۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

GOLDEN NEWS / خبرهاي طلايي چهارشنبه 15 مرداد ماه

خبر: نخستین زنی که در فضا وضع حمل می‌کند!
دختر "ریچارد برانسون"، مالک شرکت ویرجین گالاکتیک و از نخستین مسافران پرواز زیرمداری، احتمالا نخستین زنی خواهد بود که که در فضا وضع حمل می‌کند.
شرکت ویرجین گالاکتیک با طراحی فضاپیمای زیرمداری SpaceShipTwo، قصد دارد نخستین خطوط فضایی تجاری جهان را راه‌اندازی کند.
فضاپیما با شش مسافر و دو خلبان، تا ارتفاع 110 کیلومتری پرواز کرده و مسافران برای دقایقی شرایط بی‌وزنی را ، مشابه فضانوردان ، تجربه می‌کنند؛ مسافران با تهیه بلیت 200 هزار دلاری، سفری فراتر از جو زمین را تجربه و زمین را از منظری که تنها فضانوردان قادر به دیدن آن هستند، مشاهده خواهند کرد.
اعزام مسافران از اواخر سال جاری میلادی (2014) آغاز خواهد شد و "ریچارد برانسون" مالک و بنیانگذار شرکت ویرجین گالاکتیک به همراه اعضای خانواده‌اش بعنوان نخستین گروه، راهی این سفر خواهند شد.
این درحالیست که "هالی برانسون" دختر "ریچارد برانسون" باردار بوده و در فهرست نخستین مسافران این پرواز قرار دارد؛ وی تاکنون از حضور در این سفر انصراف نداده است و درصورتیکه خطرات این پرواز را قبول کند، احتمالا نخستین زنی خواهد بود که در فضا وضع حمل می‌کند.
خبر: ابداع فرمول ریاضی برای پیش‌بینی شادی

محققان انگلیسی معادله ریاضی را توسعه دادند که امکان پیش‌بینی دقیق شادی لحظه به لحظه مردم جهان را فراهم می‌کند.
این معادله ریاضی که توسط محققان کالج دانشگاهی لندن (UCL) طراحی شده است، قادر به پیش‌بینی دقیق و لحظه به لحظه شادی بر اساس رویدادهای اخیر مانند دریافت پاداش و انتظارات در یک فرآیند تصمیم‌گیری است.
ارتباط بین شادی و پاداش، همچنین فرآیندهای عصبی که منجر به درک تجربه‌های آگانه مانند حس شادی می‌شوند، مورد بررسی قرار گرفت.
در تحقیقات قبلی عنوان شده بود که حوادث زندگی بر سطح شادی فرد تأثیر می‌گذارد، اما شادی لحظه به لحظه در هنگام تصمیم‌گیری و دریافت پاداش ، ناشی از اتخاذ تصمیم درست ، مشخص نشده بود که این معادله ریاضی موفق به اندازه‌گیری دقیق آن شد.
فعالیت عصبی تعدادی از داوطلبان در هنگام فرآیند تصمیم‌گیری، با استفاده از دستگاه ام‌آر‌آی مورد بررسی قرار گرفته و محققان بر اساس آن یک مدل محاسباتی طراحی کردند.
با استفاده از این مدل، سطح دقیق شادی 18420 شرکت‌کننده در بازی What make me happy که توسط محققان کالج دانشگاهی لندن طراحی شده است، محاسبه شد.
این مطالعه نشان می‌دهد، ثروت نقش موثری در پیش‌بینی شادی ایفا نمی‌کند؛ برعکس شادی لحظه به لحظه، به حوادث اخیر و سطح توقعات فرد وابسته است و هرچه سطح توقعات فرد پایین‌تر بیاید، میزان شادی افزایش پیدا می‌کند.
نتایج این مطالعه در مجله PNAS منتشر شده است.
خبر: آخرین ترفند هکرها برای باز کردن بدون لمس قفل خودروها

