۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

پایلوت ارائه نسل سوم موبایل "3G " در ایران از امروز 13 مرداد 93 توسط ایرانسل راه اندازی شد

به گزارش ICTPRESS ، در این مراسم رییس سازمان تنظیم مقررات، مدیرعامل ایرانسل و دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند و به ارائه سخنرانی پرداختند. ایرانسل از 25 شهریورماه اجازه‎ ارائه‎ خدمات نسل سه به مشترکان را خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون هیچ یک از اپراتورها خارج از محدوده‌ مشخص شده برای تعرفه‌ها عمل نکرده‌اند و بر همین اساس در این حوزه کار خلافی صورت نمی‌گیرد.
وی افزود : با این وجود در جلسات مختلف تجربیات خود در این حوزه را اعلام کرده و به اپراتورها توصیه کرده‌ام که اگر می‌خواهند مشتریان خود را همیشه داشته باشند با کیفیت و تعرفه‌های خود به بازی بپردازند.
واعظی اضافه کرد: ما نیز اکنون به دنبال آن هستیم که مردم قدرت انتخاب داشته باشند و براساس نیازمندی‌های خود به خرید خدمات در شرکت های تلفن همراه بپردازند.
وی افزود : با ارائه نسل های جدید تلفن همراه و اقداماتی از این دست تا پایان امسال سی هزار شغل و تا پایان سال آینده نیز یکصد هزار شغل جدید در حوزه ارتباطات و فناروی اطلاعات ایجاد خواهد شد .
واعظی با اشاره به لزوم توسعه زیر ساخت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : تلاش داریم که میزبانی دامنه اینترنت کشور را بیشتر به سوی منابع داخلی سوق دهیم .
وی گفت : سال گذشته فقط ده درصد میزبانی داخلی بود ، اما اکنون به 34 درصد افزایش یافته است .

دکتر واعظی گفت: در سال گذشته دولت به دنبال کنترل تورم بود و امسال با همه امکانات دنبال کاهش رکود و رونق اقتصادی است و همه وزارتخانه ها بر اساس توانایی که دارند باید به دولت کمک کنند.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ict می تواند با سرمایه گذاری اندک اشتغال بوجود آورد .

رییس سازمان تنظیم مقررات در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: بر اساس الحاقیه سازمان تنظیم مقررات، فرکانس های مورد نیاز تامین شده و ایرانسل می تواند نسبت به راه اندازی پایلوت نسل سوم و بالاتر اقدام کند.

علی اصغر عمیدیان با اشاره به اینکه بعد از امضاء توافق نامه، بر اساس پیوست، شرکت ایرانسل، طرح پایلوت را عملیاتی خواهد کرد، افزود: بعد از ارزیابی فنی و مالی و اجرای درست طرح پایلوت، اوایل شهریور ماه سال جاری و همزمان با هفته دولت اجازه ارتقاء سرویس به ایرانسل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای ارتقاء تلفن همراه باند پهن مبنی بر خدمات نسل سوم و بالاتر لازم است که مجوزها مبتنی بر سرویس باشد نه تکنولوژی، افزود: تاکنون 30 جلسه با شرکت خدماتی ایرانسل برای این ارتقا تشکیل شد و 40 جلسه نیز درون رگولاتوری برای بخش های مالی، فنی و نظارت برگزار شده است.

عمیدیان با تاکید بر انجام تعهدات مالی توسط شرکت ایرانسل برای اجازه ارتقاء توسط سازمان تنظیم مقررات، گفت: حرف اول برای اجازه و ارتقاء، امضاء تعهدات مالی است.

وی تحقق ماده 46 برنامه پنجم توسعه، برای استفاده از موبایل باند پهن به عنوان پیشران اولیه توسعه خدمات را ضروری برشمرد و گفت: ایجاد فعالیت اپراتورهای مجازی، افزایش نوآوری در خدمات و بومی سازی آنها، پاسخگویی به نیازهای جدید جامعه، ایجاد تحرک در بازار فناوری اطلاعات از اهداف تحقق مصوبه 186 است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ضرورت ایجاد فرصت های شغلی، تولید سلامت همراه، آموزش همراه و تجارت همراه افزود: حفظ سرمایه گذاری های موجود، افزایش سهم ارتباطات در تولید ناخالص ملی و بی طرفی نسبی در توزیع فناوری ، همه و همه ضرورت ارتقاء به نسل سوم و بالاتر را فراهم می کند.

