۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

بهترین هارد سرورهای HP

ICTPRESS - هارد سرور یکی از مهم‌ترین ابزارها بر روی سرورهای قدرتمند است. هارد دیسک‌های HP به دلیل عملکرد و دوام بالایی که دارند در بین کاربران بسیار محبوب هستند.

 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، هارد سرور HP  به شما کمک می‌کند تا داده‌های خود را به صورت ایمن ذخیره کنید. ما در این مقاله سعی داریم لیست بهترین هارد سرورهای HP را مورد بررسی قرار دهیم. 
شما می توانید مشخصات، مزایا و معایب آنها را در این مقاله مقایسه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.


خرید هارد سرور HP
برای راه‌اندازی یک شبکه سرور، نیاز به استفاده از هاردهای مناسب برای سرورهای خود دارید. هارد سرور نقش مهمی در شبکه دارد چون داده‌ها را ذخیره و پردازش می‌کند. اچ پی یکی از برترین برندهای سرور و لوازم جانبی آن است که هاردهای قوی و محبوبی را به بازار عرضه کرده است. اگرچه رقابت در بازار هارد سرور بسیار سخت است، اما اچ پی محصولات پرطرفداری دارد. در اینجا به شما چند نمونه هارد سرور پر فروش HP را معرفی می‌کنیم.


هارد سرور HP 300GB 10K 12G

 

 

 

هارد سرور HP 300GB 10K 12G یکی از هارد سرورهای برند HPE است و از دسته هاردهای اینترپرایز است که با سرور HP سری Proliant سازگار است.
این هارد سرور با تکنولوژی (SC (Smart Carrier کار می‌کند که باعث بالا رفتن امنیت آن می شود. علاوه بر این، این هارد سرور با بکارگیری رابط (SAS (Serial Attached SCSI به جای هاردهای قدیمی مدل SATA استفاده می‌شود که سرعت انتقال داده‌ها را به 12G رسانده است. سرعت چرخش دیسک در این هارد سرور نیز 10000 دور در دقیقه است. هارد سرور HP 300GB 10K مناسب برای محیط‌های تحلیلی است. زیرا نرخ انتقال داده‌ ثابت و بالای 200 مگابایت بر ثانیه دارد که در میان همتایانش برجسته است. به همین دلیل این هارد سرور برای کسب و کارهای کوچک و رو به رشد، خیلی مورد توجه است.


هارد سرورHP 600GB 6G SAS 10K RPM SFF 
با خرید هارد سرور HP 600GB 6G SAS 10K RPM SFF  می‌توانید بهره‌وری را افزایش دهید. این نوع هارد سرور یک گزینه فوق‌العاده برای انواع بارهای کاری است، از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ. هارد دیسک HP 600GB HDD دارای ظرفیت ذخیره سازی 600 گیگابایت و سرعت چرخش 10000 دور در دقیقه است. این مدل هارد شامل یک رابط SCSI متصل به سریال (SAS) است که با سرعتی معادل 6 گیگابایت بر ثانیه به انتقال اطلاعات می‌پردازد. هارد سرور 600 گیگابایتی اچ پی ای در دسته هاردهای SFF با  اندازه 2.5 اینچ قرار می‌گیرد.


هارد سرور HP 900GB 12G SAS 10K SFF 
هارد سرور HP 900GB 12G SAS 10K SFF یکی از پرطرفدارترین هارد سرورهای اچ پی است. این هارد سرور 900 گیگابایت ظرفیت دارد و با فرم فاکتور 2.5 اینچی SFF و رابط هارد دیسک SAS با سرعت انتقال داده 12 گیگابایت بر ثانیه کار می‌کند.
همچنین هارد سرور HP 900GB 10K  فقط 5 وات برق مصرف می‎‌کند و در دمای عملیاتی بین 10 تا 35 درجه قابل استفاده است که از نظر کارایی در رده بالای هارد سرورهای اچ پی قرار دارد.
این هارد سرور با اکثر سرورهای نسل 9 و 10- هم رکمونت و هم ایستاده- همخوانی دارد که در اینجا به برخی از مشهورترین مدل‌های آن می‌پردازیم:

