۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

افتتاح پروژه فیبرنوری مخابرات تهران در مجتمع اسکان

ICTPRESS - در آستانه روز جهانی فیبرنوری و در ادامه سلسله افتتاح‌های فیبرنوری مخابرات منطقه تهران، آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه فیبرنوری مجتمع مسکونی، اداری و تجاری اسکان میرداماد، چهارشنبه ۱۰ آبان ماه در سالن اجتماعات این مجتمع برگزار شد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از مخابرات تهران، پانزدهمین برنامه افتتاح فیبرنوری مخابرات منطقه تهران که در محدوده اداره کل مخابرات منطقه هشت و مرکز مخابرات شهید کلانتری با حضور مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و تهران به انجام رسید، ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران در سخنانی با بیان اینکه توسعه پایدار، مستلزم برخورداری از زیرساخت های مناسب ارتباطی است، اظهار داشت: فیبرنوری زیرساخت آینده و بسترساز رشد و توسعه سایر بخش‌های کشور بشمار می رود و در حال حاضر شبکه کابل مسی جوابگوی نیازهای روزافزون جامعه به فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی نیست.

وی با اشاره به تفاهمنامه میان دولت با شرکت مخابرات ایران برای توسعه هرچه بیشتر شبکه فیبرنوری کشور تصریح کرد: در فضای سایبری مقوله ارتباط اهمیت بسزایی دارد و توسعه فیبرنوری در قالب طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران از ابتدای سال جاری با جدیت تمام در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در این مراسم، صادقی مجری کشوری طرح نجمای شرکت مخابرات ایران نیز به تشریح الزامات و ضرورت های حرکت بسوی فیبرنوری پرداخت و با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد ظرفیت های در نظر گرفته شده برای توسعه فیبرنوری در استان تهران قرار دارد، از مدیریت و کارکنان مخابرات منطقه تهران که از ابتدای سال جاری رقم زننده ۱۵ افتتاح و بهره برداری فیبرنوری در مراکز صنعتی، مسکونی و تجاری استان تهران بوده اند، تقدیر کرد.

در ادامه متقی معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه تهران نیز با ارایه آماری از آخرین وضعیت حجم انتقال داده ها و اطلاعات در جهان و گسترش روز افزون فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی و همچنین لزوم بهره گیری از فناوری های جدید، فیبرنوری را مناسب ترین گزینه برای جایگزینی کابل مسی قلمداد کرد، که توانایی پاسخگویی به نیازهای رو به تزاید جامعه در حوزه آی تی را دارد.

جعفری مدیرکل مخابرات منطقه هشت تهران نیز در سخنانی اظهار امیدواری کرد با افتتاح و بهره برداری فیبرنوری این مجتمع و جایگزینی آن با شبکه کابل مسی، تمامی ساکنان این مجتمع از سرویس های متعدد این فناوری بهره مند شود. وی همکاری و تعامل سایر سازمان ها از جمله شهرداری ها را در ارایه خدمات رسانی مطلوب تر به مردم موثر دانست.

در این مراسم ذوالفقاری معاون تجاری اداره کل مخابرات منطقه هشت از ظرفیت سازی برای واگذاری بیش از ۵۰۰ پورت اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری برای ساکنان مجتمع مسکونی، اداری و تجاری اسکان میرداماد خبر داد و پروژه هایی همچون پروژه هزار واحدی مجتمع مسکونی و تجاری نیایش، محله یوسف آباد با ۳۵ هزار مشترک، منطقه هفت تیر و بلوار کریم خان با ۷۰ هزار مشترک  را از دیگر برنامه های در دستور کار تحقق طرح نجمای مخابرات منطقه تهران در محدوده اداره کل مخابرات منطقه هشت تهران اعلام کرد.

نظرات : 0

ثبت نظر

83705