۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

انعقاد تفاهم نامه اجرای سامانه یکپارچه آدرس نویسی

به گزارش ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت پست، در دیدار مهری،رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست با احمدی، استاندار فارس تفاهم نامه اجرای سامانه یکپارچه آدرس نویسی به امضا رسید و بین طرفین مبادله شد.
در این دیدار که نجاری، عضو هیات مدیره شرکت پست، ترابی، مدیرکل روابط عمومی ،طلاکوب،مدیرکل جغرافیائی و کدگذاری پستی کشور، دهقانی، مدیرکل پست  و جمعی از معاونین و رؤسای ادارات ستادی و اجرائی استان نیز حضور داشتند مهری با اشاره به ارائه بیش از 700 خدمت از خدمات ادارات و دستگاه های استان فارس توسط پست استان که بالاترین تعداد ارائه خدمات نیابتی در کشور را دارا است ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 94 این خدمات به 1000خدمت  افزایش یابد.
وی در ادامه با اشاره به بهنگام بودن 95 درصد از اطلاعات کدپستی ده رقمی در فارس از برگزاری جشن 100درصدی بهنگام سازی اطلاعات کدپستی ده رقمی استان فارس در آینده نزدیک خبر داد.
مهری سپس ضمن تشریح قابلیت ها و ظرفیت های بالای شبکه پستی، توانمندی های این مجموعه را در ارائه خدمات نیابتی سازمان ها به منظور تكریم شهروندان و كاهش تردد و سفرهای درون شهری و آلودگی زیست محیطی و نیز ارتقای سلامت اداری در سازمان ها برشمرد.
وی آمادگی همه جانبه شبكه را در قبول و ارائه خدمات قابل واگذاری موسسات و سازمان های استان اعلام كرد.
مدیرعامل با اشاره به خدمات الکترونیکی شرکت پست افزود: با بسترسازی فناوری اطلاعات، در حال حاضر بیش از 70 درصد فعالیت های این شرکت در راستای تحقق دولت الکترونیک انجام می شود.
رییس هیات مدیره تصریح کرد: آنچه پست را از تنگناهای موجود رها خواهد ساخت عبور سریع از مرحله سنتی به مدرن است.
وی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد طرح نو و تحرك لازم در آینده نزدیك شاهد تحولی بزرگ در پست کشور باشیم.
مهری در ادامه گفت: شركت پست در صدد است تا همه امور مردم را از طریق امكانات نوین ارتباطی نظیر: تلفن همراه،اینترنت و ارایه بسته كامل خدمتی در باجه های پستی سراسر كشور سامان بخشد.
در ادامه احمدی ، استاندار فارس با بیان این که در جهان امروز پست نقش ارزنده ای در حمل و نقل، مبادلات تجاری و نشاط اقتصادی ایفا می كند اظهار داشت: خوشبختانه این صنعت در كشورمان توانسته است از نظر فیزیكی ، الكترونیكی و مالی رشد خوبی داشته باشد.
یكپارچه سازی شبكه توزیع از طریق شركت پست ، معرفی شركت پست به عنوان درگاه ارائه خدمات ، استفاده از پتانسیل دفاتر آی سی تی روستایی براي ارائه خدمات نیابتی سازمان ها از دیگر محورهای موردبحث رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس در این جلسه بود.
نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش پایانی سخنان خود همچنین به ارائه خدمات جدید توسط پست اشاره كرد و استفاده از سرویس پست الكترونیك را به عنوان پل ارتباطی دولت و مردم، پیاده سازی سامانه یكپارچه سازی نشانی ایرانیان و عملیاتی كردن سیستم كدپستی ده رقمی را از دیگر موارد توافق در این تفاهم نامه برشمرد.
براساس این گزارش در تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری فارس و شركت پست جمهوری اسلامی ایران مقرر شد تا ثبت مستمر و به هنگام تغییرات كد پستی و ایجاد سرویس تبادل بین دستگاهی مورد توجه قرار گیرد.
خاطرنشان می سازد در این جلسه گزارشی پیرامون اقدامات صورت گرفته در بخش کدگذاری و به روز رسانی اطلاعات اماکن و همچنین جلسات کارشناسی برگزار شده با حضور مشاوران و اساتید مربوطه در راستای اجرای سامانه یکپارچه آدرس نویسی توسط طلاکوب ارائه شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

11880