۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي يكشنبه 30 تيرماه

خبر: جهان را با بدن مجازی کودکان چهار ساله تجربه کنید
دانشمندان دانشگاه بارسلونا نشان داده‌اند هنگامی که بزرگسالان بطور موقت در یک محیط ویژه مجازی در بدن کودکان قرار می‌گیرند، می‌توانند جهان را از چشم کودکان مشاهده کنند.
این محققان دریافتند که با قرار دادن بزرگسالان در بدن مجازی یک کودک چهار ساله، آنها ویژگی‌های کودکانه گرفته و اندازه اجسام را بیش از حد تخمین می‌زدند.
محققان بر این باورند که از این پژوهش که در مجله PNAS منتشر شده می‌توان برای تحریک خاطرات فراموش شده کودکی استفاده کرد.

دراین تجربه به بزرگسالان یک لباس ثبت‌کننده حرکت برای پیگیری حرکات بدن آنها و همچنین یک نمایشگر بالای سر ویژه برای فراهم کردن امکان حرکت در دنیای مجازی مانند حالت عادی داده شد.
این امر به طور کلی پذیرفته شده که مغز انسان با تغییرات غیرواقعی همراهی می‌کند؛ بنابراین اگر یک انسان مانند شخصیت مجازی خود حرکت کند، احساس می‌کند که واقعا در جهان مجازی در حال سفر است.
محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان در این پروژه بسته به اینکه در یک بدن چهار ساله قرار گرفته یا در بدن بزرگسال با اندازه یک کودک، واکنش‌های مختلفی نشان می‌دادند.
در حالی که توهمات تجسمی نشان داده که اگر فرد در بدن مجازی کوچکتری نسبت به اجسام اطرافش قرار بگیرد، آنها را بزرگتر حس می‌کند، دانشمندان در نهایت شگفتی دریافتند که افراد درون بدن کودک چهار ساله اندازه اشیا را بسیار بزرگتر تخمین می‌زدند.
بزرگسالان درون بدن کوچکتر در زمان مواجهه با انتخاب دو اتاق برای ورود، اتاق مطابق‌تر را انتخاب می‌کردند.
همچنین از داوطلبان خواسته شد تا خود را در مورد خصوصیات کودکانه و بزرگسالانه طبقه‌بندی کنند. افراد با بدنهای مجازی کودک بسیار سریعتر از گروه دیگر به خصوصیان کودکانه واکنش نشان دادند.
محققان بر این باورند که می‌توان از این یافته‌ها برای درمان یا یادآوری خاطرات کودکی دور استفاده کرد. البته به بررسی‌های بیشتر برای اطمینان از تاثیرات طولانی‌مدت این تجربه نیاز است.
خبر: کشف کلید ژنتیکی بیماری وبا با همکاری نابغه ایرانی
تیمی از محققان دانشگاه هاروارد، موسسه براود و بیمارستان عمومی ماساچوست با همکاری یک محقق ایرانی توانسته‌اند شواهدی از تغییرات ژنتیکی را که ممکن است در حفظ افراد از ابتلا به وبا موثر باشند، شناسایی کنند.
پردیس ثابتی، استادیار زیست‌شناسی تکاملی دانشگاه هاروارد و همکارانش بر پایه داده‌های ژنتیکی بدست آمده از صدها بنگلادشی توانستند بخشهایی در ژنوم را که برخی از آنها مسؤول عملکردهای خاص سیستم ایمنی و برخی دیگر مسئول از دست رفتن مایعات هستند، شناسایی کنند که در برابر وبا مقاومت می‌کنند.
آزمایشات بعدی نشان داد که بین افرادی که به وبا مبتلا شده و افرادی که در برابر آن مقاومت کرده بودند، تفاوتهای ژنتیکی وجود دارد.
ثابتی، یکی از دو مولف اصلی این پژوهش اظهار کرد: این پژوهش بطور خاص برای ما هیجان‌انگیز است چرا که قدرت این رویکرد را نشان می‌دهد. این اولین بار است که توانسته‌ایم یک رویکرد گسترده ژنومی را برای درک مقاومت در برابر وبا بدست بیاوریم.
