۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

تا سال ۲۰۱۶ مک هایی با پردازنده ARM را در بازار خواهیم دید

به گزارش ICTPRESS ، تقریبا یک سال است که گفته می‌شود اپل تمایلی جدی دارد که از این پردازنده‌ها در مک ها، مک‌بوک ایرها و مک‌بوک پروهای خود استفاده کند اما  تاکنون مقامی از شرکت اپل به این شایعات واکنش نشان نداده بود، تا امروز که یکی از مدیران پیشین این شرکت جین لوئییس گسی نظرات خود را طی یادداشتی ارائه کرده است. گسی اعتقاد دارد که می‌توانیم سال ۲۰۱۶ مک هایی با پردازنده آرم را در بازار ببینیم.
پردازنده‌های آرم در مقایسه با پردازنده‌های اینتل از توان و مصرف انرژی بسیار کمتری برخوردار هستند، شاید همین دلیل برای چنین کوچ کافی باشد، اما گسی به دلیلی مهم‌تر اشاره می‌کند.
وي به استیو جابز و یکی از سیاست‌های مهم وی اشاره دارد که هم‌اکنون و پس از مرگ او نیز در اپل ادامه پیدا کرده است؛ اینکه اپل بتواند بر تمام جنبه‌های تکنولوژی‌های خود (در اینجا چیپست های سری A اپل) مسلط باشد.
كسی برای اثبات این قضیه به اقدام اخیر اپل در تولید زبان اختصاصی برنامه‌نوسی خود به نام سوئیفت اشاره کرده است. علاوه بر دلیل گفته شده وی در نهایت تولید ارزان‌تر و مصرف انرژی پایین‌تر را از دلایل دیگری عنوان کرده که اپل به زودی به تولید مک های مجهز به پردازنده آرم متمایل خواهد شد.
گسی در انتهای یادداشت خود سال ۲۰۱۶ را سال ورود نسخه‌ای دسکتاپی از پردازنده A10 به محصولات اپل می‌داند. آیا این پیش‌بینی بدین معنی خواهد بود که بالاخره iOS و OS X در یک نقطه به هم خواهند رسید؟ اگر این تصمیم از سوی اپل اتخاذ شود، سال آینده میلادی باید خبرهای بسیار بیشتری از آن بشنویم.

نظرات : 0

ثبت نظر

77522