۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

راه اندازی پارک فناوری ICT / لیزینگ محصولات دانش بنیان اعطا میشود

به گزارش ICTPRESS ، دکتر مهدی صفاری نیا در نشست مشترک معاونت علمی رئیس جمهور با وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت های حمایتی این پارک از شرکت های دانش بنیان، افزود: در پارک فناوری پردیس خدمات بانکی مورد نیاز شرکت های دانش بنیان که از سوی بانک ها داده نمی شود اعطا خواهد شد که لیزینگ محصولات دانش بنیان از آن جمله است.

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به مشارکت این پارک با کشورهای دیگر اظهار داشت: در حال حاضر با کره جنوبی، چین، روسیه و هند توافقنامه هایی به امضا رسیده است تا طی آن به تبادل اطلاعات در زمینه راه اندازی این نوع پارک ها اقدام کنیم.

وی راه اندازی فن بازارها در کشور را از دیگر برنامه های این پارک ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در 7 استان کشور فن بازار راه اندازی کردیم ضمن آنکه اقدام به ارائه مدل بومی تجاری سازی با توجه به نیازهای کشور در این پارک کردیم.

صفاری نیا ایجاد پیشخوان ثبت اختراع را از دیگر اقدامات این پارک ذکر کرد و ادامه داد: با همکاری سازمان بورس اقدام به راه اندازی بورس ایده کردیم که در دی ماه آغاز به کار خواهد کرد.

به گفته وی با راه اندازی بورس ایده امکان عرضه محصولات و ارزش گذاری کالاهای دانش بنیان فراهم می شود. علاوه بر این امکان عرضه سهام شرکت ها در فرابورس نیز ایجاد می شود.

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به راه اندازی بوستان دانشمندان در این پارک ادامه داد: تاکنون چندین سردیس دانشمندان کشورهای ارمنستان، هند و دو نفر از ایران در این بوستان نصب شده است و کشورهای ترکیه، آلمان و آذربایجان نیز درخواست نصب سردیس دانشمندان خود در این بوستان را دارند.

صفاری نیا با اشاره به واگذاری اعطای جایزه پیامبر اعظم به این پارک توضیح داد: جایزه پیامبر اعظم بالاترین نشان فناوری ایران به دانشمندان جهان اسلام است که در سال آینده نیز به دانشمندان جهان اسلام اعطا خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاههای بین المللی در حوزه فناوری گفت: در دور اول این نمایشگاه در سال 90 با حضور شرکت های دانش بنیان روس، در سال دوم با حضور شرکت های دانش بنیان کشورهای روسیه و بلاروس، این نمایشگاه در سال آینده با حضور 10 کشور برگزار خواهد شد.

صفاری نیا با اشاره به اعطای مجوز راه اندازی مرکز داوری و حل اختلافات در حوزه فناوری ادامه داد: تاکنون 2 مجوز برای ایجاد شورای حل اختلافات به این پارک اعطا شده است.

رئیس پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به برنامه های آتی این پارک یادآور شد: درصدد هستیم تا این پارک فناوری را تبدیل به بزرگترین منطقه فناوری در میان کشورهای منطقه کنیم که پیش بینی می شود این پارک قادر به استقرار 1100 شرکت دانش بنیان خواهد بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به راه اندازی پارک ICT در مجموعه پارک پردیس کنند.

نظرات : 0

ثبت نظر

56226