۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

وزير ارتباطات در بازدید پارک فناوری پردیس: استقبال مجلس از توسعه ICT / معاون رییس جمهور: افزایش 15 درصدی سهم حمایت از نخبگان

به گزارش ICTPRESS؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری مشترک با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از اجرای حدود25درصد طرح‌های زیرساخت در این حوزه در این وزارتخانه خبر داد و افزود: هدف‌مان حمایت جدی از بخش خصوصی است و دولت و بخش خصوصی را در این حوزه مکمل هم می‌دانیم.
وی یکی از بخش های توسعه زیرساخت را توسعه فیبر نوری در کشور اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر51 هزار کیلومتر فیبر نوری در فواصل بین شهری داریم که بناست 21 هزار کیلومتر دیگر به آن اضافه شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این زیرساخت پهنای باند از110گیگابایت20برابر می‌شود و به دو ترابایت افزایش می‌یابد.
واعظی افزود: همچنین پهنای کنونی باند داخلی از550 گیگابایت به800 افزایش می‌یابد و تا پایان برنامه هم به چهار ترابایت خواهد رسید، یعنی هشت برابر می‌شود.
وی موفقیت در رسیدن به این اهداف را منوط به موفقیت در سیاست‌های حمایتی از بخش خصوصی و همچنین توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور اعلام کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فیلترینگ، با این توضیح که این وزارتخانه مسئول فیلترینگ نیست، گفت: کمیته‌ای در قوه قضاییه با13عضو این مسئولیت را بر عهده دارد که این وزارتخانه یکی از این اعضاست.
واعظی افزود: معتقدیم سایت‌های تخصصی و آموزشی نباید فیلتر شود و باید تلاش کرد فیلترینگ از سرعت اینترنت نکاهد.
وی اضافه کرد: سایت های غیراخلاقی حتما باید فیلتر شود که این خواست خانواده‌ها از دولت و قوه قضاییه است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور هم در این نشست خبری با بیان این که مشتاق توسعه شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزهICT هستیم و آن را راه میان‌بر تولید اشتغال می‌دانیم؛ گفت: همکاری ما با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه نزدیک خواهد بود.
دکتر سورنا ستاری در تشریح تغییر مصوبه‌ای درباره مشارکت مخترعان در اختراعات حاضر در جشنواره‌های مختلف از جمله خوارزمی گفت: تاکنون این سهم مشارکت در ایجاد اختراع که برای ورود مخترع به بنیاد ملی نخبگان ضروری بود،30درصد بود که بر اساس مصوبه جدید این سهم به 45 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: سیاست های جدیدی را در حمایت از نخبگان در دست تدوین داریم که متعاقبا اعلام می‌شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

33121