۱۴۰۳ جمعه ۲۱ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي دوشنبه 25 آذر ماه

ICTPRESS گزارش می دهد :
خبر: نسل جدید گوشی‌ها با پردازنده ۶۴ بیتی در راه است
کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند طی ۲ سال آینده نسل جدید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر فناوری ۶۴ بیتی حجم بیشتری از بازار جهانی را در اختیار می‌گیرند و به صورت گسترده توسط کاربران جهانی خریداری می‌شوند.
به گفته تحلیلگران بازار، ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند جدید مبتنی بر پردازنده‌های 64 بیتی طی دو سال آینده با سرعت بالاتر افزایش میابد و این در حالی است که شرکت‌هایی مانند کوالکام و اینتل هم‌اکنون آمادگی خود را برای عرضه این پردازنده‌ها اعلام کرده‌اند.
شرکت کوالکام در پاسخ به پردازنده 64 بیتی گوشی هوشمند iPhone 5S محصول جدیدی را در شعبه Qualcomm Technologies به تولید رسانده است که شامل تراشه 64 بیتی Snapdragon 410 می‌شود و از شبکه مخابراتی 4G LTE، پخش فایل‌های تصویری با کیفیت 1080 پیکسلی و دوربین دیجیتالی 13 مگاپیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند.
شرکت کوالکام همچنین ادعا کرده است که پردازنده Snapdragon 410 از تمام سیستم‌های عامل موجود در بازار از جمله اندروید، ویندوز فون و فایرفاکس پشتیبانی می‌کند و نسخه Qualcomm Reference Design این پردازنده سرعت استفاده از آن در نسل جدید گوشی‌ها را افزایش می‌دهد.
با این وجود کارشناسان اعلام کرده‌اند که تراشه Snapdragon 410 برای گوشی های هوشمند متوسط با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE به‌خصوص گوشی‌های زیر 165 دلار عرضه می‌شود.
عرضه تراشه متوسط 64 بیتی Snapdragon در رقابت با نسل جدید تراشه‌هایی صورت می‌گیرد که شرکت MediaTek روانه بازار می‌کند.
شرکت کوالکام پیش‌بینی کرده است که نسل جدید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر تراشه Snapdragon 410 در نیمه دوم سال 2014 میلادی وارد بازار می‌شود.
در این میان شرکت اینتل نیز اعلام کرد که تراشه‌های مبتنی بر فناوری Bay Trail آن با قابلیت 64 بیتی سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ویندوز فون در سال 2014 میلادی وارد بازار می‌شوند. پردازنده 64 بیتی Bay Trail می‌توانند نسبت به تراشه‌های 32 بیتی Clover Trail+ بین 70 تا 150 درصد کارایی بیشتری دارند.
شرکت سامسونگ نیز در فعالیتی مجزا در حال تولید پردازنده‌های 64 بیتی است و پیش‌بینی می‌کند که اوایل سال 2014 میلادی بهترین گوشی هوشمند خود را همراه با این فناوری به دست کاربران برساند.
.............................
خبر: دانشمندان عمر کرم‌ها را پنج برابر کردند
دانشمندان آمریکایی در تلاش برای دستیابی به روشی برای افزایش طول عمر انسان، با بهینه‌سازی دو مسیر ژنتیکی در کرمهای ریز آزمایشگاهی، توانسته‌اند طول عمر آنها را تا پنج برابر افزایش دهند.
پژوهش موسسه تحقیقات سن Buck در کالیفرنیا، چشم‌انداز جدیدی از درمانهای ضد پیری مبتنی بر تعاملات ژنتیکی را مطرح کرده است.
دکتر پانکاج کاپاهی، رهبر این پژوهش گفت: آنچه ما انجام دادیم، افزایش پنج برابری سینرژیک طول عمر است.
وی افزود: دو جهش ژنتیکی ایجاد شده، یک حلقه بازخوردی مثبت را در بافتهای خاص آغاز کرد که طول عمر را افزایش داد.