یک محقق امنیتی استرالیایی نشان داده چگونه دزدگیر (key fob) خودرو را می‌توان به صورت بی‌سیم و با استفاده از یک لپ‌تاپ معمولی، یک فرستنده و اندکی دانش فنی هک کرد.
"دکتر سیلویو سزار"، که به عنوان باهوش‌ترین هکر زنده حال حاضر دنیا شناخته شده، چگونگی شیوه جدید هک‌ خود را پیش از ارائه یافته‌هایش در نشست "کلاه مشکی" این هفته در لاس وگاس نشان داد.
فرآیند هک‌کردن سزار شامل خلق فرکانس به کاررفته توسط دزدگیر و بازکردن قفل خودرو به صورت بی‌سیم ظرف چند دقیقه است.تجهیزات به کاررفته در این فرآیند یک رادیوی نرم‌افزارمحور، یک فرستنده، یک تقویت‌کننده و آنتن بود که تمامی این‌ها به لپ‌تاپ سزار متصل بودند.
بهای سیستم وی هزار دلار اعلام شده اما در صورت استفاده از آنتن‌ها و فرستنده‌های متفاوت این رقم کاهش خواهد یافت.
رادیوی مورد کاربرد وی برای شکار فرکانس‌های موج اف ام، بلوتوث و طیف وای‌فای طراحی شده است.سزار از آنتن، لپ‌تاپ و تقویت‌کننده برای مخابره همان فرکانس به کار رفته توسط دزدگیر اتومبیل استفاده کرد.او سپس کد موردنیاز برای فشارآوردن به فوب براي بازکردن قفل خودرو را شناسایی کرد.
سزار مدعی است می‌توان از کد به کاررفته پیش از ناکارآمدشدن آن چندین بار به کار برد.
هنوز نوع اتومبیلی که برای این حمله سایبری به کار رفته، فاش نشده است.این آخرین هکی است که نقطه‌ضعف‌های فناوری‌های به کاررفته در خودروهای مدرن امروزی را آشکارسازی می‌کند.
خبر: پیشگیری از عوارض جراحی قلب با چسب ساخته شده از جفت

محققان آمریکایی با استفاده از جفت جنین انسان، چسب پزشکی تولید کردند که به پیشگیری از عوارض ناشی از عمل‌های جراحی قلب کمک می‌کند.
حدود 40 درصد از بیماران تحت عمل جراحی بای‌پس عروق کرونر یا جراحی قلب باز در خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند که احتمالا در اثر التهاب پس از عمل ایجاد می‌شود.
فیبریلاسیون دهلیزی زمانی ایجاد می‌شود که پیام‌های اشتباهی برای ضربان‌ساز قلب ارسال شده و تپش قلب سریع‌تر و نامنظم‌تر می‌شود؛ در نتیجه توانایی پمپاژ خون کاهش و خطر بروز سکته قلبی بطور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.
داروهایی مانند بتا بلاکر می‌تواند تا حدودی مشکل فیبریلاسیون دهلیزی را کنترل کند، اما با عوارضی مانند تهوع و استفراغ، خستگی، حساسیت به نور و نارسایی قلبی همراه است.
اما چسب جدید که توسط محققان موسسه Amnio Technology تولید شده است، می‌تواند از بروز التهاب ناشی از عمل جراحی قلب پیشگیری کند.
این چسب از لایه داخلی جفت که وظیفه انتقال خون و مواد مغذی به جنین درون رحم را دارد، ساخته می‌شود؛ این لایه داخلی، غشای آمنیوتیک نامیده می‌شود که حاوی فاکتورهای رشد با ویژگی‌های ضد التهابی و توسعه عروق خونی جدید است.
جفت اهدایی در آزمایشگاه، پاکسازی و استریل می‌شود تا خطر پس زدن در بدن کاهش پیدا کند؛ سپس به اندازه دلخواه برش زده شده و در انتهای عمل جراحی بر روی غشاء خارجی دور قلب یا پریکاردویم قرار داده می‌شود.
آزمایش عملکرد این چسب بر روی حیوانات، کاهش التهاب پس از عمل را نشان می‌دهد؛ طی ماه جاری میلادی آزمایش بالینی این چسب روی 50 بیمار که قرار است تحت عمل جراحی بای‌پس عروق کرونر قرار گیرند، در دانشگاه آریزونا انجام خواهد شد.
خبر: انتخاب یک زن به عنوان سرپرست تیم تحقیقاتی‌ جستجوی حیات در مریخ ناسا

