۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت

فضاهای بدون مرز با استفاده از ارزهای نوپدید شکل می گیرد

به گزارش ICTPRESS، اگر چه تدوین مقررات ارزهای نوپدید در سال جاری آغاز شده، اما شروع این اقدام، باعث شد این سوال که پرداختن به موضوع ارزهای نوپدید، فرایندی نظام مند است، یا صرفا بر اساس علاقمندی چندی از کارشناسان در ایران شکل گرفته، در ذهن صاحب نظران این عرصه پررنگ تر شود.
مدیرعامل فناپ گفت: بعضی از مسائل در دنیای فناوری چون گوشی های لمسی، روند هستند، چون که ممکن است در 5 سال آینده، فناوری به سمتی رود که لازم نیست گوشی لمسی داشته باشیم و چیزی دیگر جایگزین می شود، اما برخی موضوعات چون اینترنت اشیا روندهای کلان (مگاترندها) هستند، چون که قرار است که همه المان ها و موجودیت ها با یکدیگر ارتباط بگیرند.
وی معتقد است در روندهای کلان وضعیتی وجود دارد که هر اندازه به هسته اولیه نزدیک تر باشیم، وضوح بیشتر است و می تواند به عنوان خط کسب و کاری برای برخی از شرکت ها باشد، اما بایستی نسبت به روندها به مرور زمان عکس العمل نشان و تغییراتی را در آن شکل داد.
دکتر جوانمردی موضوعی چون بیت کوین یا ارزهای مشابه، را ترند دانست و گفت: ممکن است به مرور زمان تغییر و تحولی در این فرایندها اتفاق افتد و باعث شود موضوعی چون بیت کوین اصالت خود را از دست دهد، اما مسئله حائز اهمیت، تمرکز زدایی روندهای کلان (آنچه که در گذشته برای آن اصالت قائل بودند) است، چون که امروزه مقابله با سیاست گذاری های متمرکز، مقابله با دیکتاتوری فناوری و اعمال قانون از یک نقطه، در فضای مجازی اتفاق افتاده است.
وی گفت: مسئله بیت کوین منظری از تمرکز زدایی است، اینکه چطور می توان فضاهای بدون مرز را شکل داد که آدم ها و یا موجودیت ها بر حسب علاقه بتوانند تفاهم هایی را انجام دهند تا نشان دهند یک تیم به تنهایی برای تبعیت دیگران، قانون وضع نمی کند.
دکتر جوانمردی با بیان اینکه وقتی روندهای کلان وارد فضای دنیا می شود لازم است مشابهت انگاری هایی را با روندهای کلان گذشته، فارغ از حوزه تکنولوژی انجام داد، گفت: زمانی که بحث های پردازشی مطرح شد اول از همه تمرکز های پردازشی داشتیم به طوری که تمام انرژی محققان به سمت هدایت تمرکز به سوی عدم تمرکز رفت، اما اعتقادم این است که همچنان در مرحله تمرکز هستیم و نمی توان گفت این عدم تمرکز که در تقابل با رویه های جاری دنیا شکل گرفته است، می تواند خود را با مسئله تمرکز گرایی تطابق دهد.
وی گفت: علاوه بر بحث های پرداخت خرد چون PAY PAL، GOOGLE WALLET نسل دیگری در حوزه پرداخت در حال شکل گیری است که نهایی نیست و بایستی افراد بتوانند با آینده نگری، ترندها را تشخیص دهند و به جایی ورود کنند که با حداقل تحقیق و توسعه(R&D)، بیشترین عایدی را داشته باشند.
بنابراین گزارش، نشست " ایران و آینده فناوری زنجیره بلوک ها " از سلسله نشست های " شنبه ها با غیرمتمرکزها " در 16 اسفندماه با حضور مدیرعامل فناپ، مدیرعامل فرازپردازان و مدیرعامل فرپام در کافه IT برگزار شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

44876