در اصل، کرمهای Caenorhabditis elegans که این آزمایش بر روی آنها انجام شد، طول عمری برابر با 400 تا 500 سال دارند.
اگرچه ممکن است ارتقای چشمگیر در طول عمر انسان به سالها پژوهش نیاز داشته باشد اما این تحقیقات همچنین می‌توانند به درمانهای ضدپیری با استفاده از تعاملات ژنتیکی منجر شوند.
کرم Caenorhabditis elegans اولین حیوانی است که کل ژنوم آن نقشه‌برداری شده و بطور گسترده‌ای برای پژوهشهای پیری و طول عمر مورد استفاده است.
پژوهش جدید که در مجله Cell منتشر شده، شامل متوقف کردن مولکولهای مهمی است که بر فعالیت انسولین و یک مسیر سیگنال‌دهی مواد مغذی موسوم به «مورد راپامایسین» تاثیر می‌گذارند.

جهش های تک در این مسیر به عنوان عاملی در افزایش 30 درصدی طول عمر این کرم شناخته شده بود؛ این در حالیست که جهشهای سیگنال‌دهی انسولین می‌تواند طول عمر این موجودات را دو برابر کند.
انتظار می‌رفت که افزودن این دو مولفه به هم شاید بتواند طول عمر را تا 130 درصد افزایش دهد اما این تاثیر ترکیبی بسیار بیشتر از حد انتظار بود.
این پژوهش شاید بتواند دلیل مشکل بودن شناسایی ژنهای مسئول طول عمر بیش از 100 سال در انسان را توضیح دهد.
قرار است پژوهشهای بیشتری بر روی موشها انجام شود تا تاثیر مشابه این درمان ژنتیکی در پستانداران نیز مورد بررسی قرار بگیرد.
.............................
خبر: گوگل با فناوری ARM تراشه تولید می‌کند
گزارش‌های جدید منتشر شده از سوی خبرگزاری بلومبرگ حاکی از آن است که گوگل قصد دارد فعالیت‌های خود را گسترش دهد و سرورهای جدید خود را مبتنی بر فناوری ARM تولید کند.
دو شرکت گوگل و اینتل برای سال‌های طولانی استراتژی‌های کاری خود را به یکدیگر به اشتراک گذاشتند و هم‌اکنون خود را برای ورود به مرحله بعد آماده می‌کنند.
گزارش‌های جدید منتشر شده از سوی خبرگزاری بلومبرگ حاکی از آن است که گوگل قصد دارد فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترش دهد و سرورهای جدید خود را مبتنی بر فناوری ARM تولید کند.
شرکت گوگل قصد دارد تراشه‌هایی را مبتنی بر فناوری ARM برای خود تولید کند. اما باید توجه داشت که این اقدام حساسیت فراوانی را می‌طلبد و باعث خواهد شد تا رقابت تنگاتنگی با اینتل ایجاد شود.
گوگل این اقدام را مانند طرح ExtremeTech خود جلو می‌برد و تمام جزییات مربوط به آن را در نظر می‌گیرد تا بر این اساس بتواند تراشه‌های جدید با فناوری دلخواه را به تولید برساند.
شرکت گوگل قصد دارد از این تراشه‌ها در نسل جدید روبوت‌ها، خودروهای بدون سرنشین، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و ... استفاده کند.
.............................
خبر: بازی پیامکی آموزش زبان فارسی از طریق سرگرمی
بازی پیامکی آموزشی «دو حرف حساب» در قالب بازی سرگرمی و آموزش دایره لغات فارسی تولید شد.
این بازی برای مشترکان موبایل و در قالب بازی «کلمه بازی» و با هدف گسترش دایره لغات فارسی ارائه شده است.