این دانشمند دانشگاه هاروارد افزود: اما این تنها یک گام ابتدایی بوده و اکتشافات بیشتری در این زمینه وجود دارد. برای این بیماری قدیمی و متداول، اطلاعات بسیار کمی در مورد سیستم ایمنی میزبان وجود دارد.
ثابتی همچنین اظهار امیدواری کرد که با درک بهتر اینکه چرا برخی افراد در برابر وبا ایمنی دارند، به تلاش‌ها برای تولید درمان و واکسن کمک شود تا از شیوع این بیماری جلوگیری به عمل آید.
این پژوهش در مجله Science Translational Medicine منتشر شده است.
ثابتی سومین زنی در تاریخ است که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شده‌است. وی بعنوان یکی از سرشناس‌ترین محققان آمریکا در زمینه بررسی ژنوم مالاریا از بنیاد بیل و ملیندا گیتس بالغ بر دو میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرده‌است.
پردیس ثابتی همچنین به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره نابغه جهان از سوی گروه بین‌المللی Creators Synectics معرفی شده‌است. این گروه بین‌المللی پردیس ثابتی را در میان محققان برجسته دانشگاه‌های معتبری نظیر هاروارد، آکسفورد و موسسه فناوری ماساچوست به عنوان چهره چهل و نهم معرفی کرده‌است.
شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در سال ۲۰۰۷، ثابتی را به عنوان یکی از هشت نوابغی عنوان کرد که دنیای ما را متحول خواهند ساخت.
خبر: سد شکنی دانشمندان با تولید یک ماده غیرممکن
محققان سوئدی موفق به تولید ماده کربنات منیزیم با بزرگترین سطح اندازه‌گیری و قدرت جذب حداکثری آب شده‌اند.
در علم غیر ممکن وجود ندارد و هیچ چیزی نمی‌تواند سد راه دانشمندان برای دستیابی به موضوعات به ظاهر غیر ممکن علمی شود؛ محققان دانشگاه اوپسالا سوئد با تولید ماده غیر ممکن اپسالیت (Upsalite) این مسئله را ثابت کرده‌اند.
اپسالیت در حقیقت ماده کربنات منیزیم است که رکورد توانایی جذب حداکثری آب و سطح اندازه گیری را به نام خود ثبت کرده است.
اشکال منظم کربنات منیزیم در طبیعت تولید می شوند، اما ساخت اشکال نامنظم فاقد آب بسیار دشوار است.
محققان بخش نانوتکنولوژی و مواد کاربردی دانشگاه اوپسالا به سرپرستی «خوان گومز توره» در تحقیقات خود دریافتند که کربنات منیزیم در طی فرآیندهای کم دما و ساده قابل تولید است.
این دستاورد علمی مانند بسیاری از اکتشافات دیگر در اثر یک اشتباه بدست آمد؛ برخی از مواد آزمایش بصورت کاملا تصادفی برای چند روز در محفظه واکنش باقی ماندند و با بررسی مجدد محفظه، محققان یک ژل سفت را مشاهده کردند که با خشک کردن، ماده غیر ممکن تولید شد.
در طی یکسال و با انجام آزمایشات مختلف و استفاده از تکنیک های متفاوت، سنتز این ماده غیر ممکن اثبات شد.
اصلی ترین ویژگی این کشف، خواص ممتاز ماده غیر ممکن اپسالیت است؛ این ماده دارای بزرگترین سطح اندازه‌گیری شده برای کربنات قلیایی معادل 800 متر مربع در هر گرم است که آن را در طبقه بسیار منحصر بفرد مواد متخلخل جای می دهد.
مواد سطح شامل سیلیس، زئولیت‌ها و نانولوله‌های کربنی هستند؛ این ماده همچنین دارای حفره‌های توخالی است که امکان تعامل بهتر با محیط را فراهم می‌کند، بطور مثال اپسالیت قادر به جذب حدکثری آب در رطوبت نسبی کم است.