برای نخستین‌بار، یک زن و شهروند غیر‌آمریکایی به عنوان محقق ارشد مأموریت مریخ‌نورد جدید ناسا انتخاب شد.
دکتر "ابیگیل آلوود" محقق 41 ساله استرالیایی که درحال حاضر به عنوان زمین‌شناس در آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) ناسا مشغول فعالیت است، به عنوان محقق اصلی و سرپرست تیم تحقیقاتی مأموریت جستجوی حیات در مریخ انتخاب شد.
دکتر "آلوود" نخستین زن و شهروند غیر آمریکایی است که محقق ارشد برنامه مریخ‌نورد 2020 ناسا و مسئول اصلی ابزار PIXL مریخ‌نورد شده است.
فناوری ابداعی این محقق، امکان بررسی دانه‌های ریز سنگ‌های مریخ در زیر میکروسکوپ را فراهم می‌کند؛ از این طریق مریخ‌نورد جدید ناسا که سال 2020 راهی سیاره سرخ خواهد شد، شانس بیشتری برای کشف نشانه‌های احتمالی حیات بر سطح این سیاره خواهد داشت.
دکتر "آلوود" در سال 2006 به عنوان یکی از 10 ذهن برتر علمی جهان معرفی شده بود.
مریخ‌نورد جدید ناسا ، که برادر دوقلوی مریخ‌نورد کنجکاوی محسوب می‌شود ، مجهز به ابزار علمی بسیار پیشرفته‌ای از جمله ابردوربین مجهز به پرتو لیزری سبز رنگی، ابزار PIXL برای اسکن‌کردن دقیق مواد شیمیایی با استفاده از پرتو اشعه ایکس، سیستم راداری نفوذکننده به عمق موسوم به RIMFAX و دستگاه Moxie برای تبدیل دی‌اکسید کربن به اکسیژن خواهد بود که به بررسی بهتر مریخ و کشف نشانه‌های احتمالی حیات کمک خواهد کرد.
خبر: رصد بی‌سابقه توفان الکتریکی در مغز یک گورخرماهی

دانشمندان یک فیلم خارق‌العاده از عصب‌های مغزی در حال فعالیت یک نوزاد گورخرماهی را تهیه کردند.
آن‌ها با استفاده از روشی جدید موسوم به "تصویربرداری ورقه نوری" ( light-sheet) توانستند از 80 درصد عصب‌های در حال فعالیت مغز گورخرماهی فیلم بگیرند و توفان الکتریکی را در درون مغز این موجود با جزئیات بی‌سابقه رصد کنند.
این مطالعه می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر قوانین فعالیت مغزی از طریق نقشه‌برداری دقیق عصب‌های مسئول حرکات خاص کمک کند.
"جرمی فریمن" از "موسسه پزشکی هاورد هیوز" در ویرجینا و تیم علمی‌اش توانستند از تصویربرداری ورقه نوری برای رصد حدود 80 هزار عصب در مغزهای لاروهای گورخرماهی استفاده کنند.دانشمندان هر گورخرماهی را برای برخورداری از نشانگر شیمیایی خاص در هر عصب، مهندسی ژنتیکی کردند و این نشانگرها پس از شلیک عصب‌ها در یک دهم ثانیه شفاف شدند.
در میکروسکوپ ورقه نوری، یک ورقه نوری لیزر از نمونه‌موردی اسکن گرفته و بخش نازکی از آن را در هر بار روشن می‌کند.
در این فیلم، رنگ‌ها مسیر حرکتی را که عصب‌ها به آن واکنش نشان می‌دهند، نمایش می‌دهند؛ رنگ قرمز با حرکت عقبگرد و رنگ آبی با حرکت به سمت جلو مرتبط است.
خبر: اثبات نظریه 62 ساله درباره چگونگی تکامل انگشتان دست و پا