در این بازی آموزشی مشترک پس از عضویت در سرویس و آغاز بازی، یک کلمه دریافت می‌کند که طبق راهنمایی‌ها باید با دو حرف آخر آن کلمه، لغت جدیدی بسازد و آن را ارسال کند؛ سپس سیستم مرکزی آن لغت را خوانده و با دو حرف آخر آن یک کلمه جدید می‌سازد که بر مبنای لغات و واژگان موجود در فرهنگنامه‌ها و دایره المعارف‌های زبان فارسی است و آن را مجددا به کاربر ارسال می کند؛ به این ترتیب بازی ادامه پیدا می کند.
استفاده از لغات تکراری در این بازی ممنوع است و سیستم مرکزی در هر دور بازی امتیازها را هم برحسب طول لغت (تعداد حروف) ساخته شده توسط کاربر و سیستم اعلام می‌کند.
حتی زمانی که از بعضی واژه‌های خاص فارسی استفاده می‌کند، معانی آنها را هم برای کاربر پیامک می‌کند؛ به این ترتیب کاربر می‌تواند با استفاده از این بازی دایره لغات خود را بسنجد و نیز با دریافت لغات جدید و معانی آن، دانش زبانی خود را ارتقا دهد.
همچنین مشترکان موبایل می‌توانند از وضعیت امتیاز خود در مقایسه با دیگر کاربران که مشغول بازی هستند نیز مطلع شده و وارد مسابقه شوند.
.............................
خبر: مشخصات ویندوز فون 8.1 مایکروسافت اعلام شد

کارشناسان در نخستین تصاویر منتشر شده از نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت نشان دادند که نسخه 8.1 سیستم عامل ویندوز فون یک کلید لمسی هدایت‌گر را در بخش اصلی خود شامل می‌شود.
مرکز @evleaks تصاویری را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده است که برخی مشخصه‌ها مربوط نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت موسوم به ویندوز فون 8.1 را نشان می‌دهد.
دراین تصاویر نشان داده شده است که نسخه 8.1 سیستم عامل ویندوز فون یک کلید لمسی هدایت‌گر را در بخش اصلی خود شامل می‌شود.
نسخه کنونی این سیستم‌عامل هم‌اکنون سه کلید Back، Windows و Search را در خود جا داده است که این کلیدها بخشی از رابط کاربری محسوب نمی‌شوند و در اصل همراه با سیستم‌عامل در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.
از این نظر می‌توان این قابلیت را در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی مجهز به نسخه Ice Cream Sandwich به بعد مشاهده کرد که البته در بدنه گوشی و قسمت سخت‌افزاری آن نیز کلیدهای مشابه دیده می‌شود.
اما مرکز @evleaks توضیح داده است که مایکروسافت قصد تغییر این قابلیت‌ها را دارد و به‌جز کلیدهای سخت‌افزاری، یک کلید نرم‌افزاری هدایت‌گر در نظر گرفته است که تمام گوشی‌های هوشمند ویندوزی را نسبت به مدل‌های مشابه موجود در بازار متمایز می‌کند. با این قابلیت شرکت‌های تولیدکننده گوشی می‌توانند بین کلید هدایت‌گر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکی را انتخاب کنند و آن را در اختیار کاربر بگذارند.
از دیگر شایعاتی که در مورد ویندوز فون 8.1 منتشر شده است می‌توان به مرکز اطلاع‌رسانی آن اشاره کرد. این نسخه جدید از سیستم‌عامل موبایلی مایکروسافت امکان اجرای چند برنامه به صورت همزمان را می‌دهد و قابلیتی شبیه به Siri اپل را در اختیار کاربران می‌گذارد.
کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که شرکت مایکروسافت سیستم‌عامل WP 8.1 OS را طی کنفرانس توسعه‌دهندگان Build در آپریل 2014 معرفی کند.
.............................
خبر: محققان کشور موفق به طراحی پیچ‌های نانو بیوتکنولوژی شدند
رییس مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی و ترومای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کسب دانش فنی طراحی پیچ‌های نانو بیوتکنولوژی در این مرکز خبر داد.
