۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

کسب رتبه اول توسط استارتاپ چمروش در نخستین رویداد استارتاپی فرش دستباف

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی موزه ملی فرش ایران، در این رویداد استارتاپی که از دی ماه آغاز شده بود، ایده‌های خلاق و نوآورانه و همچنین کسب و کارهای نوپا در همه حوزه‌های مرتبط با فرش شامل فرش و گردشگری، فرش و اشتغال، فرش و موسیقی، فرش و تجارت و رمز ارزها مورد سنجش، تحلیل و داوری قرار گرفت و پس از برگزاری چندین کارگاه آموزشی و جلسات مشاوره، در نهایت نفرات و تیم های برتر در روز اختتامیه معرفی شدند.

 
رتبه اول: امیرحسین روشن‌ضمیر (چمروش، سامانه هوشمند تائید اصالت فرش دستباف)

رتبه دوم: سارا هوشیار (محصولات کاربردی فرش با تلفیق فرش و فلز)

رتبه سوم: مژگان اردلانی (گره ابداعی برای تولید فرش دست‌باف)

رتبه‌های برتر: کیمیا آخوندی (شبکه جامع فرش دست‌باف)، مرتضی مالمیر (هویت بخشی به فرش دست‌باف با شناسنامه سخن‌گو)، مرتضی اسکندری (فرش جورجین)

 


گفتنی است رویداد استارتاپی فرش دستباف استان تهران توسط مجموعه بهین تاج هنر و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حمایت مجموعه‌ای از نهادها از جمله مرکز ملی فرش ایران، اداره فرش استان تهران، شرکت فرش ایران، بنیاد رسام عرب‌زاده، انجمن علمی فرش ایران، دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، مجله علوم و فناوری نساجی و پوشاک، جامعه متخصصین نساجی، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه هنر برگزار شد. رویداد ملی در اردیبهشت ماه 1402 برگزار خواهد شد. 

 


به گزارش آی‌سی‌تی‌پرس، امیرحسین روشن ضمیر بنیانگذار استارتاپ چمروش سامانه هوشمند تائید اصالت فرش دستباف که در این رویداد رتبه اول را کسب کرد در گفتگوی اختصاصی با این شبکه خبری ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و حامیان این رویداد گفت: شرکت در این رویدادها برای هر نوآور و کارآفرینی هیجان‌انگیز و ثمر بخش است چرا که از این طریق می توانیم ایده ها و طرح های خود را مورد سنجش قرار داده و بازخوردهای لازم را برای بهبود و توسعه آن دریافت کنیم. 

وی افزود: در زمینه فرش دستباف بعنوان میراث ارزشمند هنر ایران زمین بیش از هر زمانی نیاز به خلاقیت و نوآوری داریم تا بتوانیم بخش مهمی از هویت تاریخی و فرهنگی خود را حفظ و تقویت کنیم. 

روشن ضمیر همچنین تاکید کرد: برگزاری این رویدادها با حضور پیشکسوتان و حامیان در کنار کارآفرینان می تواند نقش بسیار موثری در توسعه زیست بوم استارتاپی فرش دستباف داشته باشد. 

وی در پایان با ابراز قدردانی صمیمانه از همه علاقمندان و دست اندرکاران فرش دستباف از آنان دعوت کرد تا در نشست تخصصی با عنوان «فرش دستباف از افسانه تا اصالت با بکارگیری فناوری های دیجیتال»، که در محل موزه ملی فرش ایران با همکاری مجموعه ایران گره طلائی و استارتاپ چمروش در تاریخ سوم اسفندماه 1401 برگزار می شود، شرکت کنند.

لازم به ذکر است چندی پیش نیز در خرداد ماه، کارگاه تخصصی با موضوع «تایید اصالت و هویت فرش دستباف با فناوری‌های دیجیتال و اسطوره‌سازی» همراه با نشست های علمی، در موزه ملی فرش ایران به همت چمروش برگزار شده بود.


به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، چمروش سامانه هوشمند ثبت، ردیابی و شناسایی اصالت فرش دستباف ایرانی است. امیرحسین روشن ضمیر هم‌بنیانگذار چمروش و بلاک ورز، شاهین میرزایی هم‌بنیان‌گذار بلاک‌ورز و عضو هیات راهبری چمروش، غلامعلی نجفی مشاور ارشد مدیریت چمروش و شهریار نصر ملک مدیر فنی بلاک ورز هستند.

نظرات : 0

ثبت نظر

35389