دانشمندان موفق به اثبات نظریه 62 ساله یک ریاضیدان برجسته انگلیسی درباره چگونگی تکامل انگشتان دست و پا شدند.
"آلن تورینگ"، به دلیل طراحی ماشین‌هایی که رمزهای نظامی آلمان را در جنگ جهانی دوم می‌شکستند و همچنین پیشگامی در هوش مصنوعی شهره است.با این حال، یکی از نظریه‌های کمتر شناخته‌شده‌ تورینگ پایش را به حوزه زیست‌شناسی ریاضی باز کرد و نتایج وی هم‌اکنون به اثبات رسیده است.
در سال 1952، این ریاضیدان مقاله‌ای منتشر کرد که در آن، نظریه‌ای را درباره ریاضیات الگوهای خطوط بدن گورخر و شیارهای موجود روی تپه‌های شنی مطرح کرده بود؛ این نظریه چگونگی شکل‌گیری انگشتان را نیز توضیح می‌داد.
تورینگ که در سال 1954 از دنیا رفت، دریافت یک سیستم دارای فقط دو مولکول، در صورتی که این مولکول‌ها با یکدیگر ترکیب شوند و از لحاظ شیمیایی به شیوه‌ای درست تعامل داشته باشند، می‌توانند از لحاظ نظری الگوهای خالدار یا خطدار ایجاد کنند.معادلات ریاضی او نشان داد این مولکول‌ها می‌توانند به طور آنی تراکمات خود را به شکل الگوی فضایی تکراری سازماندهی کنند.
این نظریه به عنوان توضیحی برای الگوهای نسبتا ساده‌ای مانند خطوط بدن گورخر و حتی شیارهای تپه‌های شنی پذیرفته‌ شده اما علاوه بر این توضیح می‌دهد چگونه ساختارهایی مانند انگشتان زمانی که انسان در رحم مادر قرار دارد، شکل می‌گیرند.
هم‌اکنون تیمی از محققان "آزمایشگاه زیست‌شناسی سیستم‌های چندسلولی" در "مرکز تنظیم ژنومیک" (CRG) در بارسلونا اطلاعاتی ارائه دادند که تائید می‌کند انگشتان دست و پا توسط مکانیسم تورینگ الگوبندی می‌شوند.
دانشمندان حاضر در این مطالعه زیست‌شناسی را با مدلبندی محاسباتی ترکیب کردند و مدل حاصل پیش‌بینی می‌کند چگونه الگوی انگشتان باید در طول رشد انسان تغییر کند.مدل جدید همچنین توضیح می‌دهد چگونه مولکول‌ها برای تولید اندام‌های خاص بر اساس مدل تورینگ آرایش می‌شوند.
نتایج تحقیقات محققان به این پرسش قدیمی درباره چگونگی تکامل انگشتان پاسخ ‌می‌دهد و نتایج آن از رشد انگشتان نیز فراتر می‌رود.این موفقیت به این پرسش که چگونه‌ میلیون‌ها سلول در بدن انسان قادرند به صورت پویا خود را به شکل سازه‌های سه‌بعدی صحیح به طور مثال، کلیه‌ها، قلب‌ و دیگر اندام‌ها آرایش کنند، پاسخ می‌دهد.
نظریه تورینگ همچنین این تفکر سنتی غالب را که "اطلاعات موقعیتی" نام دارد، به چالش می‌کشد.بر اساس این تفکر، سلول‌ها چون همگی اطلاعاتی درباره موقعیت‌هایشان در فضا دریافت می‌کنند، می‌دانند چه عملی انجام دهند.اما بر اساس تحقیق جدید، مکانیسم‌های خودسازماندهی‌کننده موضعی در رشد اندام‌ها بسیار بیش از آنچه تصور می‌شد، مهم هستند.
رسیدن به درکی صحیح از سازماندهی چندسلولی، براي طراحی استراتژی‌های کارآمد برای پزشکی احیا ضروری است و روزی امکان مهندسی‌کردن بافت‌های جایگزین برای اندام‌های مختلف را امکان‌پذیر می‌کند.افزون بر این، در کوتاه‌مدت چنین نتایجی توضیح می‌دهد چرا polydactyly (رشد انگشتان دست یا پای اضافه)، در نارسایی‌های تولد در انسان‌ها تا این اندازه شایع است.
مطالعه جدید نظریه 62 ساله تورینگ درباره جنین‌شناسی را تایید می‌کند با این حال، نیازمند طراحی یک مدل رایانه‌ای جدی است.
.............
خبر: وب‌سایت دلخواهتان را مقابل در منزل تحویل بگیرید!

یک شرکت انگلیسی در گلاسگو در تلاش برای ترکیب‌کردن خدمات سایت‌های آنلاین با کاغذهای سنتی است.
در حالی که اینترنت مملو از خبرها و داستان‌های جالب است، برای بسیاری از هنوز هم ورق‌زدن روزنامه یک تفریح به شمار می‌آید.
در خدمات جدید، برنامه PaperLater به خوانندگان امکان تبدیل مقالات دلخواهشان روی وبلاگ‌ها، سایت‌ها و نشریه‌های آنلاین را به روزنامه‌های بین هشت تا 24 صفحه را فراهم می‌کند.این خدمات مقاله‌های آنلاین را جمع‌آوری کرده و روزنامه نهایی به آدرس خوانندگان پست می‌شود.
این خدمات که توسط شرکت The Newspaper Club ارائه می‌شود، از ماه ژانویه فعالیت آزمایشی خود را در این زمینه آغاز کرده و تعداد تیراژ آن از 40 تا 50 مورد به بیش از 100 نسخه در روز رسیده است.هم‌اکنون چنین فناوری فقط در انگلستان قابل‌دسترس بوده و بهای هر نسخه چاپ‌شده 8.40 دلار اعلام شده است.
خبر: مخترع انگشت‌نگاری ژنتیکی برنده قدیمی‌ترین جایزه علمی جهان شد