دکتر محمد حسین ابراهیم‌زاده با اشاره به این که‌ اجرای این طرح یکی از مهمترین طرح‌های تحقیقاتی مرکز بوده است»، گفت: به همت اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و گروه پلیمر دانشگاه فردوسی دانش فنی تولید پیچ‌های نانو کسب شده است .
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اگر این طرح به نتیجه نهایی برسد، می‌تواند کشور را به عنوان تولید کننده پیچ نانو بیوتکنولوژی در دنیا مطرح کند و حتی به مرحله صادرات برسد و در صورت سرمایه‌گذاری برای تولید این پیچ‌ها می‌توان کشور را از واردات پیچ‌های فلزی که در جراحی‌های ارتوپدی کاربرد زیادی دارد، بی‌نیاز کرد.
دکتر ابراهیم‌زاده با بیان این که پیچ‌های بیوتکنولوژی با استفاده از پلیمرهای قابل جذب ساخته می‌شوند که عوارض پیچ‌های فلزی را کمتر و حتی حذف می‌کند، افزود: این پیچ‌ها طی مدت زمان دو تا سه سال در بدن جذب می‌شوند و در صورت استفاده از پیچ‌های بیو، دیگر نیاز به جراحی مجدد برای برداشتن پیچ‌های فلزی نیست و به این ترتیب دردهای مربوط به این نوع پیچ نیز در بدن بیمار حذف می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات جراحی ارتوپدی و تروما خاطر نشان کرد:در حال حاضر این طرح تحقیقاتی مهم در مرحله انجام تست‌های نهایی استاندارد پیچ‌های بیو است و پیش‌بینی ‌می‌شود سالانه 500هزار پیچ در کشور مورد نیاز باشد.
.............................
خبر: ویندوز مایکروسافت رایگان می‌شود

البته مایکروسافت شاید از طریق گنجاندن تبلیغات در ابزارهای ویندوز8، این چوب حراج زدن به مال خود را جبران کند!
یک منبع آگاه به مرکز خبری The Verge توضیح داد که «تری مایرسون» (Terry Myerson) مدیر مرکز ویندوز در شرکت مایکروسافت به صورت کاملا جدی تلاش می‌کند تا نسخه بعدی سیستم‌های عامل Windows Phone و Windows RT را به صورت رایگان و بدون در نظر گرفته هرگونه هزینه وارد بازار کند.
این اقدام بخشی از تغییرات اساسی شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود که بر اساس آن قرار است نسخه بعدی ویندوز با نام Threshold در بهار ۲۰۱۵ وارد بازار شود.
لازم به ذکر است که این روز‌ها بخش اعظم درآمدهای مایکروسافت از فروش مجوز نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل این شرکت به تولیدکنندگان رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی تامین می‌شود.
با این وجود، قرار است که شرکت مایکروسافت در بخش تلفن‌های همراه تغییرات اساسی ایجاد کند.
شرکت نوکیا هم اکنون تولید بیش از ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عاملWindows Phone را برعهده دارد و از زمان واگذاری آن به شرکت مایکروسافت، درآمد حاصل از فروش مجوزهای این سیستم‌عامل موبایلی در اولویت چندم قرار گرفته است.
با این وجود باید توجه داشت مایکروسافت چگونه این درآمد از دست رفته را تامین می‌کند؟
برخی کار‌شناسان احتمال می‌دهند که غول نرم‌افزاری جهان از طریق انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در ابزارهای مخصوص سیستم‌عامل Windows ۸ این درآمد را جبران کند.
تبلیغات هم‌اکنون بخشی از مرورگر اینترنتی Bing در سیستم‌عامل Windows ۸ محسوب می‌شوند. اما تمام ابزارهای رایگانی که در فروشگاه Windows Store ارایه می‌شوند نیز می‌توانند با آگاهی‌های تبلیغاتی به دست کاربران برسند.
همچنین احتمال می‌رود که این شرکت تلاش می‌کند مشتریان خود را متقاعد کند تا از سرویس‌هایی مانند SkyDrive، Skype و Office بهره بیشتر ببرند.
