۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

دوچرخه سواري بر قدرت باروری در مردان تاثیر منفی دارد

به گزارش ICTPRESS به نقل از خبرگزاريهاي اروپا، افزایش فشار خون و دمای بدن به ویژه در ناحیه پایین تنه که در زمان دوچرخه سواری رخ می دهد، توانایی مردان را برای فرزند دار شدن تا سی و چهار درصد کاهش می دهد.
در این آزمایش پنج هزار مرد فرانسوی و دویست مرد آمریکایی شرکت داشته اند که همگی با مشکلاتی در زمینه باروری مواجه هستند. در نهایت مشخص شده یکی از منفی ترین عوامل در این زمینه دوچرخه سواری است.
نتایج این تحقیقات در نشست انجمن تولید مثل آمریکا و فدراسیون بین المللی مشکلات باروری بیان شده است.
دانشمندان دانشگاه هاروارد همچنین اعلام کرده اند علاقه به مصرف محصولات گوشتی فراوری شده از قبیل سوسیس، بیکن و همبرگر، مصرف بیش از حد محصولات لبنی، کشیدن سیگار و مصرف الکل، استفاده از حمام و سونای داغ، کمبود ویتامین ث و روی، اضافه وزن و غیره هم میزان باروری را کاهش می دهد.
محققان به مردان توصیه می کنند به منظور از دست ندادن فرصت بچه دار شدن زمان بیشتری یعنی حداقل یک و نیم ساعت را در هفته زیرآفتاب و در هوای پاک سپری و تا جایی که امکان دارد بیشتر پیاده روی کنند. در این صورت میزان ویتامین دی در بدن افزایش می یابد که بر باروری مردان تاثیر مثبتی دارد. علاوه بر این زندگی سالم و خودداری از مصرف مواد مضر هم ضرورت دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

35790