"پروفسور الک جان جفریز"، مخترع انگشت‌نگاری ژنتیکی، برنده قدیمی‌ترین جایزه علمی جهان شد.
جفریز در سال 1984 شیوه‌ای را برای شناسایی افراد بر اساس دی‌ان‌ای‌شان ارائه داد و هم‌اکنون نیز برنده "مدال کاپلی انجمن سلطنتی" لندن شده است.این کشف علم پزشکی قانونی را دستخوش تحول کرد و معماهای موجود پیرامون هویت و خویشاوندی را حل کرد.
جفریز مدال مزبور را برای مطالعات پیشگامانه‌اش در زمینه جهش و ژنوم انسان دریافت کرد.30 سال پیش وی هنگام مقایسه تصاویر اشعه ایکس که از پردازش دی‌ان‌ای یکی از همکاران آزمایشگاهی‌ و پدر و مادرش حاصل شده بودند، موفق به این کشف علمی شد.
در سال 1985، این شیوه برای پایان‌دادن به یک مناقشه مهاجرتی ارائه شد و پیش از تجاری‌شدن آن در سال 1987، تمامی آزمایش‌ها در آزمایشگاه پروفسور جفریز در دانشگاه لستر انجام می‌شدند.او و تیمش به ویژه، روشی را برای کارکردهای پزشکی قانونی ارائه دادند که از آن زمان تاکنون پیشرفته‌تر هم شده است.طی سال‌های بعدی، جفریز کشف‌های متعددی را در رابطه با شیوه جهش و بازآرایی دی‌ان‌ای صورت داد.
نشان کاپلی نخستین بار در سال 1731 اهدا شد و 273 دریافت‌کننده پیشین آن شامل آلبرت اینشتین، فرانسس کریک (دانشمند علم زیست‌شناسی سلولی) و استفان هاوکینگ بودند.
در سال 2013 نیز این جایزه به "پروفسور آندره گایم"، فیزیکدان برنده جایزه نوبل اهدا شد که یکی از پیشگامان مطالعه روی گرافن بود. "دوروتی هاجکین"، شیمیدان انگلیسی که به دلیل مطالعاتش روی پدیده پراش پرتوی ایکس نامدار گشت، این مدال را در سال 1976 دریافت کرد و همچنان تنها زنی است که آن را بر گردن آویخته است.
خبر: چهره منظومه شمسی در صورت حفاری سیارک‌ها توسط انسان

یک هنرمند علمی تصاویری ارائه داده که در صورت حفاری سیارک‌ها توسط انسان‌ برای یافتن مواد معدنی ارزشمند، چهره منظومه شمسی و همچنین ماشین‌های موردنیاز را به تصویر می‌کشند.
تصور می‌شود سیارک‌های منظومه شمسی حاوی مواد معدنی به ارزش میلیون‌ها پوند باشند و این فقط کسری از آنچه است که سیاره‌های همسایه ممکن است در دل خود جای داده باشند.
ارزش این مواد به اندازه‌ای بالاست که میلیاردرهایی مانند لاری پیج و جیمز کامرون برای به دست آوردن آن‌ها در حال رقابت‌ با یکدیگر هستند.
هم‌اکنون یک هنرمند اهل کالیفرنیا ماشین‌ها و ساختارهای موردنیاز توسط کاوشگران معدن فضایی را به تصویر کشیده که برای انجام عملیات حفاری موردنیاز هستند.
"کوبا لی"، هنرمند مستقل "استودیوی سکشن" در لس‌آنجلس، متخصص هنر مفهومی مبتنی بر علم و داستان‌های علمی است.
در یکی از تصاویرش به نام "حفاری سوخت"، وی اتاقک بزرگی را به تصویر می‌کشد که به نیروگاه‌های گاز روی زمین شباهت دارد.گازهای داغ از میان این اتاقک‌های شناور که به واحدهای نیروگاهی بزرگ متصل‌اند، جریان می‌یابند.
در تصویر دیگری مته‌هایی شبیه آنچه که در نیروگاه‌های صنعتی به کار می‌روند، به چشم می‌خورند که زمین‌های صخره‌ای را حفر می‌کنند.
همچنین، یک سامانه عظیم دیگر مجهز به یک چرخ توربین مانند است و می‌توان از آن برای تولید انرژی با هدف نیرورسانی به مته‌ها و واحدهای تحقیقاتی بهره برد.یک بلوک هرمی به شکل اداره نیز در تصویر دیگری به چشم می‌خورد.
در واقع تصاویر لی فقط مفهومی هستند و حفاری فضایی باید توسط شرکت‌ها انجام شود.حفاری سیارک‌ها شامل بهره‌برداری از مواد خام شامل مواد معدنی، از صخره‌های نزدیک‌ به زمین است.
تصور می‌شود سیارک‌ها حاوی آهن، نیکل، تیتانیوم، هیدروژن و اکسیژن باشند.همچنین، شرکت‌های بزرگ پس از ادعای دانشمندان درباره این که روی، قلع، نقره، سرب، طلا و مس نیز در این صخره‌ها وجود دارند، امیدوارند ظرف 60 سال‌ آینده این اجرام کیهانی را حفاری کنند.
شرکتی که در این عرصه پیشتاز است، "منایع سیاره‌ای" (Planetary Resources) نام دارد که در سال 2012 تاسیس شد و توسط موسسان گوگل به نام‌های "لاری پیج" و "اریک اشمیت" و همچنین جیمز کامرون، کارگردان "آواتار"، و "پروفسور سارا سیگر" از دانشگاه ام‌آی‌تی حمایت می‌شود.
خبر: موقع رانندگی با خیال راحت با گوشی صحبت کنید