.............................
خبر: بوسیله بازی های کامپیوتری قند خونتان را کنترل کنید

دانشمندان از نیمی از 220 فرد مبتلا به دیابت نوع دو خواستند در طول سه ماه روزانه یک ساعت با کنسول شرکت نینتندو «وی» بازی کنند.
وزن و میزان قند خون افرادی که چنین کردند کاهش یافت. نتیجه این آزمایش بر روی بقیه افراد شرکت کننده در این مطالعه نیز مثبت بود.
کارشناسان می گویند، هر گونه فعالیت جسمی برای کاهش وزن و کنترل قند خون مفید است، اما برخی فعالیت ها و ورزش ها تاثیر بهتری بر کاهش قند خون و وزن افراد مبتلا به دیابت نوع دو می گذارند.
داشتن فعالیت فیزیکی برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو ضروری است. با این کار علاوه بر حفظ تناسب اندام و کاهش وزن، شرایط مناسب برای استفاده بهینه بدن از انسولین فراهم می شود.
پزشکان، به برخی از مبتلایان بیماری دیابت توصیه می کنند برای کنترل میزان قند خون شان ورزش کنند و فعالیت جسمی داشته باشند.
پروفسور استفان وارتین، مدیر مرکز کنترل دیابت و تندرستی در غرب آلمان و سرپرست این مطالعه گفت:«بازی های پر تحرک کامپیوتری روش مناسبی است برای ترغیب مردم به فعالیت جسمی و ورزش کردن.»
دکتر ریچارد الیوت، یکی از مدیران انجمن دیابت بریتانیا گفت:«فعالیت جسمی و پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و مصرف دقیق داروها سبب کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت می شود.»
وي افزود:«روزانه یک ساعت پیاده روی کردن، سبب کنترل وزن و قند خون افراد می شود. بازی های کامپیوتری پر تحرک نیز می توانند جایگزین مناسبی برای پیاده روی کردن باشند.»
.............................
خبر: تلویزیون با سیستم عامل اندروید

گزارش های تأیید نشده جدید حاکی از این است که شرکت گوگل روی تلویزیون نکسوس تمرکز کرده که با سیستم عامل اندروید کار می کند و از قابلیت انجام چند بازی ویدئویی نیز برخوردار است.
گزارش های تأیید نشده توسط یک کارمند ناشناس گوگل نشان می دهد که تلویزیون نکسوس گوگل درنیمه اول سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد.
گمانه زنی هایی از ساخت یک دستگاه تلویزیون اندرویدی توسط شرکت گوگل به ماه ژوئیه امسال می رسد. در آن زمان برخی از منابع اظهار داشتند که این تلویزیون دارای حسگری شبیه حسگر حرکتی کینکت مایکروسافت است و توسط یک تلفن هوشمند اندرویدی نیز کنترل می شود.
گزارشهای جدید حاکی از آن است که یک پدلمسی کنترل از راه دور همراه این تلویزیون عرضه خواهد شد.
گفته شده است که این دستگاه از پخش زنده پشتیبانی نمی کند، به این معنا که گوگل می تواند از مناقشات کلی برای فراهم کردن محتوای سنتی در امان بماند.
شرکت گوگل تاکنون محصولات بسیاری با هدف ثابت کردن جای پای خود در اتاق نشیمن ارائه کرده است.
.............................
خبر: نسل جدید تلفن‌های همراه فاقد صفحه نمایش است

نسل آتی دستگاه‌های دیجیتالی و تلفن‌های همراه، فاقد نمایشگر خواهد بود.
گوگل می‌گوید این دستگاه‌ها بر اساس دستورهای صوتی کار می‌کند و لذا به نمایشگر احتیاجی نخواهد داشت.
گوگل در این نظریه خود به پیشرفت‌های عظیمی که در حوزه فناوری‌های تشخیص صدا و تحلیل داده‌های صوتی رخ داده متکی است.