عمیدیان اضافه کرد: حفظ شرایط رقابتی به ویژه برای اپراتور سوم و وایمکس و همچنین حمایت از تولید داخلی در حوزه تولید محتوا ضروری است.

وی در اختیار گذاشتن فناوری wifi برای مدیریت خدمات را ضروری برشمرد و افزود: یکسان سازی حق استفاده از باند فرکانس و تعهدات پوششی برای برقراری عدالت در دستور کار ما قرار دارد.

عمیدیان با اشاره به اینکه شرکت همراه اول،در این خصوص، تاکنون سه جلسه کاری با سازمان تنظیم مقررات داشته است افزود: نیازمند برگزاری نشست های متعدد با شرکت همراه اول هستیم تا بند بند پیوست ها را با این شرکت، آنالیز کنیم.

به گزارش ICTPRESS ، دزفولی مدیرعامل شرکت ایرانسل نیز در مراسم امضای موافقت نامه ارتقاء پروانه این شرکت به نسلهای بالاتر با تبریک این روز به دولت یازدهم بهره مندی تمام مردم از امکانات را از مزایای نسل 3 برشمرد و گفت: امیدواریم این فتح بابی بر توسعه زیرساختهای ارتباطی کشور شود.
وی با تقدیر از تلاش های اخیر برای ایجاد شرایط یکسان در زمینه جهش به نسلهای سوم و بالاتر اظهار داشت: بعد از ابلاغ مضوبه 186 کمیسیون تنظیم مقرات و ارتباطات رادیویی جلسات متعددی با مدیران سازمان تنظیم مقررات و دو اپراتور دیگر داشتیم که به صورت شفاف در زمینه شرایط مصوبه مذاکره شد.
وی در خصوص ضرورت استفاده از نسل 3 به پهناوری و پراکندگی جمعیت در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: از این رو، جهت رعایت عدالت اجتماعی و اجرای سیاستهای دولت ضروری است، سرویس یکسانی در سراسر کشور ارائه شود.
 دزفولی دسترسی آنلاین و یکسان به اطلاعات را در کشور از مصادیق عدالت اجتماعی برشمرد و خاطر نشان کرد: ارائه آموزش مجازی و انجام تبادلات مالی و بانکی بر بستر تلفن همراه، توسعه کسب و کارهای جدید، مدیریت شهری و مدیریت بحران از دیگر مصادیق تحقق دولت الکترونیکی پس از راه اندازی نسل سوم در کشور می باشد.
مدیرعامل ایرانسل در پایان ابراز امیدواری کرد که با واگذاری باند فرکانس مورد نیاز در نقاطی همچون دانشگاههای تهران، شریف، علم و صنعت، امیرکبیر، تربیت مدرس و الزهرا و بعضی سازمانهای دولتی که از قبل هماهنگ شده توسط سازمان تنظیم مقررات پایلوت نسل 3 راه اندازی شود.

به گزارش شبکه خبری آی سی تی پرس، براساس موافقت نامه ارتقاء پروانه، شرکت ایرانسل می تواند نسل سوم و نسل های بالاتر تلفن همراه (3 جی و 4 جی) را پس از امضای این موافقت نامه به صورت پایلوت و پس از تأمین شرایط لازم به صورت قطعی از اول شهریور به مشترکان خود ارائه کند.
قبل از این، فقط اپراتور سوم تلفن همراه مجوز ارائه نسل سوم را به مشترکان خود داشت.
در صنعت سوم و بالاتر تلفن همراه علاوه بر سرعت ارائه خدمات ، توسعه دولت الکترونیک ، تنوع در دسترسی به خدمات و امکان ارزش افزوده به مشترکان داده می شود.
کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه 186 خود موافقت کرد که اپراتورهای تلفن همراه پس از اجرای پیش شرط های 16 گانه از اول شهریور نسل های جدید تلفن همراه را ارائه کنند.
بر اساس اعلام دکتر عمیدیان، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات، شرکت ایرانسل پس از برگزاری 30 جلسه مشترک توانسته است این شرط ها را عملیاتی کند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

52633