۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

نقد و ارزیابی بانک‌ها در مسیر تحول دیجیتال

ICTPRESS - نشست تخصصی نقد و ارزیابی بانک‌ها در مسیر تحول دیجیتال، روز سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در ابتدای این نشست لطفی معاون فناوری بانک مسکن با بیان اینکه ما در حوزه بانکداری دیجیتال باید به این باور برسیم که اصولا بانکداری ما دیجیتال است یا خیر؟ اظهار داشت: مدیران بانکی ما بانکداری دیجیتال را خلق خدمات جدید می دانند در حالیکه در بانکداری دیجیتال ما باید با استفاده از رویکردهایی چون هوش مصنوعی خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم.

در ادامه، علی حکیم جوادی رئیس هیأت مدیره سازمان نصر تهران گفت: امروز بسیاری از مدیران بانکی جهان درباره نظام بانکی و آینده این نظام رویکرد دقیقی ندارند اما به طور مشخص ورود استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها خطر جدی برای بانک‌ها محسوب می‌شود و توقع مشتریان در بخش خدمات افزایش داشته است از این رو باید با تبیین یک استراتژی مشخص در جهت تحقق اهداف و رویکردها در حوزه بانکداری دیجیتال وارد عمل شوند.

در این نشست علیرضا بزرگمهری عضو کارگروه بانکداری دیجیتال وزارت اقتصاد با انتقاد از تغییر پی در پی مدیران بانکی در کشورمان تصریح کرد: تحول دیجیتال یک تحول مانا است که شروع دارد اما پایان ندارد از این رو ما در فرآیند دیجیتالی کردن باید به فکر این باشیم که چه اقداماتی باید انجام دهیم که هرچه سریعتر به سمت دیجیتالی شدن نظام بانکی پیش رویم.

وی با اشاره به جذب نیروهای خبره بانکی توسط شرکت‌های خصوصی خاطرنشان کرد: ما مسیر طولانی و سختی را در پیش داریم از این رو باید باتوجه به رویکردهای جهانی در جهت حرکت در مسیر اهدافمان در نظام بانکداری دیجیتال وارد عمل شویم و برای تحقق این مهم باید دستورالعمل‌ها و رویکردهای ما تغییر پیدا کند چرا که ما در حوزه مارکتینگ بانکی عملکرد خوبی نداریم و باید این رویه را تغییر و مدل های جدیدی را جایگزین این موضوع کنیم.

در ادامه این نشست سیدمهدی حسینی عضو هیأت مدیره و قائم مقام بانک سپه با بیان اینکه ما قرار است در مسیر تحول دیجیتال گام برداریم تاکید کرد: هرچقدر بانک‌های ما اجتماعی و سوشیال‌تر رفتار کنند بدون شک در حوزه تحول دیجیتال موفق‌تر خواهند بود از این رو ما باید هرچه سریعتر در جهت مهاجرت پاردایمی در نظام بانکی اقدام کنیم تا به اهدافمان دست پیدا کنیم چراکه دایره نظام بانکداری بسیار وسیع است.

لازم به ذکر است، نهمین رویداد بزرگ فناوری مالی ایران با عنوان «تاب‌آوری و نوآوری؛ اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری» از روز دوشنبه ۱۸ دی‌ تا چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه در مرکز آفرینش‌های کانون و هتل لاله برگزار می‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

44225