نمونه چنین تحولی، به خوبی در عینک های گوگل نمایان است.
اسکات هافمن (Scott Huffman) یکی از مدیران گوگل، با اشاره به پیشرفت چشمگیری که این شرکت در زمینه جست‌وجوی صوتی به دست آورده است، بر امنیت مطلوبی که در رمزگذاری و جابجایی داده‌ها وجود دارد تاکید کرد و گفت این امنیت، زمینه را برای ایجاد ابزارهایی که از یک سو بتوان آنها را با فرمان‌های صوتی به کار انداخت و از سوی دیگر ترس از نگرانی‌های امنیتی و احتمال شنود را نیز پشت سر گذاشت، به خوبی فراهم کرده است.
این مدیر گوگل گفت کنار گذاشتن نمایشگر خود یک هدف نیست بلکه در آینده، این فناوری تشخیص صوت است جای نمایشگرها را اشغال خواهد کرد.
گفتنی است گوگل به طور مداوم در حال توسعه فناوری تشخیص صدا در سیستم عامل آندروید است.
این سیستم عامل هم اکنون ۶۵ درصد بازار گوشی‌های همراه را در اختیار دارد.
.............................
خبر: افزایش بودجه حوزه بازیهای رایانه‌ای در سال 93

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در سال آینده بودجه مناسب و جهشی برای حوزه بازی های رایانه ای اختصاص خواهد داد.
سید مرتضی حسینی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت ساخت فیلم ، تولید بازی‌های رایانه‌ای مفید و  ترویج بازی‌های پر تحرک در دیدار اخیر ایشان با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری همچون همیشه توجه ویژه ای به مقوله فرهنگ داشته و دارند .
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به روند بودجه بندی بخش های مختلف عرصه فرهنگ کشور در بودجه سال 93 اشاره کرد و ادامه داد: کمیسیون فرهنگی با توجه به  تاکیدات رهبری در زمینه تولید بازی های رایانه ای مفید در نظر دارد تا بودجه مناسبی در سال آینده به عرصه گیم اختصاص داده شود .
حسینی گفت: مجلس به عنوان نهاد قانون گذاری و خانه ملت تلاش دارد تا حد توان بودجه مناسبی برای پیشرفت فرهنگ اختصاص دهد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به بودجه سال جاری عرصه فرهنگ اشاره کرد و توضیح داد: در بودجه پیشنهادی سال 92 توجه نامناسبی به مقوله فرهنگ شده بود که نمایندگان این بودجه را اصلاح و به سه برابر افزایش دادند و حال اینکه چقدر از این بودجه تاکنون محقق شده، بحث جداگانه ای طلب می کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به وظیفه نمایندگان مجلس در زمینه ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: نمایندگان در زمینه تعیین بودجه و قانون گذاری فعالیت داشته و در صورتی که مجموعه های فرهنگی با مشکلاتی در عرصه بودجه و یا اجرا روبرو هستند،می توانند با همفکری مجلس از دامنه مشکلات و مسائل بکاهند.
.............................
خبر:  تشخیص اوتیسم در کودکان زیر 2 سال ممکن شد
دانشمندان به تکنیک جدیدی برای تشخیص اوتیسم در کودکان یک تا دو ساله دست یافته اند.
دکتر جوزف باربارو از دانشگاه لاتروب استرالیا دراین باره گفت: یک سری شاخص هایی برای این شرایط در نظر گرفته شده که دربرگیرنده ناتوانی نوزاد برای حفظ رابطه چشمی مداوم، خنده، نشان دادن اسباب بازی ها به دیگران، حضور در بازیهای اجتماعی و پاسخ دهی در زمانی که نامشان را می شنوند، است.
دکتر باربارو درحال آموزش کارشناسان پزشکی سراسر دنیا برای استفاده از این شیوه تشخیصی روی کودکان زیر دو سال است.