خواص منحصر به فرد ماده غیرممکن، امکان استفاده از آن را در کاربردهای صنعتی مختلف از جمله جمع‌آوری زباله‌های سمی، مواد شیمیایی و نشت نفت فراهم می‌کند.
خبر: جدیدترین فناوری ضدگلوله برای تبدیل آی‌پد به زره

کارشناسان انگلیسی پوشش‌های ضدگلوله برای دستگاه‌های آی‌پد طراحی کرده‌اند که می‌تواند در برابر گلوله هفت‌تیر و رولور مگنوم 357 مقاومت کند.
صفحات با ضخامت سه میلیمتر در فناوری جدید شرکت Vestguard UK در پشت یک پنل سنتی تبلت قرار گرفته و می‌تواند گلوله‌های با سرعت بالاتر از سرعت صوت را متوقف کند.
این پوشش ضدگلوله همچنین می‌تواند در برابر قطعات ناشی از انفجار بمب مقاومت کند.
به گفته سازندگان، بیش از 1000 پنل Vestguard Ballistic آی‌پد به سیاستمداران، افراد مشهور، تجاری که در مناطق جنگ‌زده کار می‌کنند و افراد عادی که در مورد امنیت خود نگران هستند، فروخته شده است.
این پنل از فناوری نظامی مورد استفاده برای تجهیزات و لباس‌های مورد استفاده توسط سربازان حاضر در عراق و افغانستان بهره می‌برد.
این پنل‌ها در آزمایشات خود در موسسه ملی استانداردهای عدالت نشان دادند که می‌توانند در برابر گلوله‌های 9 میلیمتری که با سرعت 358 متر در ثانیه حرکت کرده و همچنین گلوله مگنوم 357 با سرعت 425 متر در ثانیه مقاومت کنند.
این فناوری به شکل کوچک، نازک و با وزن تنها 142 گرم طراحی شده و همچنین مسیر دوربین آی‌پد را مسدود نمی‌کند.
شرکت Vestguard UK همچنین پنل‌های ضدگلوله را برای تبلت‌های دیگر در کنار لپ‌تاپ، نت‌بوک، چمدان، کیف سفری و کوله پشتی طراحی کرده است.
قیمت پنل‌های ضدگلوله برای آی‌پد 41.66 پوند تعیین شده است.
خبر: مجسمه‌های سه‌بعدی که از شکر ساخته شده‌اند

لیز و کایل فن هاسلن با استفاده از مخلوطی از آب و الکل برای خیس‌کردن و سخت‌کردن شکر به اشکال دقیق مطلوب، مجسمه‌هایی زیبا را پدید آورده‌اند.
ایده خلق این مجسمه‌ها زمانی به ذهن این دو شخص خطور کرد که می‌خواستند یک کیک تولد را بدون استفاده از اجاق بپزند.
آن‌ها تصمیم گرفتند با استفاده از شکر کیک را به صورت سه‌بعدی چاپ کنند.
ساخت مجسمه‌های مزبور اساسا به کاربردهای چاپ سه‌بعدی نزدیک است و مبتکران این فرایند را نه با ماده مورد نیاز در چاپ سه‌بعدی بلکه با شکر خلق کرده‌اند.
خبر: راهپیمایی یک کیلومتری مریخ‌نورد کنجکاوی به سمت مسیر جدید

مریخ نورد کنجکاوی ناسا در ادامه حرکت بسمت کوه شارپ، تاکنون یک کیلومتر از مسیر هشت کیلومتری را پیموده است.
حدود دو هفته قبل تحقیقات علمی کنجکاوی در منطقه Glenelg به پایان رسید؛ این منطقه در 500 متری محل فرود مریخ نورد قرار دارد و شواهدی از محیط مرطوب در تاریخچه باستانی سیاره سرخ بدست آمده است.
کوه شارپ در فاصله هشت کیلومتری جنوب غرب این منطقه بعنوان هدف بعدی مطالعات در نظر گرفته شده است.
کوه شارپ در میانه دهانه گیل واقع شده و دارای لایه های متعددی است که به باور محققان حاوی شواهدی از محیط باستانی مریخ و نحوه تکامل این سیاره است.
