد آکادمی ملی انفورماتیک با رویکرد آگاهی از آخرین خدمات ارائه شده توسط رقبای داخلی و خارجی، برای تمامی فعالان زیست‌بوم مالی کشور طراحی شده است.

این آکادمی با ارتقاء دانش و سطح علمی افراد قصد دارد تا در آینده پیش‌روی، خود را به عنوان اولین بازوی علمی، پژوهشی، نوآوری در صنعت بانکی با الگوپذیری از مفهوم نوین آینده بانکداری بین‌المللی معرفی و با بهره‌برداری از مقالات و ایده‌های آکادمی‌های پرشتاب اقدام به برگزاری دوره‌های هوشمند شخصی آموزشی برای پرسنل شبکه بانکی ایران با محوریت ارتقا دانش این افراد کند.

دوره‌های کارآموزی، بوت‌کمپ آکادمی،آموزشی، مسیر شغلی و دوره‌های تخصصی و مدیریت از فعالیت ها و خدمات آکادمی ملی انفورماتیک است.

قراراست، آکادمی در شرکت‌های بزرگ بانکی و فناوری اطلاعات، نخبگان دانشجویی را در سطوح مختلف جذب و همزمان با به کارگیری آنها در حوزه‌های کاری، سبب رشد سازمان و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها شود.

ساختار اصلی آکادمی شامل گروه آموزش‌های تخصصی، گروه شتاب‌دهی ایده‌های نو، گروه ارتباط با دانشگاه (کارآموزی و بوت کمپ)، گروه‌ برگزاری نشست‌های بین‌المللی و گروه تولید محتوا تخصصی است.

نظرات : 0

ثبت نظر

85355