۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ اردیبهشت

پروژه‌ بازسازی و تجهیز تالار علامه امینی دانشگاه تهران افتتاح شد

ICTPRESS - پروژه‌ بازسازی و تجهیز تالار همایش علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران که توسط بنیاد قلم‌چی انجام شده است، روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ افتتاح شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بازسازی و تجهیز سیستم‌های صوتی و نوری، اتاق فرمان، دکوراتیو سقف و بدنه و صندلی‌های این تالار با مشارکت ۲۵ میلیارد ریالی بنیاد قلم‌چی انجام شده است.

این تالار همایش که بیش از نیم قرن از بهره‌برداری آن می‌گذرد و ظرفیت میزبانی حدود ۵۰۰ میهمان را دارد، جزو چهار سالن برتر و مطرح دانشگاهی کشور است و از سال ۱۳۵۰ تاکنون میزبان رویدادها و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی در سطوح ملی و بین‌المللی بوده و از اهمیت شایان توجهی برخوردار است.

 

 

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در سخنانی با بیان اینکه ارتباط این دانشگاه با بنیاد قلم‌چی پیوسته و ناگسستنی است، اظهار داشت: بنیاد قلم‌چی اقدامات متعددی مانند بورسیه دانشجویان، ساخت کتابخانه همچنین بازسازی تالار کتابخانه مرکزی این دانشگاه را انجام داده است.

وی تاکید کرد: امروز مسیر حرکت ارتباط دانشگاه و خیران به‌گونه‌ای است که از تعامل ابزاری به تعامل اجتماعی تبدیل شده است و خیران فراتر از کارهایی که برای دانشگاه انجام می‌دهند، تعامل خود را با آن حفظ کرده‌اند. تعامل آنان به‌عنوان کنشگران اجتماعی با دانشگاه می‌تواند امید را در دل دانشجویان زنده کند و آنان را در مسیر تحول‌آفرینی قرار دهد.

 

 

در این مراسم، کاظم قلم‌چی واقف و متولی بنیاد قلم‌چی با تاکید بر اهمیت تداوم کارهای خیر توسط خیران گفت: چیزی که انسان‌ها را متمایز می‌کند، شدت احساسات نیست بلکه تداوم احساسات بالاست؛ به عبارتی تداوم کارهای خیر است که اهمیت دارد و خوب است که خیران اگر کار نیکی انجام می‌دهند، آن را توسعه دهند.

وی خطاب به خیران حاضر در مراسم بیان کرد: کمیت کارهایی مانند مدرسه‌سازی، بورسیه دانشجویان و دانش‌آموزان و هوشمندسازی مدارس مهم نیست بلکه مهم این است که همواره اینگونه اقدامات را در برنامه داشته باشید و ادامه دهید.

واقف و متولی بنیاد قلم‌چی تصریح کرد: امیدوارم که مسیر نیکوکاری در جهت توسعه دانش‌ و آموزش ادامه داشته باشد.

در ادامه، مهدی فکور معاون پژوهشی دانشگاه تهران در سخنانی اظهار داشت: این تالار یکی از مجموعه‌های کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران است که جزو ۷ کتابخانه برتر کشور محسوب می‌شود و بیش از ۵۰ هزار عضو دارد؛ حتی سنگ بنای این کتابخانه هم توسط یک خیر شکل گرفته است.

وی در ادامه گفت: تالار علامه امینی محل برگزاری جلسات و رویدادهای مهم دانشگاه است و یکی از دغدغه‌ها این بود که برای حفظ سکوت و آرامش سالن‌های مطالعه کتابخانه، صدا از این سالن خارج نشود؛ اکنون پس از بازسازی، یکی از ویژگی‌های خوب این سالن آکوستیک بودن آن است.

به گفته فکور، این تالار هم با سمبل‌ها و نمادهای سنتی و هم سیستم‌های به‌روز بازسازی شده و در اختیار دانشگاه تهران قرار گرفته است.

مراسم افتتاح پروژه بازسازی و تجهیز تالار علامه امینی با حضور سرپرست و معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مسئولان آموزش و پرورش، رئیس و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، رئیس شورای بانوان مدرسه‌ساز کشور، رئیس، معاون پژوهشی، رئیس بنیاد حامیان و برخی مسئولان دانشگاه تهران، تعدادی از روسا و اعضای مجامع خیرین مدرسه‌ساز، اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان، اعضای ستاد خیران و واقفان وزارت علوم، جمعی از خیران مدرسه‌ساز و خیرانی که بورسیه دانشجویان دانشگاه تهران را برعهده دارند، چهره‌های علمی و مسئولان و همکاران نمایندگی‌های بنیاد قلم‌چی برگزار شد.

لازم به ذکر است در این مراسم از خیران مدرسه‌ساز همچنین خیران حامی بورسیه دانشجویان دانشگاه تهران، با اعطای تندیس یادبود، قدردانی شد.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

33446