۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

اتومبیل هایی که بیشترین احتمال هک را دارند

Charlie Miller  و Chris Valasek که دوتن از بهترین کارشناسان دنیا در زمینه هک اتومبیل هستند، قرار است که یافته های خود را در مورد هک خودروهای هوشمند در کنفرانسهای امنیت DEF CON و Black Hat که هفته جاری در لاس وگاس برگزار می شود ارائه دهند.
Infiniti Q50 مدل 2014  در تستهایی که این دو نفر انجام دادند بیشترین هک را به خود اختصاص داد.
چرا که سیستم مسیریاب، بلوتوث و رادیوی آن روی همان شبکه ای که موتور و ترمز کار می کند، قرار دارد. یعنی کافی است که هکر وارد یک شبکه شود تا بتواند کنترل ویژگیهای موجود در شبکه و یا حتی کل اتومبیل را در دست بگیرد.
اما تمام اتومبیل ها یکسان هک نمی شوند. در تستهای Miller و Valasek اتومبیل Audi A8 مدل 2014 کمترین امکان هک را داشته و بعد از آن به ترتیب Dodge Viper  مدل 2014 و Honda Accord مدل 2014 قرار دارند.
چه چیزی باعث خودنمایی Audi A8 در بین رقیبان شده؟ هر بخش کامپیوتری آن یک شبکه مختص به خود را دارد که توسط یک gateway محافظت می شود و هیچ کدام از این شبکه ها اجازه دسترسی به قسمتهای اصلی اتومبیل مانند فرمان و ترمز را ندارند.
چگونه می توان خود را از گزند هک شدن در امان نگاه داشت؟ ساده ترین راه خرید یک ماشین کودن است. هر چقدر اتومبیل شما ارتباطات بیشتری با اینترنت داشته باشد، هکرها راههای بیشتری برای نفوذ پیدا خواهند کرد.
Miller و Valasek قرار است ابداع جدید خود را که با وصل شدن به خودرو ، هک های شبکه ای را شناسایی می کند در کنفرانس لاس وگاس در معرض دید قرار دهند.

نظرات : 0

ثبت نظر

64475