۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت

رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان: سطح مراودات اقتصادی بین ایران و آذربایجان افزایش می یابد

به گزارش ICTPRESS به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمود واعظی در دیدار با رونق عبد الله اف رئیس شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان در حاشیه نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی فرهنگی ایران و آذربایجان در باکو  اظهار داشت: هر دو کشور دارای ذخایر عظیم انرژی به خصوص نفت و گاز و صنعت نفت و گاز هستند و این موضوع همکاریهای مشترک فی مابین را ضروری کرده است.
رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و فرهنگی در این دیدار به مشترکات فراوان دو کشور در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت:  ایران آمادگی کامل برای مشارکت در خط لوله انتقال گازی تاناپ آذربایجان برای صادرات گاز خود به اروپا  را داشته و این موضوع مورد تاکید رئیس جمهوری آذربایجان نیز هست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان  با تاکید بر اهمیت افزایش سطح روابط دو کشور در حوزه انرژی ، نفت و گاز با وجود ظرفیت های ممتاز، خواستار ارتقاء سطح همکاری ها در این زمینه شد.
دکتر واعظی، ایران و آذربایجان را دو کشور اثر گذار و تامین کننده اصلی انرژی در منطقه عنوان کرد و گفت: به منظور تامین منافع هر دو کشور در عرضه گاز تولیدی خود به بازارهای مصرف خصوصا براي پاسخگویی به نیازهای گازی اروپا هماهنگی دو کشور در این زمینه لازم و ضروری است.
وی همچنین بر همکاری طرفین در میادین نفت و گاز حوزه خزر تاکید کرد.
براساس این گزارش رئیس شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) هم  در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست از آمادگی کشورش برای تامین گاز مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: زمینه های لازم برای این مهم فراهم شده است و باکو در گسترش روابط در این زمینه هیچ مانعی را نمی بیند.
رونق عبد الله اف به قرارداد موجود در حوزه انرژی بین دو کشور اشاره کرد و گفت : علاقه مند هستیم تا نسبت به تقویت این قرارداد ، اقدام لازم را انجام دهیم.
وی در پایان از اتصال گاز ایران به اروپا از طریق آذربایجان  استقبال کرد و گفت: نسبت به بررسی و عملیاتی کردن موارد مطرح شده از طرف جمهوری اسلامی ایران امادگی کامل را داریم .

نظرات : 0

ثبت نظر

43966