کنجکاوی در سیصد و سی و پنجمین روز حضور بر سطح مریخ، یک هزار و 29 متر از مسیر بسمت هدف جدید را طی کرده است.
سفر مریخ نورد جدید ناسا از ماه جولای (تیر ماه) آغاز شده است؛ حداکثر سرعت کنجکاوی 0.14 کیلومتر در ساعت است و پیش بینی می‌شود که مسیر هشت کیلومتری بسمت کوه شارپ دست کم یکسال طول بکشد.
«فرانک هارتمان» مسئول هدایت مریخ نورد کنجکاوی در آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL)‌ ناسا تأکید می‌کند: یک کیلومتر مسیرپیمایی بسیار خوب انجام شده و امیدواریم که کنجکاوی ادامه مسیر را نیز بدون مشکل طی کند.
خبر: کلاه ایمنی موتور پلیس با ویژگی‌های پلیس آهنی
یک دانشجوی 23 ساله دانشگاه نیوساوث‌ولز موفق به بازآفرینی یک کلاه ایمنی موتورسواری پلیس با افزودن ویژگی‌های شخصیت تخیلی پلیس آهنی به آن شده است.
آلفرد بویادجیس یک کلاه ایمنی فناوری پیشرفته برای افسران پلیس موتورسوار طراحی کرده که اطلاعات را در لبه پیش‌آمده کلاه نمایش داده و چند فناوری اساسی را که در حال حاضر تنها در اندازه طول بازو در دسترس بوده، با هم ترکیب کرده است.
کلاه «Forcite» برای ارتقای زمان واکنش در موارد اضطراری و نجات جان افراد طراحی شده است.
این فناوری در حال حاضر نظر رئیس پلیس کورال گیبلز فلوریدا را جلب کرده که قصد دارد آنرا در منطقه برای بررسی قابلیتهای آن در بکارگیری واکنش تاکتیکی مورد آزمایش قرار دهد.
Forcite شامل یک نمایشگر بالای سر بوده که اطلاعات مهم را در برابر چشمان کاربر نمایش داده، جی‌پی‌اس گام به گام را با استفاده از صدا ارائه کرده و به سیستم شناسایی خودکار شماره پلاک مورد استفاده توسط پلیس متصل می‌شود که دسترسی به جزئیات ثبت خودرو و جرائم آن را ممکن می‌سازد.
یک کانال رادیویی خودکار و میزان‌کننده فرکانس نیز درون این کلاه ایمنی قرار دارد که به افسر پلیس اجازه مکالمه با خط فرمان محلی، یک بیمارستان نزدیک برای خواستن آمبولانس یا آتش‌نشانی را می‌دهد.
سیستم دیگر موجود در این فناوری می‌تواند فیلمهای ویدیوئی زنده را به ایستگاه پلیس ارسال کند.
این کلاه همچنین از یک سیستم لبه برآمده نیمه مادولار برخوردار بوده که بینایی کاربر و امنیت در برابر ضربه را تا بیش از 50 درصد افزایش می‌دهد.
خبر: ارسال سه ماهواره علمی چین به فضا
مقامات چینی از ارسال موفق سه ماهواره در روز گذشته (شنبه) برای انجام تحقیقات علمی به فضا خبر دادند.
به گفته خبرگزاری شینهوا، ماهواره‌های چوانگژین-3، شیان-7 و شیجیان-15 بر روی یک موشک حامل لانگ مارچ-4C به مدار پرتاب شدند.
به گفته مرکز پرواز ماهواره تایوان، این ماهواره‌ها بیشتر برای انجام تجربیات علمی در مورد فناوری های پاکسازی فضا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
خبر: ساخت میز پینگ‌پنگ مجهز به صدا و پروژکتور
تیمی از طراحان رومانیایی نوعی میز پبنگ‌پنگ واقعیت افزوده طراحی کرده‌اند که راکت‌های آن مجهز به حسگر بوده و از دوربین مادون‌قرمز برای رهگیری توپ استفاده می‌کند.