یک شرکت فناوری به نام ناودی، ابزار جدیدی را عرضه کرده که به رانندگان امکان می دهد در زمان رانندگی با خیال راحت با گوشی‌شان صحبت کنند و حواسشان هم پرت نشود.
این ابزار در واقع نوعی عینک هوشمند برای کاربران است که داده‌های مختلف را در قالب واقعیت ارزش افزوده در پیش چشم علاقمندان قرار می‌دهد.
ابزار مذکور پس از نصب بر روی داشبورد اطلاعات مختلف مکان یابی برای رسیدن به مقصد، داده های مربوط به وضعیت جاده و .. را در پیش چشم راننده نمایش داده و امکان دریافت فرامین صوتی و همین طور فرامین مختلف با حرکات دست و سر را داراست.
دستگاه مذکور می‌تواند داده‌های مربوط به خودرو را از رایانه آن دریافت کرده و پیامک ارسالی بر روی گوشی را پاسخ دهد یا بنا به درخواست راننده یک قطعه موسیقی را پیدا کرده و پخش کند.لنزی که این اطلاعات بر روی آن نمایش داده می شود در فاصله نزدیکی از پیش چشم راننده نمایش داده می شود و به گونه ای تنظیم می شود که حواس راننده از جاده پرت نشود.
مزیت این سیستم واقعیت افزوده این است که به راننده امکان می دهد در حالی که صرفا به جاده نگاه می‌کند به ابزار و امکانات مختلفی که در خودرو موجود است دسترسی داشته باشد.رانندگان حساس و دقیق می توانند این سیستم را به گونه ای تنظیم کنند که تحویل پیامک ها صرفا در زمان توقف خودرو انجام شود.
برنامه ریزی سیستم ناودی هم از طریق یک برنامه همراه صورت می گیرد که با سیستم عامل آندروید و آیفون سازگاری دارد.از این طریق برنامه ریزی جی پی اس، پخش موسیقی و دریافت دیگر اعلان ها هم به سادگی صورت می گیرد.قیمت نهایی Navdy HUD که عرضه آن از اوایل سال 2015 آغاز می شود 499 دلار است.
خبر: مایکروسافت مدیر سابق شرکت کوالکوم را به خدمت گرفت

مایکروسافت تایید کرده که پگی جانسون مدیر برجسته 24 ساله کوآلکوم را به خدمت گرفته است.این اولین فرد برجسته‌ای است که ساتیا نادلا مدیر عامل تازه کار مایکروسافت استخدام کرده است.
نادلا در مورد علت استخدام خانم جانون گفته است: وی با ما اشتراک نظر دارد و می‌داند که ما به دنبال رشد فعالیتهایمان در دو حوزه کلود و خدمات همراه هستیم.او افزوده است: تجارب ایشان به طور قطع به وی امکان می‌دهد تا تلاش‌های مایکروسافت برای توسعه کسب و کارش را رهبری کند.
خانم جانسون از اول سپتامبر به مایکروسافت می‌پیوندد و مسئولیت او عقد قراردادهای تجاری استراتژیک و همکاری با صنایع مختلف کلیدی و همین طور مشتریان مهم، شرکای اصلی و افراد تاثیرگذار در صنایع گوناگون خواهد بود.
خانم جانسون در طول دوره مدیریت خود در شرکت کوآلکوم، به عنوان مهندس واحد راه حل‌های تجاری بی‌سیم فعالیت می‌کرد و پس ازمدتی به سمت معاونت فناوری ارتقا یافت.او در این اواخر همکاری‌های استراتژیک کوآلکوم را مدیریت می‌کرد و بسیاری از فناوری‌های جدید کوآلکوم را تجاری سازی کرد.
خبر: با این ساعت هوشمند از گوشی بی‌نیاز می‌شوید

