۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

وزير ارتباطات و فناوي اطلاعات کشورمان و رييس جمهوري آذربايجان در باکو ديدار کردند

به گزارش ICTPRESS به نقل از واحد مرکزی خبر از باکو، الهام علیف در این دیدار ضمن خیر مقدم گویی به محمود واعظی به سفر موفقیت آمیز خود به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این سفر نتایج خوبی به همراه داشت و در آینده نیز شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.
رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به ظرفیت های ممتاز دو کشور گفت: ظرفیت های دو کشور بحدی است که می توانند به متحد منطقه ای تبدیل شوند.
الهام علیف روابط دو کشور را رو به پیشرفت خواند و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی فرهنگی را در گسترش روابط فی مابین مهم عنوان کرد.
رئیس جمهور آذربایجان گفت: مطمئن هستم مباحث مطرح شده در کمیسیون مشترک به تحکیم روابط دو کشور در حوزه های سیاسی ،فرهنگی و اقتصادی کمک خواهد کرد.
الهام علیف ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان باشد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان هم با ابلاغ سلام گرم دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به الهام علیف گفت: پیرو سفر حضرتعالی به تهران و دیدار خوب و موثر جنابعالی با دکتر روحانی در داووس و تهران ایشان به تمامی اعضای کابینه تاکید کردند که نسبت به تقویت روابط بین دو کشور و رفع موانع موجود در همکاری طرفین اقدام لازم و جدی را انجام دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد کمیسیون مشترک در حوزه های انرژی، ترانزیت و تجارت به دستاوردهای خوبی برسد.
واعظی به توسعه خوب کشور جمهوری آذربایجان در سالهای اخیر اشاره کرد و آن را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.
نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان از امروز به مدت سه روز در باکو برگزار می شود.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان مسئولیت هیات اعزامی را بر عهده دارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

61429