این تیم از محیط برنامه‌ریزی vvvv برای گرافیک و صدا و همچنین از کتابخانه بصری رایانه‌ ای OpenCV برای کمک به نگه‌داشتن چشم روی توپ بهره برده‌اند.
اثر کلی بسیار قابل‌توجه است زیرا سطح این میز به طور موثری به یک نمایشگر عظیم با لامپ‌های رنگی تبدیل می‌شود.
میز Pingtime این موضوع را بررسی می‌کند که چگونه پاسخ‌های رایانه‌یی تولیدشده زمان واقعی بر زمان واکنش در موقعیت‌های بازی سریع تاثیر می‌گذارد.
میز ابداعی مجهز به پروژکتور و صدا برای شرکت در جشنواره Rokolectiv در بخارست ساخته شده است.
خبر: ابداع ربات نقاشی‌کننده با آبرنگ توسط نوجوان 12 ساله
یک نوجوان 12 ساله ابداع جدیدی ارائه داده که با استفاده از آن، کودکان خواهند توانست از ربات برای خلق اثر هنری‌ آبرنگ خود استفاده کنند.
این سیستم که WaterColorBot نام گرفته بر اساس گرافیک موجود، تصاویر رنگی را روی کاغذ نقاشی می‌کند یا از آنچه کاربران روی رایانه طراحی می‌کنند، تبعیت می‌کند.
سیلویا تاد، طرح اولیه این ابداع را قبل از کمک «آزمایشگاه‌های علمی اویل مد» (EMSL) که پیش‌تر تولیدکننده ماشین رنگ‌کننده تخم‌مرغ‌ها بود، ارائه داد.
EMSL این مدل را با کیتی سازگار کرد که با استفاده از پیچ‌گوشتی فیلیپس و یک جفت قیچی می‌توان آن را مونتاژ کرد.
بخش عمده این ابزار از تخته‌ چند لای حک‌شده ساخته شده و مانند دیگر ماشین‌های طراحی‌کننده موجود در بازار عمل می‌کند، به جز این که از یک ظرف آب برای تمزکردن قلم‌مو استفاده می‌کند.
یک جفت موتور متصل به کابل با جاگیری قلم‌مو را در طول محور X-Y سر و کار دارد، در حالی که یک نورد (carriage) با یک سروو بر حسب نیاز، بالا و پایین می‌رود.
همه چیز با یک کنترلر موتور EiBotBoard 2.0 USB کنترل می‌شود که به یک رایانه متصل می‌شود و از یک نرم‌افزار سفارشی تبعیت می‌کند.
طراحان انتظار دارند که این ابداع سال‌ها باقی بماند، اما به مرور قطعات جایگزین را معرفی خواهند کرد.
این ماشین برای نقاشی به هیچ ماده گران یا کمیابی نیاز ندارد و فقط نیازمند مجموعه‌ای از آبرنگ‌های استاندارد، یک قلم‌موی کوچک و یک برگ کاغذ است.
نورد مرکزی می‌تواند هر قلم‌موی با قطر بیش از 8.3 میلی‌متر را در خود جای دهد و ناحیه قابل‌چاپ برای یک برگ کاغذ آب‌ رنگ 22.9* 30.5 سانتی‌متری یا کوچک‌تر طراحی شده است.
با نرم‌افزار تعبیه‌شده، کاربران می‌توانند طراحی رنگی خود را روی رایانه انجام دهند یا یک گرافیک برداری موجود را آپلود کنند و به طور خودکار آن را نقاشی کنند.
این ربات به گونه‌ای طراحی شده که قلم‌مو را در آب فرو می‌برد، آن را در یک بخش آبرنگ برای اندودکردن آن با رنگ می‌چرخاند و آن را در ظرف آب جداگانه تمیز می‌کند. این سیستم حتی می‌تواند تعیین کند که آیا نیاز به بازپر کردن قلم‌مو با رنگ بیشتر است یا خیر.
همچنین یک مد وجود دارد که به افراد امکان طراحی روی رایانه و مجاب‌کردن ماشین به تبعیت در زمان واقعی را می‌دهد، اما کاربران باید روی ظرف آب به هنگام تغییردادن، کلیک کنند.