ساعت‌های هوشمند موجود در بازار عمدتا متکی به گوشی‌های هوشمند هستند، اما به تازگی ساعتی ساخته شده که به طور مستقل از گوشی‌ها عمل می‌کند.
ساعت‌های هوشمند فعلی معمولا با این هدف طراحی می‌شوند که کاربر مجبور نشود گوشی‌اش را از جیبش درآورد و از همان طریق از تماسها، پیامک ها و ... مطلع شود
این ساعت 400 دلاری با بند سیاه و یک صفحه مستطیلی بزرگ از نظر طراحی جذابیت زیادی ندارد، اما نمایشگر آن مانند صفحه اصلی یک سیستم عامل کامل دارای آیکون هایی به منظور دسترسی به داده های گوناگون است.ساعت یاد شده ضد آب و ضدگردو غبار هم هست و خریداران آن به مدت یک سال از خدمات دیتای شرکت AT&T بهره مند می شوند.
بهره مندی از خدمات مکان یابی و GPS، قابلیت مرا پیدا کن در صورت گم شدن ، هشت ساعت عمر باتری در صورت فعال کردن قابلیت جی پی اس که در صورت خاموش کرن این قابلیت به سه روز افزایش می یابد از جمله قابلیت های این ساعت است.همچنین با استفاده از ساعت یاد شده می توان سرعت و فاصله فرد را از موقعیت های مختلف سنجید و داده های کاری را بر روی سرویس های مختلف آنلاین آپلود کرد.4 گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات و سازگاری با بلوتوث از جمله دیگر ویژگی های این ساعت است.
خبر: پایان درگیری حقوقی اپل و سامسونگ در خارج از آمریکا
دو شرکت اپل و سامسونگ بر سر پایان دادن به منازعه حقوقی در مورد نقض حق اختراعات متقابل در خارج از آمریکا به توافق رسیدند.
ابتدا چهار سال پیش اپل سامسونگ را به کپی برداری از آیفون و آی پد متهم کرد و پس از آن شرکت سامسونگ نیز اتهامات مشابهی به اپل نسبت داد و در ماه ها و سال های بعد دو طرف در ده‌ها کشور جهان شکایاتی را بر ضد طرف مقابل در دادگاه های مختلف مطرح نمودند.
حال بر اساس بیانیه مشترک دو طرف این شرکت‌ها تمامی شکایاتی را که بر ضد یکدیگر در خارج از خاک آمریکا طرح کردند پس می‌گیرند.کشورهایی که بر این اساس دیگر شاهد منازعه حقوقی اپل و سامسونگ نخواهند بود عبارتند از استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، آلمان، هلند، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا.
کارشناسان معتقدند این تحول نشان می‌دهد که دو کشور ممکن است در آستانه رسیدن به یک توافق تاریخی برای حل و فصل درگیری های بی پایانشان باشند.در مجموع این شکایات نتوانست تاثیر چندانی بر میزان فروش طرف مقابل داشته باشد و قاضیان دادگاه های رسیدگی کننده به پرونده شکایات دو طرف هم بارها از آنها خواسته بودند تا با یکدیگر مصالحه کنند.
خبر: رکوردشکنی هکرها با سرقت 1.2 میلیارد کلمه عبور

یک باند جنایتکار روس با یک رکوردشکنی تاریخی موفق به سرقت 1.2 میلیارد کلمه عبور و 500 میلیون آدرس ایمیل از 420 هزار وب سایت شدند.
شرکت هولد سکیوریتی که مقر آن در میلواکی آمریکا واقع است می گوید تردیدی ندارد که این حمله توسط هکرهای روس انجام شده، اما از افشای اسامی افراد آسیب دیده ، مشخصات ایمیل‌های مسروقه و داده‌های افشا شده در اثر این حمله خودداری کرده است.
مقامات این شرکت می‌گویند در حال همکاری با مقامات قضایی و پلیس آمریکا هستند تا ابعاد موضوع و عوامل آن مشخص شود.به اعتقاد آنان هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این باند خرابکار در پیوند با دولت روسیه هستند.
برخی تحلیل گران غربی تلاش کره اند با توجه به وخامت روابط میان روسیه و آمریکا بر سر موضوع اوکراین و سقوط هواپیمای مسافربری مالزی موضوع را به نحوی به دولت روسیه نسبت داده و بهانه جدیدی برای حمله به این کشور پیدا کنند. هکرها تا به حال از اطلاعات مسروقه برای ارسال هرزنامه و نصب بدافزار بر روی رایانه ها به منظور سرقت اطلاعات بیشتر استفاده کردند.
همچنین هکرها با نفوذ به رایانه‌های مختلف یک شبکه بوت نت راه اندازی کردند و از طریق آنها سایت‌های دارای آسیب پذیری SQL را شناسایی کرده و آنها را نیز به انواع بدافزار آلوده می‌کنند.
اطلاعاتی که از این طریق به سرقت رفتند عمدتا متعلق به شرکت‌های فناوری آمریکا بودند و این گروه هکری روس که نام CyberVor‌را برای خود انتخاب کرده از افراد عادی تا صاحبان مشاغل تجاری را هدف گرفته است.کلمه vor در روسی به معنای دزد است.
بررسی‌های جزیی‌تر نشان داده که اعضای این گروه عملیات خود را در منطقه مرکزی جنوب روسیه سازمان می‌دهد و هکرهایی از قزاقستان و مغولستان نیز در این زمینه همکاری کردند.این هکرها مردانی بیست و چند ساله معرفی شدند که رایانه های سرورشان هم در روسیه است.
خبر: روزهای خوش برای ارائه‌دهندگان خدمات کلود