وی گفت: تمام کودکان درحال رشد اجتماعی هستند، به چهره سایر افراد نگاه می کنند، از آنها یادگرفته و کاری که آنها انجام می دهند را تکرار می کنند. کودکان دارای اوتیسم این ویژگیها را ندارند ، ما می توانیم آنها را براین اساس شناسایی کرده و وقتی که آنها بسیار کوچک و کم سن و سال هستند در رابطه با شرایط آنها قدمی برداریم.
دکتر باربارو و اعضای تیمش به عنوان بخشی از گروه صندوق تحقیق و علم چین و استرالیا درحال آموزش پزشکان در تیانجین چین هستند.
آنها به آموزش 300 پزشک کمک کرده اند که رشد کودک را با استفاده از برنامه تشخیص زودهنگام اوتیسم مونیتور کنند.
براساس یافته های اولیه، دولت تیانجین توافق کرده است که طی هفت سال آینده یک برنامه تحقیقاتی برای اجرای این آزمایشهای تشخیصی به هرکودکی که در شهر متولد می شود ، اختصاص دهد.
این گروه همچنین درحال آموزش پزشکانی هستند که در لهستان، کره، ژاپن و بنگلادش کار می کنند.
اوتیسم یا درخود ماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌ شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته‌است.
این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌ های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند.
.............................
خبر: مفقود شدن بیش از 15 هزار تلفن همراه در متروی لندن

مفقود شدن بیش از ۱۵ هزار تلفن همراه در متروی لندن نگرانی‌ها درخصوص خطرات امنیتی را افزایش داده است.
آمارهای منتشره نشان می‌دهد که به تنهایی در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۵ هزار تلفن همراه در متروی لندن گم شده است و این موضوع نگرانی‌های امنیتی در خصوص اطلاعات موجود روی این تلفن‌ها را افزایش می‌دهد.
شرکت امنیتی مک‌آفی می‌گوید که در سال جاری میلادی تا کنون در مجموع ۱۵ هزار و ۸۳۳ دستگاه تلفن همراه به دپارتمان اشیای گمشده متروی لندن تحویل داده شده است.
بر این اساس، تا کنون تنها ۲۰۳۸ تلفن همراه به صاحبان آنها بازگردانده شده است و مالکان ۱۳ هزار و ۵۲۵ تلفن همراه دیگر هنوز برای دریافت تلفن‌های خود مراجعه نکرده‌اند.
راج سامانی - متخصص امنیتی شرکت مک‌آفی - در این خصوص گفت: این آمار بر اهمیت امنیت تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دیگر لوازم الکترونیکی همراه تاکید دارد زیرا این دستگاه‌ها به راحتی گم می‌شوند.
به گزارش سایت خبری V۳، وی تصریح کرد: شرکت‌ها باید تدابیری اتخاذ کنند تا در صورت مفقود شدن تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها مالکان آنها در معرض تهدیدات مختلف از جمله دزدی هویت قرار نگیرند.
.............................
خبر: رونمایی از نرم افزار هوشمند تشخیص توده ماموگرافی در نمایشگاه پژوهش

نرم افزار هوشمند تشخیص توده ماموگرافی در غرفه پژوهشی واحد علوم و تحقیقات نمایشگاه هفته پژوهش رونمایی شد.
در غرفه دستاوردهای پژوهشی واحد علوم و تحقیقات که به مناسب هفته ملی پژوهش و فناوری در سالن 25  نمایشگاه بین المللی تهران برپا شده است دستاوردهای پژوهشی این واحد با عنوان "پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار" در معرض دید عموم قرار گرفت.
از جمله این دستاوردها می توان به نرم افزار هوشمند تشخیص توده ماموگرافی، نرم افزار تست روانشناسی که قابلیت استفاده در تلفن همراه را دارد، کیت کاهنده و بهبود دهنده زخمها، کیت شناسایی کالیبره بودن دستگاه الکتروکاردیوگرافی، شناور هوشمند آریانا، دستگاه آب شیرین کن خورشیدی، خوردوهای شیمیایی (کمیکار)، گلایدر(بادپر)، ماهواره کن ست و پلاسماجت اشاره کرد.