به این دلیل که فرایند نقاشی خودکار است، ربات می‌تواند به تنهایی نواحی بزرگی را پر کند یا همان طراحی را چندین بار و مانند یک چاپگر خانگی بازخلق کند.
مبتکر جوان این ماشین ابزارش را در چندین نمایشگاه به کودکان و همچنین رییس‌جمهور امریکا نشان داده اما هم‌اکنون در نظر دارد سیستم را در اختیار عموم قرار دهد.
هم سیلیویا و هم ESML امیدوارند ابداعشان به عنوان ابزاری تحصیلی برای علاقه‌مندکردن کودکان به هنر و رباتیک عمل کند.
آن‌ها همچنین در نظر دارند API ربات را منتشر کنند تا دیگر برنامه‌نویسان نرم‌افزار جدید را برای آن طراحی کنند.
خبر: گجت موقعیت‌یاب با چندین حسگر برای نابینایان ساخته شد

محققان دانشگاه کارتین در مقطع دکترا قابل اطمینان ترین ابزار موقعیت یابی نابینایان یعنی عصای سفید را به یک گجت با چندین حسگر مجهز کردند.
عصای سفید یک ابزار موقعیت یابی موفق طی دهه های متمادی بوده است، اما پروژه موقعیت یابی این محققان در دانشگاه فناوری کارتین در استرالیا با استفاده از فناوری آرایه چند حسگری به افراد نابینا این امکان را می دهد که اطراف خود را با سر عصایشان حس کنند.
آین موری از دپارتمان مهندسی الکترونیک و رایانه دانشگاه کورتین اظهار داشت که این گجت شبه یک تلفن هوشمند است و می تواند ویژگی های کامل یک اتاق را حس کند، یک نقشه مجازی ساخته و آن را به کاربر خود منتقل کند.
دکتر موری گفت: عصای سفید برای بالا رفتن یا پایین آمدن نابینایان از پله ها و تشخیص موانع سر راه مفید است، اما نمی تواند به کاربر بگوید که یک تا دومتر جلوتر از وی چیزی وجود دارد یا خیر آنچه ما ساخته ایم یک دستگاه چند حسگری برای نابینایانی است که اغلب مشکل شنوایی هم دارند تا بتوان به آنها گفت که اطرافشان چه چیزهایی وجود دارد.
دکتر موری گفت که پنج دانشجوی دکترا هرکدام یک حسگر تولید کرده اند که می توانند تغییر سرعـت، تصاویر و یا صدا را حس کند. ششمین دانشجو مسئول قراردادن حسگرها داخل یک دستگاه است که در نهایت با همکاری این حسگرها یک نقشه مجازی از محیط داخلی از جمله اجسام درحال حرکت و ساکن فراهم می شود.
این محقق یادآور شد: برای مثال یک سالن کنفرانس همواره درحال تغییر است، صندلی ها بالا و پایین می شوند و مردم اطراف درحال حرکت هستند. ما درحال ساخت یک سیستم نقشه ای برای این نوع حرکتها هستیم تا هنگامی که فرد نابینا وارد اتاق می شود بتواند از این اطلاعات استفاده کند.
حسگرهای این عصای پیشرفته سفید دربرگیرنده تشخیص موقعیت و فاصله در فضای داخلی و تشخیص موانعی چون پله و شیب است، تشخیص لبه ها و موانع با دوربینیهای برجسته بین، ارائه سرنخهای صوتی برای موقعیت یابی و ردیابی اجسام درحال حرکت فراهم کردن روشهای موثر نقشه تعاملی و داده های حسگرها در شبکه ها تا این اطلاعات پیش از ورود کاربر ظرف 1.6 ثانیه قبل آماده باشد.
براساس اظهارات مورفی این عصا نیازی به هیچ زیرساختی برای فناوریهای خود ندارد چرا که تمام کارهای مورد نیاز توسط حسگرها انجام می شود.