افزایش اقبال شرکت‌های تجاری و مؤسسات دولتی به خدمات کلود، درآمد شرکت‌های فناوری فعال در این بخش و به خصوص آی بی ام و مایکروسافت را به میزان چشمگیری افزایش داده است.
دو شرکت آی بی ام و مایکروسافت که کسب و کارشان به علت تکیه به مدل های سنتی در سال های اخیر به شدت به خطر افتاده بود، با جدی گرفتن فناوری کلود در تلاش هستند تا جلوی ضرر و زیان های بیشتر خود را بگیرند.
یافته های گروه تحقیقاتی  Synergy نشان می‌دهد درآمد آی بی ام از محل خدمات کلود در سه ماهه دوم سال 2014 میلادی با افزایش 164 درصدی رشد بی‌سابقه‌ای داشته است.این رقم در مورد شرکت آی بی ام هم 86 درصد افزایش نشان می‌دهد.
البته رتبه اول در این زمینه هنوز متعلق به آمازون است.درآمد کلود این شرکت در مدت یاد شده 962 میلیون دلار بوده و مایکروسافت و آی بی ام با 370 و 259 میلیون دلار درآمد در رتبه های دوم و سوم بودند.البته رشد درآمد کلود آمازون تنها 4 درصد بوده که در مقایسه با مایکروسافت و آی بی ام کمتر است.
Synergy رشد متوسط بازار کلود را 45 درصد برآورد کرده است.بر همین اساس رتبه های چهارم و پنجم با 203 و 169 میلیون دلار درامد به شرکت های Salesforce و گوگل رسیده است.درآمد این شرکت ها هم به ترتیب 38 و 47 درصد رشد نشان می‌دهد.
.... .........
خبر: احتمال عرضه رایگان ویندوز 9 برای کاربران نسخه‌های قبلی ویندوز

برخی منابع خبری احتمال داده اند که مایکروسافت نسخه جدید سیستم عامل ویندوز موسوم به ویندوز 9 را به رایگان عرضه کند.
هدف از این کار قانع کردن کاربران ویندوز ایکس پی به مهاجرت به ویندوزهای جدیدتر است.این سیستم عامل دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نمی شود.اما هنوز هم میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.
بر همین اساس کاربران ویندوزهای ایکس پی، 7، ویستا و هشت می توانند به رایگان از ویندوز 9 که در آینده عرضه می شود استفاده کرده و آن را بر روی رایانه های خود نصب کنند.در همین حال قرار است دومین وصله به روزرسان برای ویندوز 8.1 هم یک هفته دیگر در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.
کارشناسان یکی دیگر از دلایل عرضه رایگان ویندوز 9 را ترغیب کاربران به استفاده از خدمات کلود شرکت مایکروسافت می دانند که قرار است در آینده بخش قابل توجهی از درآمد این شرکت را تشکیل دهد.با این کار استفاده از برنامه های مایکروسافت که مبتنی بر خدمات کلود طراحی شدند نیز افزایش می یابد.
مایکروسافت پیش از این ویندوز 9 را پلاتفورمی منعطف توصیف کرده بود که پیکربندی آن بر مبنای نیازهای کاربران به سادگی ممکن است.
خبر: پرواز با شهید بابایی در یک اپلیکیشن موبایلی

اپلیکیشن آشنایی با سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی تولید شد.
در آستانه  فرارسیدن 15 مرداد سالگرد شهادت سرلشکر عباس بابایی از خلبانان نیروی هوایی ارتش، اپلیکیشن معرفی این شهید بزرگوار به سفارش نهاجا و همکاری سایت flash-persian.ir ساخته و عرضه شده است.
این برنامه شامل بخش های متنوعی از جمله زندگینامه  عباس بابایی، خاطرات هم رزمان، خانواده  او و همچنین گالری تصاویر این شهید بزرگوار است.
در این برنامه هم چنین روایت های امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همچنین مقام معظم رهبری در مورد شهید بابایی وجود دارد.
این اپلیکیشن ویژه موبایل‌های اندرویدی است و علاقه‌مندان می‌توانند آن را به صورت رایگان از وب سایت نیروی هوایی ارتش  دانلود کنند.
بنابراين گزارش ، اپلیکیشن مشابهی برای سرلشکر شهید عباس دوران از دیگر خلبانان نهاجا تولید و عرضه شده است.