محمدرضا علیزاده دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات و مخترع نرم افزار هوشمند تشخیص توده ماموگرافی گفت: نرم افزار هوشمند تشخیص توده در تصاویر ماموگرافی به رادیولوژیست های در تشخیص توده های بسیار کوچک کمک می کند.
وی با بیان اینکه این نرم افزار در مرحله فاز اولیه خود است ، ادامه داد: در فاز بعدی با تلفیق شبکه های عصبی بصورت هوشمند، توانایی تشخیص بیماریهای ماموگرافی را خواهیم داشت؛ به نحوی که تصویری را به نرم افزار داده و نرم افزار، تشخیص بیماری یا عدم بیماری را ارائه خواهد کرد .
علیزاده گفت: این نرم افزار موقعیت دقیق توده را به تصویر خواهد کشید .
.............................
خبر: همگرایی تلفن ثابت و همراه کلید خورد

شرکت مخابرات ایران پروژه NTN را با هدف هم گرایی و هم افزایی شبکه تلفن ثابت و همراه و نیز ارتقای شبکه مخابراتی کشور کلید زد.
پروژه شبکه جدید شرکت مخابرات ایران (NTN ) با دو خروجی استراتژی شبکه شرکت مخابرات ایران و پوشش شبکه تلفن ثابت و سیار در مخابرات در دستور کار قرار گرفته است که نتیجه آن ایجاد یک هم افزایی مناسب در این شبکه خواهد بود.
وجود یک طرح جامع و نقشه راه برای تحول شبکه شرکت مخابرات ایران و بهبود کارایی شبکه تلفن ثابت از ضرورت های اجرای این پروژه است که با اجرای آن با کاهش هزینه های نگهداری و ارتقای شبکه کنونی و بستر مناسبی برای همگرایی ثابت و سیار ایجاد می شود. همچنین ایجاد امکان ارائه هرگونه سرویس ارزش افزوده و باند پهن بر روی شبکه PSTN موجود از دیگر مزایای این پروژه خواهد بود.در همین حال با اجرای این پروژه ، امکان مدیریت متمرکز کل شبکه و افزایش درآمد شرکت مخابرات ایران از طریق ارائه خدمات جدید و کاهش هزینه های عملیاتی درحوزه شبکه ثابت به وجود می آید.
شرکت مخابرات ایران با تاکید بر لزوم حرکت به سمت فناوری های جدید، معتقد است که اجرای پروژه NTN ضمن بالا بردن ضریب جذب فناوری های نوین،میزان تاثیرگذاری پروژه های دیگر را نیز درحوزه شبکه بالا خواهد برد .
براین اساس تحلیل وضعیت موجود و مطالعات تطبیقی ، ترسیم وضعیت مطلوب و تدوین استراتژی و طرح اجرایی برای شبکه NGN / IMS سه فاز اصلی اجرای این پروژه است که در فاز نخست پروژه علاوه بر تحلیل وضعیت موجود شبکه توسط شرکت KT کره جنوبی، مطالعات تطبیقی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت برای مهاجرت به سمت شبکه های نسل جدید NGN / IMS انجام خواهد شد. درهمین حال استخراج معماری مطلوب شبکه ثابت و سیار گام بعدی در فاز دوم اجرای این پروژه است و در نهایت در فاز سوم استراتژی شبکه شرکت مخابرات ایران تدوین خواهد شد.
پروژه NTN با مشاوره شرکت KT از کره جنوبی و در مدت 6 ماه پیاده سازی و اجرا می شود.
مخابرات پیش از این نیز دو پروژه NOC و IP network را در دستور کار قرار دارد که در کنار پروژه NTN برای شکل گیری یک بستراستاندارد وامن تعریف شده اند .

نظرات : 0

ثبت نظر

84372