خبر: اولین تلفن هوشمند موتورولا - گوگل معرفی می شود

پس از شایعات بسیار در اینترنت و مشاهده این دستگاه تلفن هوشمند جدید در دستان اریک اشمیت از شرکت گوگل قرار است تلفن جدید شرکت موتورولا روز اول آگوست (10 مرداد ماه) معرفی شود.
شرکت موتورولا به عنوان یکی از شرکتهای گوگل تلفن هوشمند جدید خود را درحالی معرفی می کند که برخلاف مراسم معرفی سایر تلفنهای هوشمند در چند گروه کوچک معرفی می شود.
دنیس وودساید مدیر عامل موتورولا طی یک مصاحبه گفته است که این تلفن با اطلاع از شرایط اطراف خود به صورت کاملا وابسته به این محیط کار می کند.
برای مثال این تلفن می داند که چه زمانی داخل اتومبیل قرار گرفته از این رو گزینه های مختلفی که برای تعامل در اختیار کاربرخود قرار می گذارد با تعامل هنگامی که کاربر روی یک کاناپه به راحتی نشسته متفاوت است.
وودساید گفت: موتورولا همواره در مدیریت انرژی دستگاه خوب عمل کرده است اما عملکرد این تلفن در مدیریت حسگرها نیز چشمگیر خواهد بود. این تلفن می داند که چه زمانی در جیب، چه زمانی در دست قرار دارد و می داند که چه زمانی می خواهید عکس بگیرید، خود اقدام به عکاسی می کند.
سایر شایعات غیر رسمی درباره این تلفن نشان می دهد که جدیدترین تلفن هوشمند موتورولا همواره با فرمان صوتی کار می کند و به هرآنچه که می گویید گوش فرا می دهند و این عملکرد را با یک پردازنده دوال کور 1.7 گیگاهرتزی و دوربین 10 مگاپیکسلی انجام می دهد.
تلفن هوشمند موتو ایکس اولین تلفن تولید شده توسط گوگل و موتورولا است که در تگزاس آمریکا تولید شده است، کارخانه ای که پیشتر تولید کننده تلفنهای نوکیا بود.
در تاریخ 15  اگوست 2011 شرکت گوگل اعلام کرد که با پرداخت مبلغ 12.5 میلیارد دلار به موتورولا، مالکیت "موتورولا موبیلیتی" را در دست خود می ‌گیرد. ضربه ناشی از این خرید به بازار به حدی بود که ارزش هر سهم موتورولا نسبت به سه روز پیش از این تاریخ 63 درصد افزایش یافت.
خبر: وب سایت برنامه نویسی اپل از کار افتاد

وب سایت برنامه نویسی شرکت اپل موسوم به Dev Center از حوالی ظهر دیروز به وقت محلی از دسترس خارج شده است.
به نقل از نکست وب، در حالی که قرار بود این وب سایت پس از مدت کوتاهی به حالت عادی بازگردد، هنوز این اتفاق رخ نداده است.
البته وب سایت دیگری که در قالب دامنه اصلی سایت اپل فعال است کماکان بدون مشکل در دسترس است، اما سایتی که به طور اختصاصی به برنامه‌نویسان اپل اختصاص یافته از دسترس خارج شده است.
از دسترس خارج شدن این سایت، بارگذاری برخی ابزار مورد نیاز برنامه نویسان برای طراحی نرم افزارهای سازگار با رایانه‌های مک و همین طور آیفون و آی پد را غیرممکن کرده است. با توجه به عرضه نسخه بتای سیستم عامل iOS7 بسیاری از برنامه نویسان در هفته های اخیر برای بارگذاری ابزار برنامه نویسی سازگار با این سیستم عامل به سایت یاد شده مراجعه کرده بودند.
از دسترس خارج شدن سایت یاد شده تبادل نظر برنامه نویسان اپل را نیز دشوار کرده است و آنها محل تجمع اصلی خود را برای چنین اقداماتی از دست داده‌اند.
اپل ضمن عذرخواهی بابت این حادثه اذعان کرده که مشکل بیش از حد انتظار طولانی شده و قرار است ظرف چند ساعت آینده برطرف شود.