  •  HPE ProLiant BL460c Gen10
  •  HPE ProLiant DL380 Gen10
  • HPE ProLiant DL580 Gen9
  •  HPE ProLiant ML350 Gen9
  •  HPE ProLiant XL230a Gen9 Compute Tray
  •  HPE Synergy 480 Gen10 Entry Compute Module
  •  HPE Synergy 660 Gen10 Premium Compute Module


هارد سرور HP 1.2TB 12G 10K

 

یک هارد سرور قوی که دارای دیسک مغناطیسی و مکانیکی است و دیسک آن همیشه با سرعت ثابت 10000 دور در دقیقه می‌چرخد. این هارد از رابط پیشرفته SAS بهره می‌برد که باعث می‌شود اطلاعات با سرعت بالایی منتقل شوند. به گونه‌ای که پهنای باند این هارد برای انتقال اطلاعات به عدد شگفت انگیز 12 گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.
شاخص پیکربندی سکتور سایزینگ 512 بایتی و سرعت جستجو در حالتهای Single، Average و Full-Stroke به ترتیب 0.10، 3.7 و 7.3 میلی ثانیه است که از جمله ویژگی‌های مهم این هارد سرور به حساب می‌آید.
هارد سرور HP 1.2TB 10K از کنترلرهای پیشرو استفاده می‌کند و با استفاده از فناوری HPE Smart Carrier خطاهای احتمالی که هارد ممکن است با آنها مواجه شود را شناسایی و رفع می‌کند. به همین دلیل هارد سرور HP 1.2TB 10K تبدیل به یک هارد پرطرفدار اچ پی شده است.


هارد سرور HP 1.8TB 12G 10K 

 


 

هارد سرور HP 1.8TB 12G 10K دارای ظرفیتی معادل 1.8 ترابایت است و با رابط SAS اطلاعات را با سرعت بیشینه 12 گیگابیت بر ثانیه منتقل می‌کند. این هارد دیسک نوعی هارد مکانیکی است که با سرعت ثابت 10000 دور در دقیقه می‌چرخد و با سرورهای اچ پی سری ProLiant نسل 8 و 9 سازگار است. هارد HP 1.8 SAS 10K فضای ذخیره‌سازی مناسبی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه می‌دهد. با خرید این هارد می‌توانید 1.8 ترابایت داده و اطلاعات را بدون مشکل ذخیره کنید.
این هارد از دیسک‌های 2.5 اینچی استفاده می‌کند. کدینگ این هاردها G8/G9 است و نوع آن‌ها Small Form Factor یا SFF است. هاردهای SFF برای سرورهای رده متوسط و بالا مناسب هستند و معمولاً از نوع SAS هستند. قیمت این هارد بالاتر از هارد دیسک‌های عادی است چون به صورتی طراحی شده‌اند تا بتوانند به صورت شبانه روزی و بدون توقف کار کنند.
به طور کلی در سرورها از هارد دیسک SAS استفاده می‌شود زیرا دارای ویژگی‌هایی مثل سرعت بالا، پایداری و امنیت هستند. و معمولا در سرورهای رده پایین هم از هارد دیسک‌های SATA عادی استفاده می‌شود.
هارد سرور وظیفه ذخیره‌سازی حجم زیادی از داده‌ها و برنامه‌ها را برعهده دارد از این رو کاربران باید در انتخاب هارد سرور، دقت نمایند چون داده‌های مهم و زیادی روی آن ذخیره می‌شود و انتخاب هارد نامناسب باعث از دست رفتن این اطلاعات خواهد شد و خسارت جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد. 
بهتر است در هنگام خرید هارد سرور با کارشناسان متخصص این حوزه مشورت کنید تا بتوانید با اطمینان بهترین هارد سرور را خریداری کنید. 

ناگفته نماند که ssd سرور نیز در دسته هاردها قرار می‌گیرند. اگر برای خرید هارد اس اس دی سرور نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می‌توانید از طریق تماس با شماره 021-43629 با کارشناسان فنی شرکت دالمن افزار پارسه تماس بگیرید.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

56550